عزالملک؛ موقوفه‌ای برای کمک به بیماران
کد خبر: 4211765
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۹

عزالملک؛ موقوفه‌ای برای کمک به بیماران

یکی از موقوفات استان فارس موقوفه عزالملک است که با نیت کمک به اطفال و بیماران نیازمند و تأمین هزینه‌های ضروری بیمارستان شهید فقیهی و مدرسه ناظمیه شیراز وقف شده است.

وقفبه گزارش ایکنا از فارس، حاج حیدرعلی خان ملقب به عزالملک فرزند حاجی میرزا مهدی خان شیرازی شش دانگ قریه درودزن و کلایجان در منطقه ابرج مرودشت و اراضی دیگری در همان منطقه را با نیت کمک به اطفال و بیماران نیازمند و هزینه‌های ضروری بیمارستان شهید فقیهی شیراز و مدرسه ناظمیه شیراز وقف کرده است.

اجرای نیت موقوفه عزالملک توسط اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه ۵ شیراز و اداره موقوفات دارو و درمان انجام می‌شود که به خصوص در ایام کرونا نقش مهمی در زمینه تأمین هزینه‌های بیمارستان مذکور ایفا کرد.

در همین راستا نشست کارگروه درمانی بیمارستان شهید فقیهی شیراز و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 3 اردیبهشت‌ماه در شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این نشست در با اشاره به نیت موقوفه عزالملک گفت: یکی از نیت‌های این موقوفه کمک به هزینه‌های بیمارستان و همچنین توسعه و عمران بیمارستان شهید فقیهی، کمک به درمان بیماران نیازمند و همچنین کمک به مدرسه ناظمیه و امر تحصیل دانش‌آموزان است.

وی تصریح کرد: از جمله کارهای ارزشمند و مهمی که در سال‌های اخیر در بحث حفظ و حراست و تثبیت مالکیت این موقوفه انجام شد، اخذ سند مالکیت بیش از یک‌هزار و 100 هکتار از اراضی این موقوفه در شهرستان مرودشت بود که ۹۵ درصد آن‌ها زراعی است و تحت پلاک 21 و 18 به ثبت رسیده است.

موسوی بیان کرد: پرداخت عواید این موقوفه کمک بسیار بزرگی به بیمارستان شهید فقیهی، بیماران نیازمند و همچنین دانش‌آموزان خواهد بود و قطعا کسانی که اراضی و املاکی از این موقوفه در اختیار دارند با پرداخت حقوق موقوفه در ثواب و نیت خیرخواهانه واقف شریک خواهند بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس تصریح کرد: تأمین امین یا امنا برای این موقوفه یکی از کارهای بزرگ است که هم اکنون در دستور کار قرار دارد و سبب احیا و توسعه عواید این موقوفه خواهد شد که در نتیجه آن در اجرای نیت واقف و صرف هزینه‌های درمانی بیماران اثر بخش خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه فعالیت و کاری که توسط کادر درمان به ویژه پزشکان و پرستاران انجام می‌شود، خدمت به خلق و مردم است و یک کار عبادی است، افزود: جامعه همواره شاهد تلاش و زحمات پزشکان و پرستاران در ارائه خدمات درمانی به مردم بوده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس بیان کرد: خداوند یک عنایت به جمهوری اسلامی کرده است و اینکه پزشکانی با متانت و صبوری و جزو بهترین پزشکان ما هستند در جامعه به مردم خدمت می‌کنند.

موسوی یادآور شد: فرصت خدمت به خلق همچنان که در کلام حضرت سیدالشهدا(ع) آمده است بسیار مغتنم است و هر کس به مردم خدمتی می‌کند از خداوند برای این توفیق و نعمت باید شاکر باشد که این توفیق به آن‌ها داده شده است چرا که اگه قدردان این نعمت نباشند خداوند این نعمت را از آن‌ها سلب می‌کند. در حقیقت خداوند از طریق خدمت به مردم یک راه عبادت و نعمت را برای پزشکان باز گذاشته است.

امیررضا دهقانیان، رئیس بیمارستان شهید فقیهی نیز در این نشست گفت: با توجه به هزینه‌های بسیار بالا در حوزه درمان به ویژه دارو و اقلام مصرفی بیمارستانی اعتبارات دولتی به تنهایی پاسخگو و کفاف هزینه‌ها و چالش‌های بیمارستان را نمی‌دهد بنابراین در بحث زیرساخت‌ها و بهسازی برخی از تاسیسات با توجه به وجود موقوفه عزالملک می‌توان از ظرفیت ارزشمند وقف استفاده کرد. 

وی بیان کرد: ساختمان ۲۲ تخته این بیمارستان که از محل عواید موقوفه عزالملک تعمیر و آماده‌سازی شد در ایام کرونا کمک بسیار بزرگ و ظرفیت بسیار خوبی در حوزه درمان شهر شیراز بود و این کار ارزشمند به برکت نهاد وقف حاصل شد. به همین منظور برای چالش‌ها و برخی بحران‌ها برنامه‌ریزی‌هایی صورت پذیرفته است که نیازمند کمک‌های اساسی از سوی موقوفه است تا بتوان گام‌های مثبت و موثری در این مسیر برداشت. 

انتهای پیام
captcha