جلسه معاونت اربعین ستاد عتبات عالیات همدان برگزار شد
کد خبر: 4212112
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۵

جلسه معاونت اربعین ستاد عتبات عالیات همدان برگزار شد

معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات همدان گفت: اولین جلسه معاونت اربعین این ستاد در سال جدید به‌منظور بررسی و رفع مشکلات سال گذشته برگزار و مقرر شد صلاحیت موکب‌های اربعین در کمیته تأیید صلاحیت و مورد بررسی قرار بگیرد.

جلسه ستاد اربعین همدانوحید یونسی، معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان، در گفت‌وگو با ایکنا از همدان با اشاره به برگزاری اولین معاونت اربعین ستاد عتبات عالیات استان همدان در سال جاری اظهار کرد: اولین جلسه موکب‌ها با حضور 29 موکب‌دار همدانی به ریاست سیدرضا موسوی، رئیس ستاد عصر روز گذشته، چهارم اردیبهشت‌ماه برگزار شد.

وی افزود: 29 موکب اربعین از استان همدان در خاک عراق در ایام اربعین فعالیت دارند که از این بین 25 موکب در شهر کربلا، یک موکب در شهر نجف، یک موکب در مرز و دو موکب نیز در مسیر نجف تا کربلا به زائران خدمت‌رسانی می‌کنند.

یونسی با اشاره به اینکه صلاحیت این موکب‌ها در کمیته تأیید صلاحیت مورد بررسی قرار می‌گیرد و برای سال جاری این مجوزها دوباره صادر خواهد شد، اظهار کرد: اگر موکبی استاندارد لازم برای خدمت‌رسانی را نداشته باشد با سایر مواکب تجمیع خواهد شد. 

وی ادامه داد: سال گذشته در کربلا مشکلاتی برای اسکان زائران وجود داشت که برای اربعین سال جاری با هماهنگی ستاد محل‌های بهتر و نزدیک‌تری در اختیار موکب‌ها قرار می‌گیرد، اکثر محل موکب‌ها در کربلا مکان‌های استیجاری است که با رایزنی صورت گرفته به دنبال اجاره مکان‌های بزرگ‌تر و نزدیک‌تری نسبت به حرم هستیم.

معاون اربعین ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان همدان بیان کرد: همچنین به‌منظور اطلاع‌رسانی و سهولت استفاده زائران، لوکیشن محل اسکان مواکب همدانی پیش از ایام اربعین در اختیار آنها قرار خواهد گرفت و راهنمایی در کنار حرمین به معرفی این مواکب می‌پردازد. 

وی با بیان اینکه در جلسه روز گذشته بیشتر مشکلات مواکب و آسیب‌شناسی اربعین سال گذشته انجام شد، اظهار کرد: مواردی از قبیل کمبود امکانات و توزیع دیرهنگام برخی از کالاهای اساسی از جمله برنج و گوشت و یخ از سوی مسئولان موکب‌ها مطرح شد، برای جلوگیری از بروز این مشکلات کمیته اربعین با حضور رؤسای دستگاه‌ها تشکیل می‌شود تا ادارات و دستگاه‎های مرتبط با تأمین و توزیع اقلام پای کار بیایند.

یونسی با تأکید بر اینکه موکب‌ها به صورت مردمی اداره می‌شوند، گفت: کمیته اربعین دستگاه‌ها، به منظور سهولت در ساز‌وکارهای اداری و دولتی از جمله تأمین کالاهای اساسی، تخصیص به موکب‌ها و صدور مجوز‌هایی که از سوی سازمان صمت صادر می‌شود تشکیل می‌شود، سال گذشته این اقلام دیر به موکب‌ها تحویل شد و موجب بروز مشکلاتی شد، در سال جاری قرار است این اقلام از سوی سردخانه‌هایی در شهر کربلا تحویل موکب‌ها شود.

انتهای پیام
captcha