«ماه‌ترین» نقش پدران را در سلامت باروری بررسی می‌کند
کد خبر: 4212213
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰

«ماه‌ترین» نقش پدران را در سلامت باروری بررسی می‌کند

برنامه «ماه‌ترین» با موضوع مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری، به نقش پدران در سلامت باروری پرداخت.

«ماه‌ترین»؛ برای مادران به کام پدرانمرجان بیات، تهیه‌کننده برنامه «ماه‌ترین» شبکه دو سیما در گفت‌وگو با ایکنا درباره این برنامه گفت: برنامه «ماه‌ترین» یک فصل ۴۰ قسمتی با موضوع مجله تخصصی سلامت بانوان و بارداری و محصول گروه خانواده شبکه دو است. این برنامه از سال گذشته به صورت زنده و با اجرای محیا اسناوندی درباره سلامت زنان و بارداری مادران پخش شد که شامل ۳۲ قسمت بود.

وی افزود: هشت قسمت باقی مانده نیز درباره نقش پدران در سلامت باروری است که پخش آن از هفته گذشته و همزمان با هفته سلامت آغاز شده است و روز‌های پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۸:۱۵ با اجرای شهریار ربانی به صورت زنده از شبکه دو سیما پخش می‌شود. 

بیات ادامه داد: به دلیل اینکه در بحث‌های باروری و بارداری، نقش پدر نادیده گرفته می‌شود، تصمیم گرفتیم، بخش‌های پایانی را به پدران اختصاص دهیم و موضوعات تخصصی که بحث روانشناختی پدران را شامل می‌شود و هم موضوعات پزشکی که درباره باروری مردان است را مورد توجه قرار دهیم. 

وی تصریح کرد: یک خانم از زمانی که باردار می‌شود، واژه «مادر» را به او اطلاق می‌کنند، در حالی که در پروسه بارداری، پدر هم نقش مؤثری دارد، اما چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد. از این رو ما این برنامه را آماده کردیم تا پدران هم تلاش کنند هم از لحاظ روانشناختی آمادگی پدر شدن را به دست آورند و هم همسر خود را مورد حمایت قرار دهند. 

این تهیه‌کننده در ادامه درباره بازخورد‌های این برنامه بیان کرد: راه‌های ارتباطی ما با مخاطبان مانند گذشته نیست و بسیار گسترده شده است و ما در صفحه شبکه اجتماعی و سیستم پیامک، حدود ۲ هزار پیامک دریافت می‌کنیم و این نشان می‌دهد توانسته‌ایم نظر مخاطبان را نسبت به این برنامه جلب کنیم. مخاطبان در این پیامک‌ها، سوال‌های زیادی را مطرح می‌کنند و ما نیز تا حدی که ممکن باشد، از کارشناس برنامه پیگیری می‌کنیم.

وی یادآور شد: با بازخورد‌هایی که طی مدت پخش برنامه «ماه‌ترین» از مخاطبان دریافت کرده‌ایم، به نظر می‌رسد جای مجله تخصصی بانوان در تلویزیون خالی بوده است و ما توانسته‌ایم بخشی از این نیاز را پاسخ دهیم. 

انتهای پیام
captcha