زمینه مناسبی برای فعالیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی فراهم نکرده‌ایم
کد خبر: 3942937
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۹

زمینه مناسبی برای فعالیت مؤسسات قرآنی در فضای مجازی فراهم نکرده‌ایم

مدیر عامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان با بیان اینکه هیچ مؤسسه‌ای به دلیل فراگیری ویروس کرونا در استان به صورت مطلق تعطیل نشده است، گفت: مؤسسات فعالیت خود را در فضای مجازی ادامه می‌دهند، گرچه ما زمینه مناسبی برای فعالیت‌ در فضای مجازی برای آنها فراهم نکردیم.

موسوی‌زادهسیده مریم موسوی‌زاده، مدیر عامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره وضعیت فعالیت مؤسسات قرآنی در شرایط کرونا و تعطیلی آنها گفت: در مدت شیوع کرونا، مؤسسه‌ای در استان خوزستان نداشتیم که تعطیل شده باشد، بلکه فعالیت مؤسسات از فضای حقیقی به فضای مجازی انتقال پیدا کرد و تعطیلی مطلق وجود نداشت.

وی اظهار کرد: مؤسسات در فضای مجازی فعالیت خود را ادامه می‌دهند و این به معنای تعطیلی نیست. البته مؤسساتی داریم که راکد و بدون فعالیت هستند. مثلاً آمار مؤسسات قرآنی ما در شهرستان دزفول 50 مؤسسه است، اما عملاً حدود سی و پنج مؤسسه از این تعداد فعال هستند و بقیه مؤسسات یا فعالیت خود را شروع نکرده بودند یا فعالیت آنها کاملاً تعطیل شده است که این عدم فعالیت به پیش از شیوع کرونا بر می‌گردد.

موسوی‌زاده با بیان اینکه مؤسسات فعال تعطیل نشده‌اند، تصریح کرد: مواردی داشتیم که در ایام کرونا، مسئولان مؤسسه قرآنی، محل مؤسسه را به دلیل اجاره‌بهای بالا و عدم برگزاری کلاس‌های حضوری تحویل داده‌اند، اما فعالیت آنها ادامه دارد و آموزش‌ها در فضای مجازی دنبال می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی خوزستان درباره مؤسسات فعالی که به دلیل عدم استقبال مخاطب و مسائل دیگر فعالیتی در فضای مجازی ندارند، گفت: رصد مؤسسات در فضای مجازی و بررسی اینکه چه‌قدر فعالیت دارند مشکل‌تر از رصد موسسات تعطیل در فضای حقیقی است. مؤسسات فعال ما همچنان تلاش می‌کنند و برنامه‌های خود را ادامه می‌دهند و مؤسساتی که فعالیت نمی‌کنند پیش از این هم غیرفعال بودند.

موسوی‌زاده تصریح کرد: درباره فعالیت در فضای مجازی هم مشکل از طرف مؤسسات نیست. ما زمینه مناسبی برای فعالیت‌ در فضای مجازی برای آنها فراهم نکردیم. برای انجام فعالیت‌های هنری، آموزشی و ... به افراد اینترنت رایگان داده شد، ولی مؤسسات قرآنی را در نظر نگرفتیم. به مؤسسات حتی پنجاه درصد هم تخفیف ندادیم. سایت و سامانه‌ای مشخصی وجود ندارد که همه برای استفاده از فضای آموزشی از آن بهره‌مند شوند. اگر فعالیت مجازی مؤسسات قرآنی بعد از هشت، نه ماه دارد به حداقل می‌رسد، دلیل آن این مسائل و مشکلات است.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآنی اظهار کرد: از طرف اتحادیه کشوری و استانی روزانه این مسائل پیگیری می‌شود. از اتحادیه کشور با وزارت ارتباطات مذاکراتی انجام و پیگیری برای طراحی سامانه آموزشی نیز انجام شده است. ما به عنوان اتحادیه این کارها را برای بسترسازی اولیه انجام داده‌ایم، اما وزارت ارشاد و سازمان تبلیغات اسلامی در سطح کشور و ادارات استانی نیز باید پای کار بیایند. اگر وزارتخانه و سازمان برای یک زیرساخت مناسب برنامه‌ریزی کنند نتیجه آن به استان‌ها می‌رسد.

وی در پایان درباره طرح پایش مؤسسات قرآنی گفت: این طرح مربوط به سازمان تبلیغات اسلامی بود و ۱۳۰ مؤسسه قرآنی استان با مجوز سازمان در حال فعالیت است که از این تعداد، حدود 90 مؤسسه پایش شدند.

انتهای پیام
captcha