صوت | آیا اهل بیت(ع) به ما توجه می‌کنند
کد خبر: 3953550
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۵

صوت | آیا اهل بیت(ع) به ما توجه می‌کنند

دعا برای امام عصر(عج) ادای اجر رسالت پیغمبر(ص) است. کسی که برای آن بزرگواران قدمی بردارد، دعایی بکند و دل بسوزاند، آنها از او تشکر می‌کنند، خدا از او تشکر می‌کند و این تشکر در آیه ۲۳ سوره شوری بیان شده است.

صوت|به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحسن سبط‌الشیخ در ادامه بیان فواید دعا برای امام عصر(عج) بر اساس کتاب مکیال المکارم، گفت: در ادامه مطلب گذشته گفته شد دعا برای امام عصر(عج) ادای اجر رسالت پیغمبر(ص) است. اجر رسالت پیغمبر(ص) این است که ذوی القربای او را با تمام وجود دوست بداریم و این دوستی را اظهار کنیم.

کسی که برای آن بزرگواران قدمی بردارد، دعایی بکند و دل بسوزاند، آنها از او تشکر می‌کنند، خدا از او تشکر می‌کند و این تشکر در آیه ۲۳ سوره شوری بیان شده است: «ذَٰلِكَ الَّذِي يُبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ ۗ قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ ۗ وَمَنْ يَقْتَرِفْ حَسَنَةً نَزِدْ لَهُ فِيهَا حُسْنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ شَكُورٌ؛ این همان چیزی است که خدا به بندگان مؤمن و درستکار خودش مژده داده است. بگو: برای راهنمایی‌تان مزدی از شما نمی‌خواهم، مگر دوستی اهل‌بیتم که آن‌هم به‌نفع خودتان است. هرکه قدم خیری در این راه بردارد، ثوابش را برایش بیشتر می‌کنیم. بله، خدا آمرزنده و قدرشناس است.»

ابتدای این آیه با کلمه «ذَٰلِكَ» شروع می‌شود که اشاره به آیه قبل دارد: «وَالَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ فِي رَوْضَاتِ الْجَنَّاتِ ۖ لَهُمْ مَا يَشَاءُونَ عِنْدَ رَبِّهِمْ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْفَضْلُ الْكَبِيرُ؛ مؤمنان درستکار در باغ‌های سرسبز بهشت جای دارند و برایشان هرچه دلشان بخواهد، پیش خدا آماده است. این‌ها همه لطف ویژه خداست.»

و مگر می‌شود کسی برای امام زمان(عج) و اهل بیت(ع) قدمی بردارد و آن بزرگواران از او تشکر نکنند؟

کد
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha