بزرگداشت عید غدیر با 54 عنوان برنامه در خوزستان
کد خبر: 3985983
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۷

بزرگداشت عید غدیر با 54 عنوان برنامه در خوزستان

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان از برگزاری ۵۴ عنوان برنامه به مناسبت بزرگداشت دهه امامت و فرا رسیدن عید غدیر در سراسر استان خبر داد.

54 عنوان برنامه بزرگداشت عید غدیر در سراسر خوزستانحجت‌الاسلام احسان فردآقایی، معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری ۵۴ عنوان برنامه به‌مناسبت بزرگداشت دهه امامت و فرارسیدن عید غدیر در استان خبر داد و گفت: با توجه به اینکه خوزستان از دیرباز دروازه ورود تشیع به کشورمان بوده و از سابق تمام اقوام خوزستان ارادت ویژه‌ای به ساحت مقدس حضرت امیرمؤمنان(ع) داشته‌اند، جشن‌های ایام عید غدیر به شکل ویژه و با اهتمام زیاد از طرف علاقه‌مندان حضرت در این استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ امسال به واسطه اتفاقاتی که در این ایام افتاد، کام مردم تلخ شد و شاید دشمن این موضوع را در سر می‌پروراند که این جشن‌ها را کمرنگ جلوه دهد، اما با ارزیابی هیئت‌های مذهبی، جشن‌های دهه امامت که از عید قربان آغاز شده‌اند، تا عید غدیر به اوج خود می‌رسند و مردم یک بار دیگر ارادت خود را به ساحت حضرت امیرمؤمنان(ع) نشان خواهند داد.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت: این اداره‌کل با توجه به رسالت خود با در نظر گرفتن همه جوانب و برنامه‌ریزی گسترده در ستاد غدیر، با ۵۴ عنوان برنامه به استقبال این عید خواهد رفت.

وی با بیان اینکه این برنامه‌ها در موضوعات فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهند شد، افزود: این برنامه‌ها از نظر جغرافیایی، صد در صد استان را پوشش خواهند داد و ۲۸ شهرستان چه مناطق شهری، چه روستایی و چه عشایری مخاطبان این جشن‌ها  هستند. شبکه تبلیغی، ائمه جماعت، هیئت‌های مذهبی، مداحان و ذاکران همگی در اجرای این برنامه‌ها نقش‌آفرینی خواهند کرد.

فردآقایی اظهار کرد: این برنامه‌ها در قالب‌ پویش‌ «هر خانه، یک جشن علوی»، پویش جمع‌آوری کمک‌های مؤمنانه، «هر خانه، یک پرچم علوی»، مسابقات مجازی، خوشنویسی، نقاشی، برگزاری محفل انس با قرآن و طرح‌های اجتماعی مانند طرح پیک موتوری رایگان پخت نان نذری و ... برگزار می‌شوند.

انتهای پیام
captcha