اقدامات سپاه در کمک به مردم خوزستان
کد خبر: 3985991
تاریخ انتشار : ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۳

اقدامات سپاه در کمک به مردم خوزستان

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی امروز 2 مردادماه به خوزستان سفر کرد.

سلامی

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بازدید از خط آب‌رسانی جفیر که امروز 2 مردادماه در سفر به خوزستان صورت گرفت، اظهار کرد: به دنبال فرمایشات و فرامین حضرت آقا که روز گذشته به مسئولان درباره وضعیت خوزستان ابلاغ فرمودند به اینجا آمدیم تا از نزدیک شاهد تلاش‌های برادران در سپاه حضرت ولیعصر باشیم. خوشبختانه کارهای بزرگی توسط قرارگاه سازندگی حضرت خاتم الانبیا و سپاه ولیعصر خوزستان استان با کمک سایر سپاه‌های استانی صورت گرفته است. 

وی بیان کرد: ۵۲۵ کیلومتر لوله با قطر ۲ متر از شوش در قالب طرح غدیر کشیده شده که سوسنگرد، حمیدیه، ۷۰ درصد آب اهواز، هویزه، شادگان، دارخوین، خرمشهر و آبادان را آب‌رسانی می‌کند که توسط قرارگاه سازندگی انجام شده است. شصت دستگاه تانکر با ظرفیت ۳۰ هزار لیتر به صورت سیار در ۸۷ روستا آبرسانی می‌کنند و چهل دستگاه تانکر ثابت هم به آنها اضافه شده است. حدود ۹۱ کیلومتر لوله ۲۵۰ میلی‌متری در تعدادی از روستاهای غیزانیه، جفیر، دشت آزادگان، لالی، الهایی، در حال اجرا است و ۲ مخزن بزرگ 40 هزار متر مکعب در ام‌الدبس ایجاد شده است. 

سلامی با بیان اینکه فاضلاب اهواز مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: پروژه آن توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا منعقد شده، کارگاه تجهیز و فعالیت‌های کارگاهی آن آغاز شده است و امیدواریم با تأمین اعتبارات بتوانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره‌برداری از این پروژه عظیم باشیم. 

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: ما به این مردم وفادار و در مقابل مشکلاتشان متعهد هستیم و آنها را همانگونه که در سیل ۹۸ و بعد از آن تنها نگذاشتیم، رها نخواهیم کرد. خوزستان نه تنها برای ما مهم بلکه مقدس است. اینجا لاله زار شهدای بزرگ ما است. مردم خوزستان بسیار نجیب و متعهد به ولایت هستند و ما آنها را تنها نخواهیم گذاشت.

انتهای پیام
captcha