دو پیام انفجارهای اخیر افغانستان
کد خبر: 4006045
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

دو پیام انفجارهای اخیر افغانستان

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌فرد با بیان اینکه در طول عمر دو ماهه‌ای که طالبان بر سرکار آمدند، بالغ بر سی انفجار در افغانستان اتفاق افتاده است، گفت: این انفجارها دو پیام دارد؛ پیام اول این است که این انفجارها استمرار دارد و پیام دوم این است که اراده جدی برای کنترل و مهار انفجارها و ایجاد امنیت برای طالبان مطرح نیست.

دو پیام انفجارهای اخیر افغانستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جمع اعتراضی طلاب و روحانیون اهواز در محکومیت کشتار شیعیان افغانستان که امروز 26 مهر در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، گفت:‌ انفجارها در افغانستان، اختصاص به این دو موردی که بالغ بر صد نفر در آنها به شهادت رسیدند، ندارد. در طول عمر دو ماهه‌ای که طالبان بر سرکار آمدند، بالغ بر سی انفجار در افغانستان اتفاق افتاده و این انفجارها عمدتاً به سمت و سوی شیعیان بوده است.

وی با بیان اینکه این انفجارها دو پیام دارد؛ اظهار کرد: پیام اول این است که این انفجارها استمرار دارد و پیام دوم این است که اراده جدی برای کنترل و مهار انفجارها و ایجاد امنیت برای طالبان مطرح نیست. اما هدف اینکه داعش در خط مقدم قرار گرفته و بدون هیچ ابایی دست به این کارها می‌زند‏، به جهت آن است که داعش به نیابت از سران قدرتمند جهانی و نظام سلطه در افغانستان حضور دارد و در این تردیدی نیست.

موسوی‌فرد گفت: کشورهای نظام سلطه می‌دانند هر جا مردم را به حال خود رها کردند، موازنه به سود مردم پیش خواهد رفت. اینها برای اینکه موازنه به نفع اربابان آنها پیش برود، این ناامنی و انفجارها را پیش می‌آورند. دولت کنونی افغانستان باید توجه داشته باشد که ایران اسلامی، هر گونه مسامحه در برابر فاجعه انسانی که در افغانستان اتفاق می‌افتد‏ را نمی‌پذیرد و باید دولت اسلامی ما در کنار شیعیان افغانستان قرار گیرد، نه به منزله ورود نظامی، بلکه باید به مدد مردم ستمدیده افغانستان رفت. ما از عمق جان خود به شهدای دو نماز جمعه افغانستان ابراز احترام می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha