فرهنگ دینی به سند بالادستی تبدیل شود
کد خبر: 4017280
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۹

فرهنگ دینی به سند بالادستی تبدیل شود

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: اگر فرهنگ دینی در کشور به معنای واقعی کلمه ایجاد و به سند بالادستی تبدیل شود و براساس این سند کار کنیم نقشه راه خوبی خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان در جلسه هم‌اندیشی اصلاح ساختار فرهنگی کشور که امروز 8 آذرماه با حضور برخی از مسئولان استانی برگزار شد، با اشاره به اینکه فرهنگ اولین اولویت امور کشور محسوب می‌شود و همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است، گفت: اگر ساختارهای فرهنگی منطبق بر ثقل اکبر و اصغر يعنی قرآن و عترت باشد مشکلات کشور حل خواهد شد.

وی گفت: برگزاری کارگروه پیش از نشست‌های شورای فرهنگی حرکت زیبایی است که شکل گرفته است که باعث می‌شود با آمادگی این جلسات شکل بگیرند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، بایدها و نبایدهایی است که از قرآن و عترت سرچشمه می‌گیرد، افزود: اصول کلی فرهنگی در قرآن بیان شده و جزئیات توسط عترت تبیین می‌شود. علما هم وظیفه تبیین این جزئیات را بر عهده دارند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: مقام معظم رهبری بر موضوع تمدن نوین اسلامی تاکید دارند. در همین راستا فرهنگ ناب اسلامی با محوریت اصل الهی که مبتنی بر بایدها و نبایدها است باید به تمام جهات زندگی ما جهت دهد. بحث سبک زندگی اسلامی موضوع مهمی است که باید به آن پرداخته شود.

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: محورهای اصلاح ساختار فرهنگی کشور را ارائه کنید تا در کمیسیون‌ها بر آن کار شود و نتیجه بارش فکری دوستانمان را ارائه می‌کنیم.

وی تصریح کرد: اگر فرهنگ دینی در کشور به معنای واقعی کلمه ایجاد و به سند بالادستی تبدیل شود و براساس این سند کار کنیم نقشه راه خوبی خواهد بود. 

انتهای پیام
captcha