مدیریت شبکه آبرسانی مشکل آب را حل می‌کند
کد خبر: 4018057
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

مدیریت شبکه آبرسانی مشکل آب را حل می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به موضوع خشکسالی گفت: مشکل ما تنها نبود آب نیست، با وجود سدهای موجود در خوزستان، اگر شبکه آبرسانی مدیریت شود مشکل آب نخواهیم داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی فرد امام جمعه اهواز

به گزارش ایکنا از خوزستان حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، نماینده ولی‌فقیه در خوزستان، در خطبه‌های نماز جمعه اهواز که امروز، 12 آذرماه در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، گفت: توصیه به تقوا صرف این نیست که خطیب خود و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت کند.

وی با بیان اینکه رسیدن به تمدن نوین اسلامی یکی از اهداف عالی انقلاب اسلامی است، گفت: مقام معظم رهبری تمدن نوین اسلامی را به دو بخش ابزاری و متنی که همان سبک زندگی اسلامی است، تقسیم کردند. اگر این شیوه در زندگی ما جاری باشد ما منتظران واقعی خواهیم بود.

موسوی‌فرد با اشاره به اینکه از جمله اهداف سبک زندگی اسلامی اصلاح الگوی مصرف است، افزود: اصلاح الگوی مصرف موانعی دارد که یکی از آنها تجمل‌پرستی است که انسان را از خداوند دور می‌کند. تجمل‌گرایی و قارون صفتی به دو صورت فردی و اجتماعی وجود دارد که هم می‌تواند فرد به دنبال تجملات باشد و هم می‌تواند دولت‌ها دچار این مسئله باشند.

امام‌جمعه اهواز با اشاره به اینکه حضرت موسی(ع) با سه نوع حکومت تجمل‌گرا مواجه بوده است، گفت: از موسی و فرعون به کرات در قرآن یاد شده است. خداوند بسیار از تجربه زندگی موسی به ما هشدار می‌دهد. فرعون، قارون و سامری سه دسته حکومت هستند که موسی در طول عمرش با آنها مبارزه کرد. انسان که ثروت‌اندوز شود در مقابل حکم خداوند قرار می‌گیرد. غرور و مستی انسان را به جنون تحقیر فقرا و نشان دادن ثروت می‌کشاند.

وی ادامه داد: در همین شهر اهواز، مسئول داریم که ده هزار متر خانه دارد. این مسئول بشنود و خانه را تخلیه کند قبل از اینکه مجبور شویم ورود پیدا کنیم، این در نظام جمهوری اسلامی پسندیده نیست. در حالی که می‌بینیم کارگران به دنبال تبدیل وضعیت هستند و احساس می‌کنند امنیت شغلی ندارند و می‌آیند صدای رسا خود را برساند. شک نکنید رئیس‌جمهور دست اینها را کوتاه می‌کند و ما مردم می‌خواهیم در اسرع وقت این اتفاق بیفتد.

موسوی‌فرد ادامه داد: روحیات قارونی باعث می‌شود حیوانات آنها دارای مرفه‌ترین زندگی باشند. مورد داریم که یک سگ 300 میلیون قیمت دارد اما یک نفر در بستر بیماری است و برای تأمین حداقل‌های دارویی خود ناله می‌زند. پزشک داریم که خون مردم را مثل زالو می‌مکد و 12 هزار دلار برای همسر و فرزندش در خارج خرج می‌کنند. اینها همه نمونه‌های زندگی تجمل‌گرایی هستند. کشورهای استکباری و اروپایی از زندگی تجملاتی به قیمت استثمار کشورهای تهیدست برخوردار هستند. مغزهای متفکری در کشور هستند که ما درباره آنها کوتاهی می‌کنیم. مقام معظم رهبری چقدر فریاد زدند که این نخبگان را که تحول علمی ایجاد می‌کنند را حفظ کنید. 

وی افزود: با توجه به اینکه 14 معصوم داریم و زندگی ما با همه این بزرگواران عجین شده از وجود امام حی غافل می‌شویم. در زیارت جامعه کبیره امام هادی(ع) می‌فرماید فرد باید با قلبش با امام همراه باشد. 

امام‌جمعه اهواز درباره عدالت اجتماعی و فسادستیزی در جامعه گفت: مهمترین گمشده بشریت و از اهداف انبیا این است که مردم خودشان اقامه عدل کنند. علی‌رغم رشد علمی در جهان معاصر و راهیابی به کرات دیگر همین‌هایی که ادعا می‌کنند در علم پیشرفت کردند عدالت را مانع اهداف خود می‌دانند چه مارکسیسم و چه لیبرالیسم، اما اسلام نقطه مقابل اینهاست که عدالت را حیات‌بخش می‌داند و هدف بعثت انبیا است. زمانی می‌توان انتظار داشت عدالت در ایران اسلامی تحقق پیدا کند که گفتمان‌سازی، جریان‌سازی و فرهنگ‌سازی که سه سیاست راهبردی برای تحقق عدالت است، رواج یابد.

موسوی‌فرد با اشاره به خشکسالی گفت: مشکل ما تنها نبود آب نیست، با این سدها در استان، اگر شبکه آبرسانی مدیریت شود ما مشکل آب نداریم. 

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان درباره دو موضوع مهم آبخیزداری و آبخوان داری گفت: آبخیزداری الهی‌ترین نگاه به طبیعت است و به منزله پزشک طبیعت است که آن را مدیریت می‌کند. 

وی با تبریک هفته نیروی دریایی گفت: باید حتماً درباره تفاوت نیروی دریایی در قبل و بعد از انقلاب صحبت کنیم اکنون نیروی دریایی در اقیانوس اطلس در بیخ گوش آمریکا حضور توانمند دارد. باید درباره رضا خان و پسرش حتماً دو، سه هفته صحبت کنم. گاهی می‌بینم اینقدر به انقلاب ظلم‌ می‌شود و برخی درباره این پدر و پسری که اینقدر به مردم ظلم کردند صحبت می‌کنند. بعضی می‌گویند که راه‌آهن سراسری را ساخت. یک مقدار فکر کنید و حرف بزنید؛ متفقین وارد ایران شده بودند انگلیس‌ها می‌خواستند تجهیزات را از جنوب به شمال ببرند و این راه‌آهن را کشیدند. فکر نکنید دلش به حال شما سوخته بود. به هر حال هر شخصی کار مثبت دارد ولی اینکه بخواهی این را الگو قرار دهید الگو نیست. 

انتهای پیام
captcha