با تحقق اقتصاد مقاومتی به توسعه اقتصادی پایدار می‌رسیم
کد خبر: 4018959
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۲

با تحقق اقتصاد مقاومتی به توسعه اقتصادی پایدار می‌رسیم

استاندار خوزستان گفت: با تحقق اقتصاد مقاومتی طبیعتاً به توسعه اقتصادی پایدار دست پیدا می‌کنیم؛ در اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد نوین رو به جلو را می‌بینیم که از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌ها استفاده می‌کند و دانش‌بنیان است.

استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، صادق خلیلیان، استاندار خوزستان امروز 15 آذرماه در پایان نشست اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی در حقیقت به معنی به کارگیری فناوری‌های جدید و ایده‌های نو در اقتصاد است و اینکه به چه شکل ما اقتصاد را دانش بنیان کنیم و به چه شکل از ظرفیت‌های متنوع اقتصادمان با تکیه بر توانایی‌های داخل استفاده کنیم تا بتوانیم یک اقتصاد پیش رو و بدون وابستگی به خارج داشته باشیم.

وی افزود: با تحقق اقتصاد مقاومتی طبیعتاً به توسعه اقتصادی پایدار دست پیدا می‌کنیم؛ در اقتصاد مقاومتی یک اقتصاد نوین رو به جلو را می‌بینیم که از همه ظرفیت‌ها و فناوری‌ها استفاده می‌کند و دانش‌بنیان است.

خلیلیان گفت: در چارچوب اقتصاد مقاومتی بناست برنامه‌ای در قالب برنامه هفتم توسعه برای استان تدوین شود. در این راستا امروز در بخش کشاورزی، درباره آبیاری های نوین با توجه به شرایط خشکسالی که امسال با آن مواجه شده‌ایم و شرایط اقتصاد کشاورزی که تحت تأثیر خشکسالی و کم‌آبی قرار گرفته، صحبت شد. 

استاندار خوزستان بیان کرد: باید بتوانیم به بهترین شکل از آب موجودی که در اختیار داریم بیشترین بهره برداری را در بخش کشاورزی داشته تا بتوانیم تولید بیشتری داشته باشیم که بخش عمده‌ای از نیاز کشور را انشاالله امسال بتوانیم به بهترین شکل تامین کنیم. برنامه ریزی که ما انجام دادیم این هست که بتوانیم سهم بیشتری از اراضی را تحت کشت آبیاری قطره ای ببریم.

وی ادامه داد: با آبیاری قطره‌ای و روش های نوین آبیاری قادر خواهیم بود با مصرف آب کمتر تولید بیشتری در بخش کشاورزی داشته باشیم.

خلیلیان گفت: از طرف دیگر یکی از ظرفیت‌های استان ما بحث نخیلات هست که ما بتوانیم توسعه نخیلات را هم داشته باشیم که امروز جزو دستور کار جلسه اقتصاد مقاومتی بود. انشالله بتوانیم در برنامه‌های آتی هم به همین ترتیب بخش‌های دیگر را مورد توجه قرار دهیم بدیم و توسعه اشتغال را داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha