توضیحات رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در پی سفر کمیسیون اجتماعی به اهواز
کد خبر: 4029543
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۵

توضیحات رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس در پی سفر کمیسیون اجتماعی به اهواز

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی در باره سفر اخیر کمیسیون اجتماعی مجلس به استان خوزستان گزارشی مطرح کرد و گفت: کمیسیون اجتماعی مصمم است در رابطه با مسائل و مشکلات مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز فعالیت و تلاش ویژه داشته باشد.

توضیحات رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس درباره سفر کمیسیون اجتماعی به اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، فاطمه قاسم‌پور، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در رشته توئیتی در صفحه شخصی خود در توئیتر با اشاره به سفر اخیر اعضای کمیسیون اجتماعی به خوزستان نوشت: «در سفر کمیسیون اجتماعی به خوزستان، ضمن بازدید از حاشیه شرقی و غربی کلانشهر اهواز پای صحبت اهالی نشستیم. خواسته‌هایشان از نبود امکانات بهداشتی، بیکاری، فاضلاب شهری تا کمبود فضاهای آموزشی و خدماتی همگی به حق بود.

علاوه بر وزارت راه و شهرسازی، وزارتخانه‌های نفت و صمت در موضوع حاشیه شهر اهواز باید پاسخگو باشند که با حضور شرکت‌های دولتی در اهواز، حداقل مسئولیت‌ها و تعهدات اجتماعی در مقابل منطقه صورت نگرفته است.

بیان آسیب‌های اجتماعی و مسائل زنان در جلسه بانوان فعال اجتماعی و اقتصادی از سویی به دلیل حضور زنان فرهیخته و توانمند که حالا مطالبه‌گر مسائل زنان استان بودند نوید بخش بود و از جهت میزان و کیفیت مسائل زنان در کنار کمبود امکانات و زیرساخت‌ها و فرهنگ‌ها و باورهای غلط تاثر برانگیز بود.

در جلسه با استاندار و نماینده ولی فقیه درباره کمبود زیرساخت‌ها و توجه به رفع سنت‌های غلط صحبت کردم.

دو گانگی مدیریتی منطقه آزاد، تنش‌های کارگری، توجه به مسئولیت‌های اجتماعی صنایع در استان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی و به ویژه حاشیه نشینی، اعتماد به توانمندی زنان، مانع‌زدایی از کسب و کارهای خرد، گسترش و راه اندازی مجدد برخی از صنایع کوچک، افزایش ظرفیت نهادهای حمایتی از بانوان آسیب دیده یا در معرض آسیب، مواردی بود که کمیسیون اجتماعی مصمم است در این زمینه فعالیت و تلاش ویژه داشته باشد که به سهم خودم آن را پیگیر خواهم بود.»

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در روزهای اخیر سفری سه روزه به استان خوزستان داشتند که در این سفر به بازدید از مناطق حاشیه‌ای شهر اهواز پرداختند و از نزدیک در جریان وضعیت و مشکلات مردم این مناطق قرار گرفتند.

انتهای پیام
captcha