اعزام دانشجویان زیارت اولی کمیته امداد خوزستان به مشهد
کد خبر: 4066672
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹

اعزام دانشجویان زیارت اولی کمیته امداد خوزستان به مشهد

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خوزستان از اعزام 80 دانشجو تحت حمایت زیارت اولی در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس خبر داد.

اعزام دانشجویان زیارت اولی کمیته امداد خوزستان به مشهد

به گزارش ایکنا از خوزستان، به نقل از کمیته امداد امام خمینی(ره) خوزستان، ناصر اسکندری، معاون امور فرهنگی کمیته امداد خوزستان گفت: 80 دانشجو تحت حمایت زیارت اولی در قالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

وی با اشاره به این اعزام‌ها در قالب طرح شوق زیارت و با همکاری خیران انجام می‌شود، افزود: سهم استان در سه ماهه دوم امسال تا کنون برای اعزام به اردوهای سراسری مشهد مقدس نیز 440 نفر است و در تابستان مددجویان تحت حمایت کمیته امداد به سفر زیارتی مشهد مقدس اعزام خواهند شد.

اسکندری با اشاره به اینکه اعزام زائران به اردوهای شوق زیارت با اولویت مددجویان زیارت اولی انجام می‌شود، اظهار کرد: اعزام زائران در پی شیوع کرونا متوقف شده بود اما از سال جاری و با کاهش چشمگیر این بیماری، سفرهای معنوی شوق زیارت از سر گرفته شده است.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خوزستان خاطرنشان کرد: این طرح بستری مناسب برای شناسایی و اعزام آن گروه از مشتاقان اهل بیت است که به دلیل نیاز مالی، امکان زیارت حرم اهل بیت را ندارند.

اسکندری اظهار کرد: طرح شوق زیارت علاوه بر فراهم آوردن امکان زیارت اماکن مقدسه توسط نیازمندان جامعه، زمینه مشارکت نیکوکاران و دوستداران اهل بیت (ع) برای مشارکت در این طرح را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: برگزاری اردوهای زیارتی و تفریحی در کنار آموزش های نظری و کلاس های اعتقادی، نتایج مطلوبی برای مددجویان در پی دارد و اعزام مددجویان به اردوهای زیارتی موجب تحول ذهنی و قلبی آنها می شود.

اسکندری افزود: اکنون فرصت برای تقویت این حوزه فراهم است و این اردوها از نظر سیاحتی تاثیر بسزایی در تقویت روحیه دانش آموزان و دانشجویان دارد و فرصت آشنایی با فرهنگ های مختلف را فراهم می کند.

معاون امور فرهنگی کمیته امداد خوزستان در پایان گفت: این نهاد در سرفصل‌های مختلف تحصیلی، فرهنگی، آموزشی و اردوی زیارتی و تربیتی به دانش‌آموزان و دانشجویان خدمت ارائه می‌کند.

انتهای پیام
captcha