انتشار فراخوان نمایشگاه عکس «تاسوعا تا اربعین» در خوزستان
کد خبر: 4076250
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶

انتشار فراخوان نمایشگاه عکس «تاسوعا تا اربعین» در خوزستان

فراخوان نمایشگاه ملی عکس «تاسوعا تا اربعین» از سوی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منتشر شد.

فراخوان نمایشگاه ملی مجازی عکس «تاسوعا تا اربعین»

به گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، مرتضی جمشیدی، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اعلام کرد: فراخوان نمایشگاه ملی مجازی عکس «تاسوعا تا اربعین» توسط اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خوزستان منتشر شد.

وی گفت: تمام عکاسان آماتور و حرفه‌ای از سراسر کشور، می‌توانند در این نمایشگاه شرکت کنند. هر شرکت کننده می‌تواند حداکثر ۵ فریم از بهترین عکس‌های خود را برای این نمایشگاه ارسال کند.

جمشیدی ترویج فرهنگ تاسوعا و عاشورا، ایجاد ارتباط بهتر با مراسمات مرتبط با این ایام و افزایش مخاطب و بازدید از آثار منتخب راه یافتگان را از اهداف برگزاری این نمایشگاه مجازی عنوان کرد و افزود: ارسال آثار به منزله‌ حضور قطعی در نمایشگاه نیست، فقط عکس‌‌هایی برای نمایشگاه انتخاب خواهند شد که مورد تائید هیات داوران باشند. عکس‌هایی که با گوشی و دوربین ثبت شده باشند می‌توانند در این رقابت شرکت کنند.

جمشیدی با اشاره به موضوع نمایشگاه ادامه داد: تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، جلوه‌های عزاداری در میان اقوام و مذاهب مختلف، حاشیه مراسمات محلی، مراسم تعزیه و شبیه‌خوانی، کودک و محرم، مراسم محلی مرتبط، اربعین حسینی و شام غریبان از موضوعات این نمایشگاه هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه امکان ارائه مجموعه عکس وجود ندارد و رقابت فقط میان تک عکس‌ها، است، اظهار کرد: هیچ موردی از قبیل عنوان عکس، امضا، مشخصات عکاس، لوگو، پاسپارتو، تاریخ و ... نباید روی عکس‌ها باشد و در صورت مشاهده اثر رد خواهد شد.

وی اضافه کرد: فرمت تصاویر باید JPEG باشد و باید از نام و نام‌ خانوادگی شرکت ‌کننده به زبان فارسی برای نام‌‌گذاری فایل هر اثر استفاده شود. (به عنوان مثال: علی هرمزی 1). شرکت‌کننده در فراخوان به عنوان صاحب اثر شناخته می‌شود و هرگونه دعوی در باب مالکیت اثر از عهده برگزار کننده خارج است و شرکت کننده یا همان ارائه دهنده اثر باید پاسخگو باشد.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این نمایشگاه مجازی در زمان ارسال آثار نام، نام خانوادگی، روز/ماه/سال تولد، شماره تماس (فعال و همیشه پاسخگو)، رشته و مقطع تحصیلی، استان و شهر خود را در قالب یک پیام واتساپ اعلام کنند. شرکت در این نمایشگاه برای علاقه‌‌مندان، هنرجویان و هنرمندان عکاسی آزاد و رایگان است. فروش آثار در این نمایشگاه امکان‌پذیر است.

جمشیدی اضافه کرد: به تمام شرکت کنندگانی که آثارشان به نمایشگاه راه پیدا می‌کند، گواهی حضور در نمایشگاه معتبر (به صورت مجازی) اهدا خواهد شد و همچنین تمام آثاری که مورد تأیید هیئت داوران باشند، در پورتال اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان به نمایش گذاشته می‌شوند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به مهلت ارسال و داوری آثار نمایشگاه گفت: آخرین مهلت ارسال آثار: ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۱، زمان داوری و اعلام نتایج: به صورت آنلاین (ظرف مدت حداکثر ۴۸ ساعت) و زمان برگزاری نمایشگاه مجازی آثار: 2 مهرماه ۱۴۰۱ است.

وی جایزه نفر اول را 2 میلیون تومان، نفر دوم یک میلیون و 500 هزار تومان،نفر سوم 1 میلیون تومان و 5 نفر شایسته تقدیر را 500 هزار تومان اعلام کرد.

گفتنی است، علاقه‌مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار از گزینه اسناد یا فایل در واتساپ با شماره‌ 09160916112 (دبیر اجرایی نمایشگاه بابک جاودانه) در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha