خدمت‌رسانی موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه
کد خبر: 4084909
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۵

خدمت‌رسانی موکب اوقاف خوزستان در مرز چذابه

مدیرکل اداره اوقاف خوزستان از برپایی موکب حضرت علی‌اصغر(ع) در مرز چذابه برای خدمت‌رسانی به زائران خبر داد.

موکب اوقاف خوزستانحجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه خوزستان، در گفت‌وگو با ایکنا، با بیان اینکه مجموعه اوقاف از ابتدای ماه محرم برنامه اصلی سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله(ع) را در دستور کار خود قرار داد‏، درباره برنامه‌های این مجموعه برای زائران اربعین گفت: در این راستا سازمان اوقاف اقدام به برپایی موکب حضرت علی‌اصغر(ع) در مرز چذابه کرده است. این موکب همه‌روزه سه هزار وعده غذایی صبحانه، ناهار و شام در بین زائران اباعبدالله(ع) توزیع می‌کند.

وی افزود: همچنین اعزام ۴۰ مبلغ به تمام مواکب در شلمچه و چذابه، برگزاری برنامه‌های فرهنگی، برگزاری منابر در موکب، ارائه مشاوره وقف‏، مشاوره فقهی و شرعی به زائرین و ارائه خدمات و توزیع ادعیه و زیارات از دیگر برنامه‌های این موکب در چذابه است. همچنین اسکان ۵۰۰ نفر ثابت در روز در این موکب پیش‌بینی شده است.

خاکباز گفت: این موکب فعالیت خود را از ۱۸ شهریور آغاز کرده و اسکان و پذیرایی خود را از زائرین تا دو روز بعد از اربعین ادامه خواهد داد. برای بازگشت زائرین، اسکان پذیرایی و راهنمایی تا دو روز بعد از اربعین پیش بینی شده است.

مدیرکل اوقاف خوزستان افزود: همچنین اوقاف استان بوشهر، خدمات مشابهی را در مرز شلمچه ارائه می‌دهد. اوقاف استان‌های اصفهان، یزد و کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان‌های معین به این دو موکب کمک می‌کنند.

وی همچنین درباره برنامه‌های روز اربعین حسینی در استان گفت: در استان خوزستان در روز اربعین دو برنامه پیاده‌روی جاماندگان اربعین برگزار می‌شود. یک برنامه در دزفول از بقعه سبزقبا به سمت بقعه بن جعفر و برنامه دیگر پیاده‌روی به سمت بقعه دانیال نبی است که از شهر اهواز و برخی شهرهای دیگر تدارک دیده شده است.

خاکباز در پایان گفت: به مناسبت 28 صفر، سالروز رحلت رسول خدا(ص) و امام حسن مجتبی(ع) و همچنین 30 صفر، سالروز شهادت امام رضا(ع) در ۱۲ بقعه شاخص استان مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha