مسیر دغدغه‌مندان با معاندان متفاوت است
کد خبر: 4087438
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۰
امام جمعه اهواز:

مسیر دغدغه‌مندان با معاندان متفاوت است

امام جمعه اهواز با اشاره به اتفاقات پس از درگذشت مهسا امینی در کشور گفت: در چند روز اول، برخی به میدان آمدند تا احساسات خود را ابراز کنند چه بسا برخی از این رفتارها با هنجارها سازگار نبود، اما دغدغه‌مند بودند و هرگز دشمن و معاند نبودند و خط خود را از دشمن جدا کردند.

حجت الاسلام موسوی فردحجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدنبی موسوی‌فرد، امام جمعه اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز، اول مهرماه با توصیه به رعایت تقوی الهی گفت: با توجه به اهمیت خانواده، زمانی که در خانواده سبک زندگی اسلامی شکل بگیرد، تقوای الهی شکل گرفته است.

وی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) در مورد اهمیت تشکیل خانواده، افزود: به فرموده مقام معظم رهبری، تلاش غرب در ترویج سبک زندگی خود در ایران، زیان‌های جبران‌ناپذیری در ابعاد مختلف به کشور و ملت ما وارد کرده است، بنابراین در بیانیه گام دوم گفته شده که مقابله با این تغییر سبک زندگی و رفتاری، جهادی هوشمندانه می‌طلبد که اینجا نیز چشم امید به جوانان است.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان گفت: به اندازه‌ای که سبک زندگی غربی در جامعه ما رواج پیدا می‌کند، مسئله ازدواج و بنیان خانواده نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد؛ امروزه یکی از مسائل مطرح در جامعه ما رشد سن ازدواج و سازگاری نکردن این مسئله با فرهنگ و سبک زندگی اسلامی است.

موسوی‌فرد بیان کرد: همزمان با مطرح شدن بحث کنترل (افزایش) جمعیت، چه می‌شود که نخستین راهکار غربی‌ها این است که بالا بردن سن ازدواج برای کاهش جمعیت را ارائه می‌دهند.

وی با بیان اینکه دولت گام‌های بزرگی در این راستا برداشته است، افزود: دادن وام برای ازدواج و فرزندآوری، ازدواج در سنین کمتر و امر به معروف و نهی از منکر در خصوص این امر مهم، لازم هستند، اما شروط کافی نیستند و باید برنامه‌ریزی دقیقی در این راستا انجام شود، زیرا سبک زندگی غربی با شعار از جامعه رخت برنمی‌بندد و با برنامه‌ریزی دقیق این اتفاق رخ می‌دهد.

امام جمعه اهواز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرا رسیدن سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام رضا(ع) اظهار کرد: امام رضا(ع) می‌فرماید شیعیان هرگز در برابر فرمان ما تخطی نمی‌کنند، ترازو و میزانی غیر از ترازوی امام ندارند و هر چه امام بگوید تسلیم هستند و اگر فردی این سه ویژگی را ندارد، شیعه نیست.

موسوی‌فرد با اشاره به حضور رئیس‌جمهور در نیویورک گفت: حضور برجسته رئیس‌جمهور دولت مردمی و انقلابی در محفل جهانی در نیویورک به چند دلیل اهمیت زیادی دارد؛ نخست اینکه سخنان وی می‌تواند بازتاب جهانی نظرات بر حق ایران اسلامی در مورد موضوعات مهم کنونی و آینده باشد، دوم دیدار با روسای جمهور سایر کشورها در بازه زمانی کوتاه و نکته سوم این است که در حال حاضر نیویورک یکی از فرصت‌های رسانه‌ای مهم دنیا است. بنابراین مصاحبه رسانه‌های مختلف و انعکاس نظرات بحق ایران می‌تواند فرصت بسیار خوبی باشد.

وی عنوان کرد: در کل جهان تنها ۳۰۰ ماهواره تلویزیونی وجود دارد که ۱۱۶ ماهواره از این تعداد، فضای ایران را پوشش می‌دهد. شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان ۶۰ کانال دارند که روی مغز جوانان ما کار می‌کنند. همه این فضاها توسط آمریکا، اسرائیل، انگلیس، آلمان، عربستان سعودی و اخیرا ترکیه با هزینه‌های گزاف کار می‌کنند. این‌ها نشان‌دهنده حساست آن‌ها نسبت به ایران است. باید توجه شود این کشورها وقتی می‌خواهند برای مردم خود برنامه‌ای اجرا کنند هزینه‌های گزاف از مردم دریافت می‌کنند، اما برای اجرای این همه برنامه‌های خود علیه ایران، رایگان این کارها را انجام می‌دهند.

موسوی‌فرد گفت: در آمریکا بیش از ۹۰۰ تا یک هزار زن بی‌گناه مورد جسارت دستگاه امنیتی قرار می‌گیرند، اما آب از آب از آب تکان نمی‌خورد و پلیس برای اثبات اقتدار خود این گونه در برابر مردم ایستادگی می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در خوزستان با اشاره به اتفاقات پس از درگذشت مهسا امینی در کشور گفت: در دو سه روز اول، برخی به میدان آمدند تا احساسات خود را ابراز کنند چه بسا برخی از این رفتارها با هنجارها سازگار نبود، اما دغدغه‌مند بودند و هرگز دشمن و معاند نبودند و به محض اینکه احساس کردند دشمن در حال سوءاستفاده است، خط خود را از دشمن جدا کردند.

موسوی‌فرد با بیان اینکه این آشوب‌ها با طراحی دشمن رخ داده است، گفت: از مردم خوب ولایتمدار و همه اقوام خوزستان که در این مسائل همراهی نکردند، تشکر می‌کنیم.

وی افزود: این گونه دست و پا زدن دشمن ممکن است به چند دلیل باشد، نخست اینکه دشمن در حال شکست خوردن است، یا ما در حال موفقیت هستیم یا در حال زهر ریختن در جایی از عالم هستند. یا این کارها را به منظور تحت‌الشعاع دادن اربعین انجام می‌دهند.

امام جمعه اهواز گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، نسخه مقاومت یک الگوی موفق است و دشمنان برنمی‌تابند که ایران با مقاومت در حال موفقیت است.

موسوی‌فرد بیان کرد: گروهی از اوباش به قرآن جسارت می‌کنند، به مسجد اهانت شد در حالی که ایران کشور شیعه و کشور امام زمان(عج) است. کسانی که قرآن را به آتش می‌کشند و پلیس ما را زنده زنده آتش می‌زنند، آیا به دنبال این هستند که مساله حجاب را مطرح کنند؟ همه بدانند در هر شرایطی در دفاع از امنیت ملی نباید لکنت داشت؛ هزینه شورش، آن هم هزینه شورش هدایت‌شده دشمن باید حداکثری باشد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان تصریح کرد: در هنگامه تهدید امنیت ملی جای مماشات، مدارا، مهرورزی و ارفاق نیست.

انتهای پیام
captcha