پیگیری تعدیل حقوق مدیران مراکز دارالقرآن و پرونده‌های قرآنی استخدام
کد خبر: 4089693
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۲

پیگیری تعدیل حقوق مدیران مراکز دارالقرآن و پرونده‌های قرآنی استخدام

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از پیگیری تعدیل حقوق مدیران مراکز دارالقرآن و همچنین به جریان انداختن پرونده‌های قرآنی استخدام خبر داد.

جاسم حسینی زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، جاسم حسینی‌زاده، سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در اجلاس سالانه مدیران قرآن، عترت و نماز و مربیان مراکز دارالقرآن الکریم خوزستان که امروز، سه‌شنبه، 12 مهر در تالار فردوسی اهواز برگزار شد، سخن خود را با سخنی از رسول اکرم(ص) آغاز کرد و گفت: ایشان می‌فرمایند: «أدِّبوا أولادَكُم على ثَلاثِ خِصالٍ : حُبِّ نَبيِّكُم ، و حُبِّ أهلِ بَيتِهِ ، و قِراءةِ القرآنِ» فرزندان خود را با سه ویژگی تربیت کنید؛ محبت پیامبر(ص)، محبت اهل‌بیت(ع) و تلاوت قرآن. چون ما به این حدیث عمل نکردیم شرایط کنونی این‌گونه رقم خورد. سرمنشاء قضیه این است که ما به این حدیث عمل نکردیم.

وی اظهار کرد: در این سخن، قرائت قرآن در مرتبه سوم قرار گرفته است، چون قرائت صرف بدون محبت اهل‌بیت(ع)، مد نظر نیست. وقتی محبت نسبت به پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) به وجود آمد، قرآن و نماز اول وقت نیز در پی آن می‌آیند، چراکه عاشق، سعی می‌کند همرنگ محبوبش باشد.

حسینی‌زاده خطاب به مدیران و مربیان مراکز دارالقرآن گفت: در حدی که امکانات و توان دارید چه در درون سازمان و چه بیرون سازمان، تلاش کنید این محبت به وجود بیاید و این چیزی است که می‌تواند فرزندان ما را بیمه کند.

وی با تأکید بر اقامه نماز اول وقت و نماز جماعت در همه مدارس گفت: معنی این حرف این نیست که دانش‌آموزان را وادار به حضور در نماز کنید، اما حتماً نماز باید در مدرسه اقامه شود. چرا که رکن دین ماست. نکته دیگر این است که زنگ نماز در برنامه هفتگی مدارس باشد. منظور از زنگ مدارس در نظر گرفتن 5 دقیقه در چهار ساعت کلاسی است که در مجموع 20 دقیقه از وقت دانش‌آموزان برای آموزش اولیه نماز، آموزش وضو و پاسخ به شبهات در نظر گرفته می‌شود. این زمان متعلق به معاونت پرورشی است.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به کمبود مربی پرورشی در برخی از مدارس گفت: 153 نفر نیروی قرآن امسال جذب شدند که سعی می‌کنیم در دارالقرآن‌ها به کارگیری شوند. ما برای کمبود نیرو راهکارهایی پیش‌بینی کردیم که شامل استفاده از روحانیان طرح امین و همچنین مجموعه مبلغان طرح امین دو هستند. مبلغان طرح امین دو، طلابی هستند که علاقه‌‌مند به کار پرورشی هستند و به صورت اختیاری در مدارس حضور پیدا می‌کنند و می‌توانند به معاونت پرورشی کمک کنند.

وی ادامه داد: در بحث مدیران و مراکز دارالقرآن‌ها، دستور داده شده است که نیروهای معاونت پرورشی به حوزه آموزشی برگردند که در این صورت، هزار و 800 مدرسه بدون مربی پرورشی خواهند شد. این مساله پیگیری شد و هزار و 300 نفر ترمیم شدند. برای بقیه مدارس در حال پیگیری هستیم. 

حسینی‌زاده با اشاره به حوادث و اغتشاشات اخیر در کشور گفت: این یک جنگ تمام عیار فرهنگی است که مقدسات ما را هدف گرفته است و ما در خط مقدم این مبارزه هستیم. هشیار باشید و کمک کنید. دانش‌آموزان را به گونه‌ای تقویت کنید که شبهات نتواند اثر کند.

سرپرست معاونت پرورشی و فرهنگی مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در این اجلاس همچنین از پیگیری تعدیل پایه حقوق مدیران مراکز دارالقرآن و مربیان و خبر داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: صد پروند قرآنی در حوزه استخدام داریم که دارند خاک می‌خورند. با وزیر، معاون وزیر و مدیریت صحبت شد که کمکمان کنند این پرونده‌ها را به جریان بیندازند و در یک فرآیند سالم استخدام صورت بگیرد.

گفتنی است، اجلاس سالانه مدیران قرآن، عترت و نماز و مربیان مراکز دارالقرآن الکریم خوزستان با حضور 64 مدیر قرآن، عترت و نماز و مربی دارالقرآن سطح استان همراه بود.

انتهای پیام
captcha