برترین خصلت‌ها نزد خداوند در بیان امام حسن عسکری(ع)
کد خبر: 4089803
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۵

برترین خصلت‌ها نزد خداوند در بیان امام حسن عسکری(ع)

یک کارشناس دینی گفت: به فرموده امام حسن عسکری(ع) دو ویژگی وجود دارد که نزد خدای متعال هیچ چیز بالاتر از آن‌ها نیست، اولین ویژگی ایمان راسخ به خداوند متعال و دیگری سود رساندن و گره‌گشایی از کار مردم است.

حجت الاسلام هاشمی فخربه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام هاشمی فخر، کارشناس دینی شامگاه سه شنبه ۱۳ مهر در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه السلام در مسجد باب الحوائج قمر بنی هاشم اهواز با اشاره به سخنی از امام حسن عسکری(ع) بیان کرد: صاحب امشب فرمودند: خصلتان لاشئ فوقهما؛ الایمان بالله و نفع الاخوان: دو ویژگی وجود دارد که هیچ چیز بالاتر از آن ها نیست، یعنی اگر انسان متصف به این ویژگی‌ها شود، به رستگاری رسیده است؛ اولین ویژگی، ایمان به خدای متعال است که حل مشکلات دنیوی و اخروی انسان را در پی دارد.

وی اظهار کرد: مقدار معتنابهی از مشکلات ما، در دنیا مانند گناهان، تعدی‌ها و ظلم‌ها به دلیل این است که ایمان راسخ به خدا وجود ندارد. نشانه‌ ایمان راسخ به خداوند در زندگی این است که انسان خدا را حاضر و ناظر بداند و وجود او را در زندگی لمس کند. ما گاهی نزد افراد مراقب عمل خود هستیم، اما در محضر خداوند به آسانی گناه می‌کنیم.

هاشمی‌فخر افزود: ایمان باید همراه با عمل صالح باشد، چنانکه در قرآن کریم این دو در کنار هم مطرح می‌شوند. به فرموده حضرت امیر مؤمنان ایمان و عمل صالح، توام هستند و از یکدیگر جدا نمی‌شوند و خداوند هر یک از این دو را تنها در صورت همراهی با دیگری می‌پذیرد.

این کارشناس دینی گفت: ویژگی دوم که امام حسن عسکری(ع) به آن توصیه فرمودند نفع رساندن به مردم و گره‌گشایی از مشکلات آنها است. در روایات بالاترین عمل، شاد کردن دل دیگران است. امام صادق علیه السلام فرمودند: کسی که به دور خانه خدا طواف کند، خداوند هزار درجه و هزار حسنه به او عطا می‌کند و هزار گناه او را محو می‌‌سازد و اگر به نقطه ملتزم رسید، خداوند متعال هشت در بهشت را به رویش می‌گشاید. امام سپس به اصحاب خود فرمودند آیا شما را از عملی برتر از این خبر دهم؟ کسی که قدمی برای رفع نیاز برادر خود بردارد خداوند متعال ثواب ده طواف را برای او می‌نویسد.

وی در پایان گفت: این دو خصلت یعنی ایمان به خداوند و سود رساندن به مردم در بیان امام حسن عسکری علیه السلام، ویژگی‌هايی هستند که هیچ چیز از آنها بالاتر نیست.

 

انتهای پیام
captcha