نام خوزستان به عنوان پایتخت نغمات دینی در کشور ثبت شود
کد خبر: 4095829
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰

نام خوزستان به عنوان پایتخت نغمات دینی در کشور ثبت شود

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان با بیان اینکه خوزستان ظرفیت آن را دارد که به عنوان پایتخت نغمات دینی در کشور شناخته شود، گفت: تقاضای ما این است که اداره‌ کل امور قرآنی سازمان اوقاف این موضوع را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رساند.

حجت الاسلام مرتضی خاکبازبه گزارش ایکنا از خوزستان، نشست هماهنگی مرحله کشوری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز، 9 آبان در استانداری خوزستان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خوزستان در آغاز این نشست بیان کرد: برای اولین بار است که خوزستان میزبان مسابقات قرآن اوقاف می‌شود و می‌طلبید که استاندار یا معاون ایشان در این جلسه حضور پیدا می‌کردند.

وی با تصریح به اینکه قرآن مهم‌ترین چیز است و نباید با قرآن صوری برخورد شود، عنوان کرد: همه باید پای کار بیایم و برای چه بهتر برگزار شدن این مسابقات تلاش کنیم. در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن اوقاف بیش از 600 متسابق در سطح کشور به رقابت می‌پردازند. رقابت در برخی از رشته‌های این مسابقات به میزبانی خوزستان انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان افزود: مجموعه استانداری خوزستان و دستگاه‌های اجرایی و اداری استان امسال میزبان برگزیدگان قرآنی کشور هستند. همه کشور به ویژه استانداری‌ باید پای کار بیاید تا بتوانیم این مسابقات را هر چه بهتر برگزار کنیم.

خاکباز با اشاره به چهره‌های شناخته شده تواشیح استان در سطح کشور و وجود گرو‌های رتبه آور در استان، گفت: خوزستان ظرفیت آن را دارد که به عنوان پایتخت نغمات دینی در کشور شناخته شود. تقاضای ما این است که اداره‌ کل امور قرآنی سازمان اوقاف این موضوع را در شورای عالی انقلاب فرهنگی به ثبت رساند.

انتهای پیام
captcha