اعزام ۱۰۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردو‌های «راهیان پیشرفت»
کد خبر: 4104071
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۴

اعزام ۱۰۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی به اردو‌های «راهیان پیشرفت»

مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، هدف از اجرای اردو‌های «راهیان پیشرفت» را نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی به نسل جوان و نوجوان عنوان کرد و گفت: تا پایان سال حداقل بین ۶۰ تا ۱۰۰ هزار دانش آموز به این اردو‌ها اعزام می‌شوند.

راهیان پیشرفتبه گزارش ایکنا از خوزستان، مسعود حمیدی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان خوزستان، امروز، 12 آذرماه در مراسم آغاز رسمی اردوهای دانش‌آموزی «راهیان پیشرفت» در جمع خبرنگاران گفت: هدف از اجرای اردوهای «راهیان پیشرفت» یا «ایران قوی» نشان دادن توانمندی‌های جمهوری اسلامی به نسل جوان و نوجوانی است که دشمن به تصور خام خود به دنبال القای این مطلب به آنان است که ما هیچ دستاوردی نداشتیم.

وی تصریح کرد: ممکن است برخی از این دانش‌آموزان نتوانند از نزدیک، دستاوردهای بزرگ کشورمان و از جمله استان را ببیند و این تصور در ذهن آنها به وجود آید.  

حمیدی‌نژاد با اشاره به تفاوت فضای حقیقی و مجازی گفت: ما با برگزاری این اردوها و قرار دادن دانش آموز در مناطقی که توانمندی‌های کشور را نشان می‌دهد مثل شرکت توسعه نیشکر، گشت دریایی، صنایع فولاد، حفاری، نفت، سدها و مجموعه‌های مختلف با حمایت استانداری خوزستان و دفتر نماینده ولی فقیه زمینه آشنایی دانش آموزان را با این توانمندی‌ها فراهم می‌کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از یک ماه است این اردوها در استان شروع شده ست، افزود: با توجه به اینکه شرکت توسعه نیشکر امکاناتی را برای این اردوها فراهم کرد، امروز شاهد شروع رسمی این اردوها هستیم. بنای ما این است که تا پایان سال حداقل بین 60 تا 100 هزار نفر از دانش آموزان استان را به این اردوها را اعزام کنیم. مقصد اردوی دانش آموزان متوسطه اول و دوم، خارج از شهر یا در محدوده شهر و برای اردوهای دانش آموزان ابتدایی دانشگاه‌ها و موزه‌های درون شهر را در نظر گرفته‌ایم.

انتهای پیام
captcha