شایعه‌گرایی و بی‌تفاوت بودن جامعه ایمانی را نابود می‌کند
کد خبر: 4105633
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۱

شایعه‌گرایی و بی‌تفاوت بودن جامعه ایمانی را نابود می‌کند

امام جمعه اهواز شناخت سخن درست از نادرست و بی تفاوت نبودن در برابر عمل قبیح را دو توصیه مهم حضرت فاطمه(س) در خطبه فدک عنوان کرد و گفت: بی توجهی به این دو مساله، موجب تباهی جامعه صدر اسلام شد و هر امت ایمانی را نابود می‌کند.

حجت الاسلام موسوی فردبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالنبی موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان امروز جمعه ۱۸ آذر در خطبه‌های نماز جمعه اهواز ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: به یاد عالم آخرت که زندگی اصلی انسان است، یاد آخرت انسان را در مسیر تقوی قرار می‌دهد و چیزی مانند یاد آخرت به انسان در اصلاح رفتارش کمک نمی‌کند.

وی ایام سوگواری سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) را تسلیت گفت و با اشاره به وقایع بعد از رحلت رسول الله(ص)، گفت: حضرت فاطمه(س) در خطبه فدک دو توصیه دارند. یکی توجه به سخن درست و حق و دیگری بی تفاوت نبودن در برابر عمل قبیح است. بی توجهی به این دو مساله، موجب تباهی جامعه صدر اسلام شد و هر امت ایمانی را نابود می‌کند.

موسوی‌فرد ادامه داد: ویژگی اول این است که اگر حرف نادرستی شنیدند سریع آن را پخش نکنید. مهم است که انسان وقتی سخنی را می‌شنود به منبع و درستی یا نادرستی آن دقت کند. خداوند می‌فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَن تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ: ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﺎﻥ! ﺍﮔﺮ ﺁﺩم ﻣﻨﺤﺮفی ﺧﺒﺮ ﻣﻬﻤی ﺑﺮﺍﻳﺘﺎﻥ ﺑﻴﺎﻭﺭﺩ، ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻫﺮ ﻛﺎﺭی، ﺩﺭﺑﺎﺭه ﺩﺭﺳتی‌ﺍﺵ ﺗﺤﻘﻴﻖ ﻛﻨﻴﺪ؛ ﻣﺒﺎﺩﺍ ﺍﺯ ﺳﺮِ ﻧﺪﺍﻧﻢ‌ﻛﺎﺭی ﺑﻪ ﻋﺪﻩ‌ﺍی ﺁﺳﻴﺐ ﺑﺮﺳﺎﻧﻴﺪ ﻭ ﺩﺭ ﻧﺘﻴﺠﻪ ﺍﺯ ﻛﺮﺩه ﺧﻮﺩﺗﺎﻥ ﭘﺸﻴﻤﺎﻥ ﺑﺸﻮﻳﺪ! (حجرات، ٦). ویژگی دوم این است که وقتی کار قبیحی را مشاهده می‌کنید و آنچه را در نگاه عقل قبیح است، می‌بینید نسبت به آن بی‌تفاوت بماند.

موسوی‌فرد در ادامه با اشاره به اثر تبلیغات باطل در دوره صدر اسلام گفت: امروز به این نتیجه رسیده‌اند که آنچه پیروز آینده را تعیین می‌کند تجهیزات نظامی نیست، بلکه پیروز آینده کسی است که روایت اول و جذاب را در اذهان مردم وارد می‌کند. چند سال قبل مقام معظم رهبری به موضوع جهاد تبیین تاکید کردند.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با بیان این که اهل باطل، نظام ارزشیابی انسان را جابجا می‌کند و حق و باطل را به جای هم می‌نشانند، تصریح کرد: امروز ببینید که چه چیزی برای جوانان ما ارزش شده است. تبلیغات باطل دشمن، پوشش، تغذیه، ساعت خواب، سبک ازدواج و سبک زندگی انسان‌ها را تغییر داده اس. تبلیغات باطل دشمن، جای راهنما و راهزن را عوص می‌کند.

موسوی‌فرد ادامه داد: تبلیغات باطل دیروز توانست علی(ع) را که در اوج قدرت بود به جایگاهی برساند که با دست‌های بسته در کوچه‌های مدینه او را کشان کشان ببرند و مردم بی مدینه بی‌تفاوت باشند. دردی بدتر از این نیست که مردم بی‌تفاوت باشند. تبلیغات باطل کار را به جایی می‌رساند که بعد از شهادت امیرالمومنین بگویند مگر علی نماز می‌خواند؟ تبلیغات دشمن کار را به جایی می‌رساند که جایگاه حسین(ع) زیر سم ستوران باشد و ۳۰ هزار نفر با وضو سر فرزند پیامبر(ص) را از بدنش جدا کنند‌. آیا تبلیغاتی که دیروز چنین کرد امروز با این همه ابزار نمی‌تواند جمهوری اسلامی را وارونه جلوه دهد دستاوردهای انقلاب را نادیده بگیرد و جای جلاد و شهید را عوض کند؟

امام جمعه اهواز با اشاره به اینکه ولی فقیه ما وقتی نسبت به مسئولان سخنانی بیان می‌کنند خود قبل از همه به آن عامل هستند، گفت: ساده زیستی ایشان و فرزندان ایشان را ببینید. شبکه‌های معاند بی‌بی‌سی و اینترنشنال دوست مردم ما نیستند، اگر برخی جوانان این را می‌دانستند به سخنان آنها توجه نمی ‌کردند. انگلیس و آمریکا و اسرائیل اگر دوستان ما بودند چرا ما را تحریم کردند؟ چرا دارایی‌های ما را بلوکه کرده‌اند چرا حداقل داروی بیماران پروانه‌ای ما را نمی‌دهند؟ چرا در دوره کرونا به ما واکسن ندادند؟

وی با اشاره به اثرات توجه به شایعه و‌ سخنان بی‌اساس گفت: وقتی تبلیغات دشمن می‌آید مدافعان امنیت که ۴۳ سال نگذاشتند یک وجب از خاک کشور از دست برود، مورد هجمه قرار می‌گیرند. بدانید آن که مورد هجمه قرار می‌دهید کسی است که امنیت شهر را تامین می‌کرد. جوانی ۲۲ ساله‌ای که ۳۰ نفر دور‌ه‌اش می‌کنند و او را تکه تکه اش می‌کنند، کسی که در خیابان به آتش می‌کشید، امنیت شهر را تامین می‌کرد. اینها حافظان امنیت هستند.

امام جمعه اهواز تصریح کرد: اگر به تبلیغات دشمن گوش بدهید آیت الله هم باشید خراب می‌شوید. گرفتار تبلیغ دشمن می‌شوید. باید خیلی مراقب بود که تبلیغات دشمن بر روی انسان این‌گونه اثر نکند‌‌.

نماینده ولی فقیه در خوزستان افزود: عده‌ای امروز می‌گویند صدای مردم را بشنوید، ولی با فکر پلیدی که در فتنه ۸۸ در خط مقدم قرار گرفتند و به استکبار می‌گفتند راهش این است که تحریم ها را چند برابر کنید. اینها کسانی هستند که جوانان ما را تشویق می‌کنند به خیابانها بریزند‌. ما می‌دانیم مشکلات زیاد است. در حوادث اخیر، بیش از ۲۰۰ نفر را تکه تکه کردند اسم اینها را نمی‌آورید. ماموران امنیتی را زخمی کردند چرا اینها را نمی‌بینید؟

موسوی‌فرد اظهار کرد: مخالفان امروز می‌دانند اگر کشور ایران امروز مشکلات اقتصادی خود را پشت سر بگذارد، دیگر حریف ایران نخواهند بود. شما مردم ایران به پشتوانه رهبر انقلاب نگذاشتید نقشه خاورمیانه جدید شکل بگیرد و هیمنه پوشالی امریکا را شما به زیر کشیدید. برای همین هجمه‌ها امروز به ستون این خیمه است. بی‌تفاوت نباشید. در صحنه‌های گوناگون مراقب باشید.

وی تاکید کرد: مردم ما همانگونه که در این ۴۳ سال در کنار رهبرشان بودند از این به بعد نیز تا زمانی که این علم به دست صاحب اصلیش برسد از همراهی با رهبر خود یک قدم به عقب نخواهند کشید.

امام جمعه اهواز در پایان سخنان خود گفت: دیروز پیکر ۱۱۱ شهید دوران دفاع مقدس وارد کشورمان شد. این شهدا خیلی حق به گردن ما دارند و امروز بعد از نماز جمعه به اتفاق پیکر آنها را تشییع می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha