مسابقات مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در دزفول برگزار می‌شود
کد خبر: 4113858
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۸

مسابقات مدیحه‌سرایی دارالقرآن‌های آموزش و پرورش در دزفول برگزار می‌شود

ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش کشور (یادواره شهدای قرآنی) ۱۴ تا ۱۸ بهمن‌ماه به میزبانی دزفول برگزار می‌شود.

علی بلاسمعلی بلاسم، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌ کل آموزش و پرورش خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا، گفت: ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش کشور (یادواره شهدای قرآنی) بهمن‌ماه به میزبانی دزفول برگزار می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر مرحله مقدماتی این مسابقات به صورت مجازی و اسال اثر در حال اجرا است و 32 استان کشور آثار گروه‌های مدیحه‌سرایی خود را از طریق سامانه‌ای به اداره قرآن وزارت آموزش و پرورش ارسال می‌کنند. پس از داوری 15 اثر برای حضور در مرحله نهایی که به صورت حضوری در دزفول برگزار خواهد شد، انتخاب می‌شوند.

بلاسم اعلام کرد: مسابقات مدیحه‌سرایی پسران 14 تا 16 بهمن و مسابقات مدیحه‌سرایی دختران 16 تا 18 بهمن در اردوگاه شهید رجایی دزفول برگزار خواهد شد.

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به برگزاری مرحله استانی ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش در استان خوزستان گفت: در این مسابقات در بخش پسران «مرکز دارالقرآن حضرت قائم(عج)» شادگان رتبه اول را کسب کرد و «مرکز دارالقرآن مرحوم اسماعیل گمراوی ناحیه یک اهواز» و «مرکز دارالقرآن الهادی کارون» رتبه‌های اول و دوم را کسب کردند. در بخش دختران نیز «مرکز دارالقرآن چهارده معصوم(ع) آبادان» و «مرکز دارالقرآن حضرت قائم(عج) شادگان» اول و دوم شدند. امیتاز هیچ گروهی برای کسب رتبه سوم، به حد نصاب نرسید. از استان خوزستان گروه‌های مدیحه سرایی پسرانه «مرکز دارالقرآن حضرت قائم(عج) شادگان» و دخترانه «چهارده معصوم(ع)» آبادان آثار خود را برای داوری ارسال کرده‌اند.

وی در پایان گفت: جلسه هماهنگی برگزاری مرحله نهایی ششمین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی مراکز دارالقرآن الکریم آموزش و پرورش کشور امروز چهارشنبه، 21 دی‌ با حضور معاون مدیرکل اداره قرآن، عترت‌ و نماز وزارت آموزش و پرورش در دزفول در حال برگزاری است.

انتهای پیام
captcha