ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد، قرآنی‌‌ها را پشتیبانی کنند
کد خبر: 4118794
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷

ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد، قرآنی‌‌ها را پشتیبانی کنند

سردار شاهوارپور با بیان اينکه در حوزه فعالیت قرآنی منتظر ماه رمضان نباشیم، گفت: قرآنی‌ها را در اولویت بهره مندی از امتیازها قرار دهیم و امام جماعت و هیئت امنای مسجد، قرآنی‌‌ها را پشتیبانی کنند.

سردار شاهوارپوربه گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در مراسم اختتامیه بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن بسیج استان که عصر امروز ۱۱ بهمن در تالار فجر اهواز برگزار شد، گفت: از تلاش مجاهدانه شما در برگزاری این مسابقات و کوشش برای خارج کردن قرآن از مهجوریت برای ورود به ماه قرآن تشکر می کنم.

وی اظهار کرد: در تعلیم و تربیت یکی از محورهای اساسی این است که بتوانیم قرآن را از مهجوریت خارج کنیم و این موضوع هم در بخش آشنایی با کلام، ادبیات و ظاهر قرآن است و هم بخش پیاده سازی معارف قرآن در زندگی است که اصل و مطلب اساسی است.

سردار شاهوارپور افزود: افراد باید جهت عملی سازی آموزه های قرآن در زندگی تلاش کنند. لازم است افراد ابتدا با قرآن مانوس شوند. این موضوع در حوزه رفتار و منش افراد در زندگی موثر است.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: اگر جامعه، قرآنی باشد اتفاقات مهمی در آن می‌افتد و مسائل آن تقلیل پیدا می‌کند. وقتی طیف گسترده‌ای از دل نگرانی‌ها در بخش امور فرهنگی در جامعه بررسی می‌شود می‌بینیم به دلیل ارتباط ضعیف یا عدم ارتباط آنها با قرآن است.

وی با تصریح به فعالیت نحله‌های فکری و عقیدتی ضاله و تبلیغات آنها گفت: افرادی که ارتباطی با علما و مساجد ندارند، تحت تأثیر دیگران قرار می‌گیرند و این باعث انحراف آنها می‌شود. هرچه تلاش کنیم معارف هم در ارتباط با ظاهر آن در جامعه نشر پیدا کند و هم عملی سازی آن اتفاق بیفتد اثر آن را می‌بینیم.

سردار شاهوارپور با اشاره به حضور ۸ هزار نفر در مسابقات قرآن بسیج اظهار کرد: این عدد نسبت به ظرفیت استان ما کم است. توقع ما این است که در مناطق عربی باید فوق العاده جهش و تلاش بشود. ما در کل کشور باید اول باشیم. البته عواملی در این زمينه موثر هستند که بخشی از آنها به حوزه زیرساخت‌ها برمی گردد و برخی به همت و تلاش ما که احساس ضرورت بکنیم که این اتفاق بیافتد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان خاطر‌نشان کرد: همچنان که خیرین مدرسه‌ساز داریم باید از ظرفیت خیرین در ایجاد این زیرساخت‌ها استفاده کنیم. نباید زمان را از دست بدهیم. خیرینی پیدا بکنیم که فضایی را برای راه‌اندازی دارالقران اجاره کنند و خیرین دیگری در تجهیز آن مشارکت کنند. برخی افراد معلم یا استاد نیستند، اما می‌توانند بستر فعالیت‌های قرآنی را فراهم کنند.

وی گفت: رقابت‌های ما در حوزه قرآن ضعیف است. در حوزه فعالیت قرآنی منتظر ماه رمضان نباشیم. هرچه رقابت تنگاتنگ باشد استقبال بیشتر می‌شود. امتیازدهی کنید و قرآنی‌ها را در اولویت بهره مندی از این امتیازها قرار دهیم. امام جماعت و هیئت امنا و مسجد، قرآنی‌‌ها را پشتیبانی کنند.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در پایان با تصریح به اینکه توجه جامعه به قرآن کمتر است، گفت: در بحث مداحی رقابت شدیدتر است. یک بخش دیگر درباره قرآن، در حوزه به کارگیری هاست. قرآنی‌ها باید در جاهایی که شانیت دارد به کار گرفته شوند. پذیرفتنی نیست که حافظ قرآن بیکار باشد. اگر توجهات خود را بیشتر کنیم آمار ما سال بعد بالاتر خواهد بود.

به گزارش ایکنا، در این مراسم همزمان، ۱۵ دارالقرآن نواحی مقاومت بسیج استان نیز به طور نمادین افتتاح شد و از ۷۵ برگزیده بیست و نهمین دوره مسابقات قرآن و عترت بسیج استان قدردانی شد.

انتهای پیام
captcha