تأسی به راهکارهای تربیتی پیامبر(ص) در برنامه‌های هفته تربیت اسلامی
کد خبر: 4124237
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹

تأسی به راهکارهای تربیتی پیامبر(ص) در برنامه‌های هفته تربیت اسلامی

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان، تسلط به سواد رسانه، آشنایی با ابزارهای جنگ نرم و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را سه شرط لازم برای مربیان پرورشی دانست و گفت: راه میانبر تربیت، محبت به اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن است و در هفته امور تربیتی باید به این حدیث پیامبر اکرم(ص) تأسی کنیم که فرمودند: «فرزندان خود را بر اساس محبت من، اهل‌بیتم و قرآن تربیت کنید.»

جاسم حسینی زادهبه گزارش ایکنا از خوزستان، جاسم حسین‌زاده، معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با حضور در تحریریه ایکنا، برنامه‌های هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی اداره‌کل آموزش و پرورش استان را تشریح کرد.

وی یکی از برنامه‌های این هفته را برگزاری جشنواره‌های قطبی مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان عنوان کرد و گفت: بعد از سه سال کرونا و ایجاد وقفه در برگزاری حضوری مسابقات قرآن، علی‌رغم بسیاری از مشکلات تصمیم گرفتیم که این مسابقات را احیا کنیم و آن‌ها را با رویکرد تکریمی و تبینی برگزار کنیم. در حال حاضر جشنواره نخست این مسابقات به میزبانی رامشیر در حال برگزاری است. طی نشستی که با سرپرستان و داوران این جشنواره قرآنی در رامشیر داشتم، عنوان شد که ما نیاز داریم این مربیان و داوران فرمانده تمام عیار جنگ فرهنگی باشند.

وی ادامه داد: انتظار ما این است که این افراد مسلط به سواد رسانه‌ای باشند، ابزارهای جنگ نرم و دفاع در مقابل آن را بشناسند و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را بدانند. این‌ها داشته‌های عمومی است که مربیان باید از آن‌ برخوردار باشند.

حسینی‌زاده با تأکید بر اهمیت محبت به اهل‌بیت(ع) و انس با قرآن گفت: در هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی باید به این حدیث پیامبر اکرم(ص) تأسی کنیم که فرمودند: «ادبو اولادکم علی حبی وحب اهل بیتی والقرآن: فرزندان خود را بر اساس محبت من، اهل‌بیتم و قرآن تربیت کنید.» اینکه قرآن کریم در مرتبه بعد از اهل‌بیت(ع) قرار گرفته است برای آن است که اهل‌بیت(ع) درگاه ورود به فهم قرآن کریم هستند. اگر بتوانیم محبت پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را در بچه‌ها ایجاد کنیم، آنها را نجات داده‌ایم.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مسابقات قرآن قطب اول در رامشیر گفت: این شهرستان تجربه سه دوره برگزاری مسابقات قطبی را دارد و امسال که چهارمین دوره مسابقات در این شهرستان برگزار می‌شود، کم‌نظیر ظاهر شده است. ما از مسئولان کمیته‌ها و هیات برگزارکننده مسابقات در این شهرستان قدردانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: قطب دو مسابقات قرآن، عترت و نماز در استان خوزستان، شهرستان کارون خواهد بود که برجسته‌ترین برنامه خود را در هفته امور تربیتی به کمک آن رقم می‌زنیم. سومین قطب ما شهرستان لالی است و ان شاءالله برترین‌های این سه قطب بعد از ایام عید و ماه رمضان در گتوند با یکدیگر رقابت می‌کنند. در این مسابقات 3600 دانش‌آموز شرکت خواهند کرد.

حسینی‌زاده افزود: دیگر برنامه ما در هفته امور تربیتی برگزاری نشست تکریمی معاونین پرورشی مناطق و نواحی است. در این نشست 40 نفر از معاونان پرورشی استان به نمایندگی از مربیان پرورشی حضور می‌یابند. دیگر برنامه ما اجرای طرح جهادی ارائه مشاوره ویژه دانش‌آموزان، اولیاء و همکاران است. یک گروه تخصصی 10 نفره در این طرح به مناطق کم‌برخوردار استان اعزام می‌شوند و خدمات مشاوره ارائه می‌دهند. شهرستان اندیکا اولین میزبان این طرح بود.

معاون پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برنامه دیگر ما طرح «ایما» است که توسط اداره فرهنگی هنری معاونت پرورشی، یک روز در هفته در مدارس اجرا می‌شود. در این طرح، دانش‌آموزان یک روز در هفته تمام امور مدرسه اعم از وظایف مدیر و ناظم را بر عهده می‌گیرند.

وی طرح همدلانه «سردار سلیمانی» را دیگر برنامه هفته امور تربیتی در استان عنوان کرد و توضیح داد: تمام مناطق 40 گانه آموزش و پرورش خوزستان مرکز مشاوره و خدمات روان‌شناختی دارند. این مراکز طبق این طرح، به مدت یک هفته خدمات خود را کاملاً رایگان ارائه می‌دهند. تقدیر از معاون پرورشی و فعالان امور تربیتی دیگر برنامه‌های این هفته خواهد بود. اجرای سرود همگانی با موضوع «مربی خوب من» در تاریخ 10 اسفند در میادین اصلی شهر در 40 منطقه در این هفته برنامه‌ریزی شده است.

حسینی‌زاده همچنین با اشاره به اردوهای دانش آموزی راهیان نور اظهار کرد: تاکنون حدود 19 هزار دانش‌آموز خوزستانی به مناطق عملیاتی اعزام شده و 11 هزار نفر دیگر نیز در مدت باقی‌مانده اعزام خواهند شد.

انتهای پیام
captcha