مجاهدت‌ها و اخلاق کریمانه حجت‌الاسلام شفیعی برای ما حجت است
کد خبر: 4127083
تاریخ انتشار : ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۷
حجت الاسلام و المسلمین رستمی:

مجاهدت‌ها و اخلاق کریمانه حجت‌الاسلام شفیعی برای ما حجت است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با بیان اینکه حجت الاسلام و المسلمین شفیعی برای همه ما حجت بود؛ گفت: می‌شود انسان به گونه‌ای زندگی کند که حضورش در خانه، دانشگاه، مسجد، در بین همکاران و حتی مخالفان برکت باشد؛ همه در کنار ایشان احساس امنیت می‌کردند و مؤمن این است.

حجت الاسلام مصطفی رستمیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور امروز پنجشنبه ۱۸ اسفند در مراسم اولین سالگرد عروج حجت الاسلام و المسلمین سید محسن شفیعی که در مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، گفت: هنوز هم برای ما سخت و باورنکردنی است که فقدان چنین یار عزیز و یار با وفای رهبر عزیزمان را باور کنیم. هنوز هم احساس می‌کنیم این اتفاق باورنکردنی و این داغ التیام نیافتنی است، اما مسیر همه انسان‌ها مسیری است که خداوند تعریف کرده است: «انا لله و انا الیه راجعون» این بازگشت به سوی خداوند برای همه ما هست.

وی اظهار کرد: دیر یا زود این رفتن اتفاق می‌افتد. خوش به حال آقا سید محسن عزیز که هرچه درباره او می‌شنویم و هرچه به یاد می‌آوریم خوبی، مجاهدت، اخلاص و تلاش برای هدف  والایی است که انتخاب کرده بود و این لطف خداوند به بنده خود است که در عمر به ظاهر کوتاه، محصولاتی بابرکت و  آثاری جاودان و ماندگار از او به یادگار بماند و آقا سیدمحسن اینگونه بود.

رستمی با اشاره به خود به جایگاه عالِم در روایات و فضیلت او بر شخص عابد گفت: اینکه انسان بتواند در محیط پر شبهه و هجمه دشمن در این روزها، مردانه بایستد، ستونی باشد که هرکس نگران غرق شدن است به او تکیه کند و هر کسی نگران سقوط خود باشد، به او بیاویزد، خیلی ارزشمند است.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور با تصریح به اینکه در دورانی هستیم که از نظر دسترسی شیطان به درونی‌ترین نهانخانه دل ها در طول تاریخ بی نظیر است، گفت: تمدن شیطانی امروز با انواع ابزارها، مسیر را برای دسترسی شیطان به جان و روان و فکر و قلب انسان‌ها هموار کرده است. نیازمند انسان‌های مجاهد و استواری هستیم که در این محیط پر هجمه بمانند، بایستند، خود را گم نکنند و پناهگاه باشند؛ نه با نفرت دیگران را برانند و نه با تساهل خود را گم بکنند. جامعه ما به این دست افراد خیلی نیازمند است و یکی از مصادیق عالی این گروه، آقا سیدمحسن بود؛ عزیزی که به هر عرصه زندگی ایشان نگاه کنید فکر می‌کنید که خداوند چه برکتی به زندگی ایشان داده است.

وی با اشاره بر روایت فضیلت عالم و عابد گفت: در روز قیامت به انسان عابد می‌گویند به بهشت برود، اما به شخص عالم می‌گویند بایست و برای مردمی که به آنها آموخته‌ای، شفاعت کن. شخص عابد تنها به فکر نجات خود است؛ اما شخص عالم برای نجات دیگران نیز تلاش می‌کند. عظمتی که خداوند برای انسان‌های عالم قائل شده است نشان دهنده اهمیت وجود این افراد در جامعه است.

رستمی افزود: آقا سیدمحسن برای همه ما حجت بود؛ یعنی می‌شود انسان به گونه‌ای زندگی کند که حضورش در خانه برکت است، در دانشگاه برکت است، در مسجد برکت است، در بین همکاران و حتی مخالفان برکت است. برخی از افرادی که از نظر فکری حتی مخالف ایشان بودند در کنار ایشان احساس امنیت می‌کردند. مؤمن این است. شما بیش از این به خصوصیات و زیبایی‌های وجود ایشان واقع هستید و این سخنان از باب یاد نعمت‌های خدا است. او آقازاده‌ای بود که خود آقا بود و تلاش کرد هر جا هست این کرامت دیده شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: ایشان اهل خودرأیی نبود. در برخی جلسات شاید تنها معترض، ایشان بود اما کسی ذره‌ای در دلسوزی و محبتشان در انتقادها تردید نمی‌کرد. صاحب‌نظر بود. دربند قیود اداری نبود و از ابتدای صبح تا انتهای شب تلاش می‌کرد این شخصیت بزرگ و ارزشمند با تواضع کامل با هرکس به گونه‌ای برخورد می‌کرد که فرد مقابل احساس می‌کرد بهترین دوست او است. همه دوستان آقا سید محسن از کلمات محبت آمیز بی‌شائبه ایشان بهره‌مند بودند.

وی ادامه داد: به شدت اهل تکریم فضائل و تحقیر بدی‌ها بودند. این وظیفه همه مؤمنین است. ما از وجود چنین شخصیتی محروم شدیم و به فرموده رهبر انقلاب جبران فقدان ایشان را از خداوند می‌خواهیم و این تعبیر بزرگی که رهبر انقلاب درباره ایشان به کار برد. ما که در مجموعه همکاران ایشان چنین احساسی داریم. شما نیز که هرکدام در محیطی هم سنگر ایشان بودید؛ آقا سید محسن عزیز حجتِ تمام بود؛ یعنی یک روحانی در محیط خود به گونه‌ای اثربخش باشد که تکیه گاه و الگو باشد. وقتی در مسجد است کوچک و بزرگ از وجود او بهره مند بودند، وقتی در دانشگاه است از میدان داران تشکل‌های انقلاب، بسیج و حتی کسانی که دور شده‌اند از ایشان بهره می‌بردند. در خانواده یک شمع است. آخرین برنامه هر روز او خدمت به والدین است.

رستمی با بیان اینکه جامعه امروز ما بیش از هر زمانی به چنین خویی نیاز دارد، گفت: در زمانی که طاغوت‌ همه ابزارهای خود را به کار گرفته تا بین مردم و دینداری فاصله بیندازد، نشان دادن اخلاق کریمانه پیامبر(ص) برای اینکه انس بندگان خدا را با دین خدا حفظ کنیم وظیفه سنگینی است. حق تنبلی، کوتاهی، غفلت و خودخواهی نداریم و البته این‌ها به شرطی موثر است که اخلاص در آن باشد و برای خدا باشد و سیدمحسن عزیز ما این‌گونه بود، برای خدا کار می‌کرد و برای همین است که در دل‌های ما زنده است.

انتهای پیام
captcha