رسیدگی به آبادانی حرم‌های مطهر از باورهای دینی است
کد خبر: 4129041
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۹

رسیدگی به آبادانی حرم‌های مطهر از باورهای دینی است

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: پاسداشت و رسیدگی به عمران و آبادانی حرم‌های مطهر مربوط به ائمه اطهار(ع) در کشورهای عراق و سوریه یکی از باورهای دینی و مذهبی ما مسلمانان به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

اجتماع رؤسای اتحادیه های اتاق اصناف شهرستان اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان، روز گذشته، 27 اسفند در اجتماع رؤسای اتحادیه‌های اتاق اصناف شهرستان اهواز ضمن قدردانی از تلاش‌های خیرین اتحادیه‌های اصناف که ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات را در بازسازی و توسعه عتبات مقدسه و کمک‌های مؤمنانه آنها به نیازمندان و پشتیبانی مواکب اربعین گفت: پاسداشت و رسیدگی به عمران و آبادانی حرم‌های مطهر مربوط به ائمه اطهار(ع) در کشورهای عراق و سوریه یکی از باورهای دینی و مذهبی ما مسلمانان به ویژه پیروان مکتب اهل بیت(ع) است.

موسوی گفت: ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات به عنوان متولی امر بازسازی و توسعه عتبات مقدسه با مشارکت مردم و شما خیرین و از محل هدایا و نذورات اهدایی، این وظیفه مهم را انجام می‌دهد.

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان در ادامه گفت: این ستاد در سه حوزه فعالیت می‌کند؛ یک حوزه بازسازی و توسعه عتبات مقدسه به منظور ایجاد رفاه و آسایش زائرین این اماکن مقدس است. دیگری مسئولیت کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی است که با هماهنگی مواکب اربعین حسین انجام می‌شود و فعالیت سوم ستاد که با پشتیبانی مواکب و خیرین انجام می‌شود رساندن کمک‌های مؤمنانه به نیازمندان داخل کشور است. 

موسوی خاطرنشان کرد: بیشترین کمک‌ها در ایام کرونا و وقوع سیل و زلزله توسط این ستاد انجام شد. بدون شک هر کس چه با اهدای نذورات و یا تبلیغ و اطلاع رسانی و دعوت دیگران در این امور خیر مشارکت داشته باشد، کاری با ارزش و دارای ثواب دنیوی و اخروی و ماندگار انجام داده است.

در ادامه مجید مهدی‌پور، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز نیز گفت: پیامبر(ص) می‌فرمایند هنگامی که انسان از این دنیا می‌رود پرونده تمام اعمال او بسته می‌شود مگر سه عمل؛ نخست علمی است که از او استفاده می‌شود و مادامی که مردم از آن علم استفاده می‌کنند همه ثواب‌ها برای او محاسبه می‌شود، دوم صدقه جاریه است که انسان مال و مکانی را وقف می‌کند. مادامی که منافع آن وجود دارد صاحب مال از آن وقف بهره می‌برد و سوم فرزند صالحی که برای انسان دعا کند.

انتهای پیام
captcha