امدادرسانی به بیش از ۸۷۰۰ مسافر و زائر راهیان نور در خوزستان
کد خبر: 4129397
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۶

امدادرسانی به بیش از ۸۷۰۰ مسافر و زائر راهیان نور در خوزستان

سخنگوی جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از آغاز طرح نوروزی تاکنون خدمات متنوع بشردوستانه، امدادی و درمان اضطراری به مسافران نوروزی و زائران راهیان نور ارائه شده و بیش از ۸ هزار و ۷۰۰ آسیب‌دیده، از خدمات امدادی هلال احمر استان خوزستان بهره‌مند شده‌اند.

هلال‌احمر خوزستانبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد بزاز زاده، سخنگوی جمعیت هلال احمر خوزستان امروز اول فروردین‌ماه گفت: از ۲۵ تا ۲۹ اسفندماه در پایگاه‌های امدادی، خدمات بشردوستانه مسافران نوروزی و درمانگاه‌های موقت این جمعیت، خدمات مختلفی مانند درمان سرپایی، انتقال به مراکز درمانی، اسکان اضطراری، اسکان راهیان نور، و خدمات فرهنگی و اجتماع محور مانند راه‌اندازی پویش بهرفت (بهبود رفتارهای ترافیکی)، فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و اقامه نماز جماعت در خیمه‌های نماز، پیشگیری از مخاطرات زیست محیطی و ...  به مسافران ارائه شده است.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان نجات و بشردوستان جوان در کنار پزشکان داوطلب هلال احمر استان خوزستان به صورت شبانه‌روزی در حال ارائه خدمات به مردم هستند، افزود: بیش از ۸ هزار و ۷۰۶ نفر در این ایام در حوادث مختلف آسیب دیدند که از این تعداد، ۲۲۰ نفر اسکان اضطراری یافته و ۳۳ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند.

مدیر روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان خوزستان ضمن تقدیر از تلاش‌ها و زحمات مشارکت‌کنندگان در طرح‌های نوروزی ۱۴۰۲ عنوان کرد: بیش از ۷ هزار و ۹۰۰ نفر از خدمات پست‌های خدمات بشردوستانه بهره‌مند شده و بیش از ۳ هزار نفر از آن‌ها به پویش ملی بهرفت پیوسته‌اند.

بزاززاده به خدمات تیم‌های سحاب و ارائه خدمات کمک‌های اولیه به مسافران در تفرج‌گاه‌ها اشاره کرد و ادامه داد: بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر از خدمات تیم سحاب خوزستان در اماکن تفریحی‌، گردشگری و مذهبی بهره‌مند شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اعضای مشارکت‌کننده به محض ورود به صحنه حوادث، اقدامات و کمک‌های اولیه را برای مصدومان انجام می‌دهند، افزود: حدود ۹ هزار و ۳۵۴ نفر نیز در این ایام با مراجعه حضوری یا در عملیات‌های امدادی مورد درمان سرپایی قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام
captcha