سازش در ۹۰ پرونده قصاص در خوزستان در سال گذشته
کد خبر: 4130191
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

سازش در ۹۰ پرونده قصاص در خوزستان در سال گذشته

رئیس کل دادگستری خوزستان از مصالحه در ۹۰ پرونده قصاص نفس در استان خوزستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این عدد نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته و رقمی معادل ۱۳ درصد از آمار مصالحه کل کشور بوده است.

سازشبه گزارش ایکنا از خوزستان و به نقل از روابط عمومی دادگستری کل خوزستان علی دهقانی، رئیس کل دادگستری استان در دیدار نوروزی با رئیس توسعه حل اختلاف استان خوزستان و جمعی از کارکنان این شورا، ضمن تبریک فرا رسیدن سال جدید و آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه مبارک رمضان، بیان کرد: شورای حل اختلاف پل ارتباطی فرهنگی میان دستگاه قضایی و مردم برای استفاده از برخی آداب و رسوم خودجوش و پسندیده در حل اختلاف و دعاوی است.

وی افزود: کارکنان این شورا باید آداب و رسوم مردم را بشناسند و به خلق و خو و عادات و عرف آن‌ها آشنایی داشته باشند تا بتوانند هنگام بروز یک اختلاف میان آنان سازش و آشتی برقرار کنند.

دهقانی گفت: شورای حل اختلاف با ایجاد سازش میان طرفین دعوا، هم موجب پیشگیری از وقوع اختلافات و دعاوی بیشتر می‌شود که طبیعتا کاهش پرونده‌های قضایی را نیز به دنبال دارد و هم نوعی شرمساری اجتماعی برای فرد بزهکار ایجاد می‌کند تا در آینده دچار لغزش و اشتباه مشابه نشود.

رئیس دادگستری خوزستان ادامه داد: وجود اعضای شورای حل اختلاف و همیاران صلح موجب می‌شود که خشونت کمتر گسترش یافته و امکان همزیستی مسالمت‌آمیز برای ساکنان یک منطقه فراهم شود که این تلاش‌ها به ویژه از سوی اعضای ستاد صبر و همیاران صلح جای تقدیر دارد.

دهقانی از مصالحه در ۹۰ پرونده قصاص نفس در استان خوزستان در یک سال گذشته خبر داد و گفت: این عدد نسبت به آمار مشابه سال قبل ۴۵ درصد رشد داشته و رقمی معادل ۱۳ درصد از آمار مصالحه کل کشور بوده است.

وی خاطرنشان کرد: هرچه تعداد صلح‌یاران افزایش یابد، شاهد افزایش مصالحه و کاهش اختلاف در جامعه خواهیم بود که امیدواریم با گسترش این فرهنگ پسندیده، هر کدام از مردم استان به یک صلح‌یار تبدیل شوند.

انتهای پیام
captcha