یاد خدا، به منزله پناهگاهی برای انسان است
کد خبر: 4130628
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶

یاد خدا، به منزله پناهگاهی برای انسان است

آیت‌الله حیدری با بیان اینکه پناهگاه انسان در برابر شیطان، پناه بردن به خداوند و عبادت است، گفت: راه نفوذ شیطان به درون انسان، غفلت است، اما ذکر الله و ذکر اهل بیت علیهم السلام راه نجات انسان است.

آیت الله حیدریبه گزارش ایکنا از خوزستان، آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه تفسیر موضوعی قرآن کریم که امروز پنجشنبه ۱۰ فروردین برگزار شد، با اشاره به آیه ۶ سوره فاطر: «إِنَّ الشَّيْطَانَ لَكُمْ عَدُوٌّ فَاتَّخِذُوهُ عَدُوًّا» گفت: شیطان دشمن انسان است و هدف او گمراهی و ضلالت انسان است، اما تسلط شیطان بر کسانی است که ولایتش را از طریق قبولی وسوسه‌های شیطانی می‌پذیرند.

وی با بیان اینکه امتحان خداوند بدون شیطان صورت نمی‌پذیرد، اظهار کرد: دژ مستحکم و پناهگاه انسان در برابر شیطان، پناه بردن به خداوند و عبادت است. اصل عبادت، ذکر الله است و پاداش مقاومت در مقابل شیطان و وسوسه‌هایش بهشت است.

آیت الله حیدری در ادامه با اشاره به آیات ۲۰۰ تا ۲۰۲ سوره اعراف گفت: به تعبیر آیت‌الله جوادی، شیطان همانند سگ شکاری با برنامه همیشه آماده شکار است و حصن انسان از شکار شدن توسط شیطان، یاد خدا است.

وی افزود: راه نفوذ شیطان به درون انسان، غفلت است، اما ذکر الله و ذکر اهل بیت علیهم السلام که همان ذکر‌الله است، راه نجات انسان از شیطان است.

نماینده مردم خوزستان در پایان با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) گفت: مطابق این حدیث، شیطان از خانه‌ای که در آن قرآن تلاوت می‌شود، فرار می‌کند، برکت به خانه می‌آید، ملائکه در آن نازل می‌شود و خانه نورانی می‌شود و بلعکس خانه‌ای که در آن قران تلاوت نشود و ذکر خداوند در آن نباشد، محل سکونت شیطان است.

انتهای پیام
captcha