حاکمیت نگاه عمیقی نسبت به خوزستان دارد
کد خبر: 4136783
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۴

حاکمیت نگاه عمیقی نسبت به خوزستان دارد

معاون عمرانی استاندار خوزستان با اشاره به سفرهای قبلی رئیس جمهور به استان، گفت: در سال ۱۴۰۰ پروژه‌های مهمی را در سفر قبلی رئيس جمهور داشتیم و رهبر انقلاب نیز از پروژه غدیر به عنوان یکی از موضوعات کارآمدی نظام یاد کردند که این موضوع نگاه عمیق حاکمیت را نسبت به خوزستان نشان می‌دهد.

محمد خانچیبه گزارش ایکنا از خوزستان، محمد خانچی، معاون عمرانی استاندار خوزستان امروز ششم اردیبهشت ماه در نشست خبری پیرامون سفر دو روزه رئیس جمهور به استان خوزستان، در ابتدا با اشاره به سفرهای قبلی حجت‌الاسلام و المسلمین رئیسی به استان، گفت: در سال ۱۴۰۰ پروژه‌های مهمی را در سفر قبلی رئیس جمهور برای بهره برداری و آغاز عملیات اجرایی داشتیم. ضمن این که مقام معظم رهبری نیز در پیام نوروزی خود به پروژه غدیر به عنوان یکی از موضوعات کارآمدی نظام یاد کردند که این موضوع اهمیت نگاه عمیق حضرت آقا و حاکمیت را نسبت به موضوعات استان خوزستان نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: همچنین در نشستی که در آغاز سال جدید با حضور رئیس جمهور به صورت برخط برگزار شد، در گزارش خود نهاد ریاست جمهوری به سه پروژه اصلی استان خوزستان به عنوان پروژه های اثرگذار و ملی پرداخته شد که این حجم اقدامات خوب در سطح استان را می‌رساند. هرچند معتقدیم هرچه در استان خوزستان کار شود باز جای کار وجود دارد زیرا مشکلاتی که در هشت سال جنگ تحمیلی برای استان و بحث بازسازی پیش آمد، جای کار زیادی دارد.

معاون عمرانی استاندار خوزستان خاطرنشان کرد: در سفر رئیس جمهور به اندیکا در زمان زلزله این شهر بحث طرح توسعه اندیکا تدوین و سپس ارائه مصوباتی را در برداشت. همچنین رئیس جمهور طی بازدید از دو، سه پروژه از آبادان و خرمشهر طرح توسعه این دو شهر را دستور داد که این طرح تدوین و انشاءالله به زودی ابلاغ می‌شود. با توجه به نگاه خوبی که به این دو شهر شده است، تغییر و تحول خوبی را شاهد خواهیم بود
.
وی گفت: همچنین احمد فداله به عنوان یکی از مناطق کم برخوردار در سفر قبلی رئیس جمهور مورد بازدید قرار گرفت که دستورات خاصی برای این شهر داده شد. در مجموع در پروژه‌های مصوب سفر اول رئیس جمهور ۷۷ مصوبه به ارزش ۷۵ هزار میلیارد تومان داشتیم. در بحث بازدید از اندیکا نیز ۵۵ مصوبه به ارزش ۸۲۹ میلیارد تومان و در بحث احمد فداله نیز ۲۱ مصوبه به ارزش ۲۲۰ میلیارد تومان را داشتیم. بحث مصوبات آبادان نیز مفصل و یک بسته کامل است که متعاقباً جزئیات آن اعلام می‌شود.

خانچی ادامه داد: تعداد پروژه‌های اعتباری ما ۴۸ مصوبه و مصوبات غیراعتباری ۲۹ مصوبه هستند که همگی مربوط به سفر اول هستند. ضمن اینکه در بحث ایجاد اشتغال در مصوبات سفر اول ۱۵ هزار و۵۰۰ طرح اشتغال زا مورد حمایت قرار گرفتند که ۵۷ هزار و ۸۰۰ فرصت شغلی پس از اتمام کار می‌تواند محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: در بحث محرومیت‌زدایی که در سفر اول چه در اندیکا و چه احمد فداله مصوباتی به ارزش هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان داشتیم.

معاون عمرانی استاندار بیان کرد: در سفر اول رئیس جمهور نیز به حوزه انرژی، آب و فاضلاب و حمل و نقل ویژه پرداخته شد. همچنین به حوزه‌های بهداشت و سلامت، ورزش و جوانان، گردشگری و میراث با دوز کمتر پرداخته شد.

وی با اشاره به سفر پیش روی رئیس جمهور به استان خوزستان، گفت: بسته وزارت نیرو به صورت محوری در نیروگاه دوکوهه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و طرح‌های آبرسانی به ۱۸۹ روستا به صورت ویدئوکنفرانس به بهره برداری خواهد رسید. ضمن این که آبرسانی به شهر حسینیه و روستاهای مسیر، احداث دو باب آب شیرین کن در اروندکنار و پروژه‌های زیاد در شرکت برق منطقه‌ای از جمله دیگر پروژه‌های در دستور کار در این سفر هستند. همچنین باید بگویم نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه بسیار قابل ملاحظه بوده که به دست متخصصان توانمند ایرانی به بهره‌برداری می‌رسد و در بحث پایداری برق کشور بسیار اهمیت دارد.

خانچی گفت: در حوزه نفت نیز پروژه‌هایی مدنظر است که پروژه محوری، پالایشگاه گازی هویزه است که در بحث جمع آوری گازهای همراه غرب کارون مورد توجه است. این پروژه فاخر بوده که از بعد محیط زیست و اقتصادی تأثیرگذار است. در بحث عوارض آلایندگی نیز با حساسیت بسیار بالا اقداماتی در این زمینه انجام شده است. در مجموع تلاش می کنیم که پروژه های خوب و فاخری را در استان رقم بزنیم.

انتهای پیام
captcha