مدیران در جذب نیروی بومی در خوزستان تردید نکنند
کد خبر: 4137028
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲

مدیران در جذب نیروی بومی در خوزستان تردید نکنند

رئیس جمهور با تاکید بر جذب نیروهای بومی گفت: به مدیران تاکید می‌کنم در جذب نیروی بومی برای این مناطق تردید نکنند مگر  اینکه جایی به متخصص نیاز باشد که امکان تامین آن از منطقه وجود نداشته باشد. این مساله نظر صریح من و دولت است و اولویت جذب با افراد بومی است.

رئیس‌جمهوربه گزارش ایکنا از خوزستان، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان در مراسم آغاز عملیات راه اندازی فاز یک شرکت پالایش گاز هویزه خلیج فارس، اظهار کرد: خدا را شاکرم که امروز به دست توانای نیروهای متخصص کشور در صنعت نفت و گاز کارهای ماندگاری شکل گرفته است و باید صمیمانه از همه تشکر کرد.

وی افزود: در ابتدای دولت سیزدهم نسبت به میدان‌های مشترک تاکید شد زیرا ثروت ملت ایران و حق ملت ایران است و برای استیفای این حقوق نباید کوتاهی شود و باید فعال تر در این بخش کار شود.

رئیس جمهور گفت: در میدان‌های مشترک در حال کار است و باید بیشتر نسبت به آن پرداخت زیرا با دست شرکت‌ها و نیروهای توانمند کارهای بزرگی شکل می‌گیرد.

رئیسی عنوان کرد: مساله جمع آوری گازهای مشعل مطرح است زیرا  هم آلایندگی ایجاد می کند و هم ثروت سوخته می شود؛ شرط عقل این است که دوستان در بحث جمع آوری این گازها تلاش کنند.

رئیس جمهور ادامه داد: مساله جمع آوری گازهای مشعل که هم آلایندگی ایجاد می‌کند و هم ثروت ها را می‌سوزانند باید در اولویت دولت قرار گیرد و شرط عقل نیز این است که دوستان تلاش کنند تا بتوان این مهم را محقق کرد.

رئیسی عنوان کرد: امروز ارتباط صنعت نفت با شرکت های دانش بنیان نسبت به گذشته بسیار خوب شده و در این زمینه ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان ۵ برابر نسبت به گذشته افزایش یافته است. اگر در گذشته صنعت نفت با حدود ۱۰۰ شرکت دانش بنیان ارتباط داشت امروز با بیشتر از ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه نفت ارتباط داریم.

وی افزود: صنعت نفت و گاز ما باید علم پایه و فناوری پایه باشد و کارهایی که انجام می‌شود باید از دانش روز برخوردار باشد زیرا اگر به این شکل نباشد نوعی عقب ماندگی احساس می‌شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه کار باید با علم و فناوری به روز و به هنگام انجام شود تا ماندگار شود، اظهار کرد: اجرای طرح پالایشگاه هویزه نسبت به جمع آوری گازهای مشعل کمک می‌کند و ۲۵۰ میلیون فوت مکعب گازی به شبکه های گاز کشور تزریق می‌شود. این میزان گاز ظرف چند ماه آینده به ۵۰۰ میلیوت فوت مکعب گاز خواهد رسید تا برای عموم مورد استفاده قرار گیرد.

رئیسی عنوان کرد: در این طرح پالایشگاه هویزه ۱۶۰ مگاوات به شبکه برق کشور افزوده می‌شود که کاری بزرگ و قابل تقدیر است  و باید از همه تشکر کرد. همچنین مساله افزایش تولید ۴۵ هزار بشکه نفت که به میزان تولید نفت کشور افزوده شده است اقدامی بسیار قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه مساله مهم این است که جلوی از بین رفتن ثروت کشور گرفته شده است، گفت: سوختن مشعل‌ها برای مردم رنج آور است و علاوه بر آلودگی هوا، مشکلات تنفسی و امراضی ایجاد می‌کند و باعث آلودگی فضا می‌شود و از این رو کل جمع آوری گازهای مشعل باید اولویت وزارت نفت باشد.

رئیس جمهور با تاکید بر جذب نیروهای بومی افزود: به مدیران تاکید می‌کنم در جذب نیروی بومی برای این مناطق تردید نکنند مگر  اینکه جایی به متخصص نیاز باشد که امکان تامین آن از منطقه وجود نداشته باشد. این مساله نظر صریح من و دولت است و اولویت جذب با افراد بومی است.

رئیسی ادامه داد: مسأله بیکاری از مهمترین مسائل و مشکلات خوزستان است که خانواده ها و مسئولان را رنج می‌دهد و باید این رنج را با جذب نیروهای کارآمد به یک آرامش تبدیل کرد.

وی افزود: باید از ظرفیت‌های خوزستان در حوزه‌های مختلف به بهترین شکل بهره‌برداری کرد. باید اقتصاد نفت، گاز، پتروشمی، روستا، گردشگری و فضای دیجیتال را فعال کرد تا کشور با پیشرفت همراه شود و برای همه آورده داشته باشد که بسیار ارزشمند است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جمع آوری تمام گازهای مشعل که در برنامه وزارت نفت است باید اجرایی شود، گفت: این کار یکی از کارهای با اولویتی است که باید انجام شود و این که وزارت نفت عنوان کرده تا پایان دولت گازهای مشعل جمع آوری می‌شود یک نوید بسیار خوب است.

رئیسی عنوان کرد: در گاز کشور ناترازی داریم و باید این مساله حل شود و یکی از راه‌های این کار همین است که گازهای مشعل را جمع آوری کنیم.

وی افزود: هرچه بتوانیم در بخش‌های پایین دستی اقداماتی داشته باشیم تا خام فروشی نکنیم و ارزش افزوده داشته باشیم اقدامی بسیار شایسته است. هرچه ارزش افزوده ایجاد کنیم و جلوی خام فروشی را بگیریم برای کشور ثروت ایجاد کرده‌ایم و این کار رشد تولید را به دنبال خواهد داشت.

رئیس جمهور با بیان اینکه متوسط رشد اقتصادی دولت ۴ درصد است و سهم نفت و گاز از این رشد اقتصادی سهم بالایی بوده است، افزود: امیدواریم سهم وزارت نفت با این حجم از متخصصان در اقتصاد کشور بالاتر نیز رود.

رئیسی ادامه داد: رفع مشکلات کشور در گرو اقدامات جهادی است. نفت، گاز و پتروشمی را باید بسیجی اداره کنیم و باید جهادی کار کنیم تا بتوانیم به وظایفمان به بهترین شکل عمل کنیم و راه ها را کوتاه کنیم. ما نباید بگذاریم زمان بگذرد و با جوانانی که آماده کار و تلاش هستند باید تلاش کنیم تا کارها به سامان برسند.

رئیس جمهور بیان کرد: کار و تلاش در این هوا و راه اندازی این مجموعه در حرف آسان است اما در عمل بسیار سخت است. نقش کارگران در به سامان رسیدن کارها نیز بسیار مهم است که از همه آنها تقدیر می‌کنم.

وی افزود: باید کارها با این قدرت ادامه یابد تا به قله در این عرصه‌ها هم برسیم؛ شاید دیگران بپندارند رسیدن به قله دور است اما ما رسیدن به قله را نزدیک می‌بینم.

رئیس جمهور بیان کرد: امروز همه معترف هستند، صنعت هسته ای و نظامی حرف اول را می‌زنند و می‌توانیم در صنایع نفت و گاز هم حرف اول را بزنیم.

وی با تاکید بر سپردن کارها به دست متخصصان داخلی، عنوان کرد: ۷۵ درصد تجهیزات به کار برده شده در این پالایشگاه ساخت ایران است و کار صد در صد به دست متخصصان ایرانی انجام‌ شده است.

رئیسی در خصوص برنامه ریزی برای پرداخت ۱۲ هزار میلیارد تومان توسط نفت بابت مسئولیت‌های اجتماعی افزود: پرداخت این مبالغ کار خوبی است اما باید پولی که داده می شود برای توسعه استان هزینه شود و استاندار بر هزینه کرد آن نظارت کند.

وی تصریح کرد: ما مخالف کمک به شهرداری نیستم اما نیروی زیادی جذب کردند و هر چه پول به آنها بدهیم خرج میز و صندلی و پرسنل می‌شود در حالی که باید به توسعه استان کمک شود. مخالف نیستیم چیزی نصیب پرسنل شود اما سرمایه گذاری، هزینه در زمینه آموزش، توسعه و حمل و نقل بسیار مهم است.

رئیسی ادامه داد: باید بر هزینه این مبالغ نظارت و به اشتغال و توسعه کمک شود. تبدیل پول ها به کار، تولید و پول بسیار مهم است بنابراین هزینه کرد مسئولیت‌های اجتماعی در دستگاه های مختلف بسیار مهم است.

رئیس جمهور تصریح کرد: علی‌رغم خواست دشمنان قدرت ما تنها در بخش نظامی نیست؛ صنعتی که امروز می‌بینید منجر به تولید قدرت می شود و دشمن را نا امید می‌کند.

انتهای پیام
captcha