مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اهواز معارفه شد
کد خبر: 4139161
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷

مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات اهواز معارفه شد

مراسم تودیع و معارفه مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز امروز یکشنبه 17 اردیبهشت در محل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان برگزار شد.

ستاد بازسازی عتبات عالیاتبه گزارش ایکنا از خوزستان، مراسم تودیع و معارفه مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز امروز یکشنبه 17 اردیبهشت با حضور تعدادی از مدیران مواکب اربعین حسینی و چند تن از مسئولان شهری در محل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان خوزستان برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این مراسم گفت: یکی از اهداف تشکیل ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات در کشور ساماندهی هدایا و نذورات مردمی برای بازسازی و توسعه عتبات مقدسه است.
 
موسوی افزود: در ابتدای سقوط رژیم صدام و رهایی ملت شریف عراق و حرم های اهل بیت(ع) از چنگال دیکتاتوری صدام و همزمان با سیل زائرین حرم‌های شریف، کمبودهای موجود در حرم‌ها نمایان شد؛ به گونه‌ای که زائرین هنگام حضور در حرم‌ها با سنگفرش‌ها و کاشی‌های شکسته و بیرون زده مواجه می‌شدند.
 
مسئول ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات خوزستان گفت: پس از تشکیل ستاد توسعه و بازسازی عتبات که با نظر مساعد آیت الله العظمی سیستانی مرجع عالیقدر و مقام معظم رهبری و توسط سردار شهید حاج قاسم سلیمانی انجام شد، کمبودهای موجود در حرم‌ها شناسایی و اولویت بندی شد. 
 
موسوی افزود: با توجه به فضای محدود در حرم‌ها که پاسخگوی خیل عظیم زائرین مشتاق خصوصاً در ایام مذهبی به ویژه در ایام اربعین نبود، پروژه‌های توسعه‌ای حرم‌ها همچون صحن حضرت زهرا(س) در حرم امام علی(ع) و صحن عقیله بنی هاشم حضرت زینب کبری(ع) در حرم امام حسین(ع) در دستور کار ستاد قرار گرفت.
 
موسوی در پایان به سه وظیفه اصلی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات کشور اشاره کرد و گفت: وظیفه اول ستاد، توسعه، تعمیر و ایجاد فضاهایی مناسب برای زیارت، ایجاد استراحتگاه، خدمات فرهنگی، بهداشتی و… است. وظیفه دوم ستاد کمک به اقشار آسیب پذیر در حوادث غیرمترقبه است که نمونه بارز آن فرمان حاج قاسم سلیمانی در سیل خوزستان و استقرار موکب‌های ایرانی و عراقی در خوزستان و همچنین کمک‌های این ستاد در زلزله خوی بود. وظیفه سوم ستاد موضوع اربعین و ساماندهی مواکب در داخل ایران و عراق برای خدمت شبانه روزی به زائرین اربعین حسینی است.
 
در پایان مراسم ضمن قدردانی از تلاش‌های یکساله مجید مهدی‌پور، مسئول سابق ستاد شهرستان اهواز، حکم مسئولیت ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان اهواز به فتح الله پورحسن اعطا شد.
 
 
انتهای پیام
captcha