برنامه‌های مذهبی در اولویت امور مواکب باشد
کد خبر: 4144413
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸

برنامه‌های مذهبی در اولویت امور مواکب باشد

رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در کارگاه آموزشی مدیران مواکب اربعین حسینی گفت: باید تلاش کنیم در کنار ارائه خدمات کیفی اسکان و تغذیه به زائرین، اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی را نیز در اولویت امور مواکب قرار دهیم.

حجت الاسلام سید محمود موسویبه گزارش ایکنا از خوزستان، کارگاه آموزشی مدیران مواکب اربعین حسینی شهرهای اهواز، حمیدیه، باوی و کارون امروز یکشنبه هشتم خرداد در اهواز برگزار شد. حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود موسوی، رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان در این کارگاه گفت:در طول 10سال اخیر که کار مواکب اربعین حسینی در استان خوزستان شروع شده است، سال به سال بر کیفیت خدمات‌دهی مواکب و فراهم آوردن رفاه و آسایش زائرین اربعین حسینی افزوده شد.

موسوی افزود: مواکب اربعین حسینی از ابتدا به صورت خودجوش و توسط عده‌ای از محبین حضرت سیدالشهدا(ع) و با قصد قربت برای خدمت به زائرین اربعین حضرت سیدالشهدا(ع) در پایانه‌های مرزی خوزستان شروع شد و تا الآن وجهه مردمی بودن و اتکا به نذورات و پشتیبانی‌های خیرین را حفظ کرده‌اند.

رئیس کمیته اسکان و تغذیه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان گفت: ما باید تلاش کنیم در کنار ارائه خدمات کیفی اسکان و تغذیه به زائرین، اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی همچون پخش اذان و اهمیت به نماز اول وقت و برپایی نماز جماعت و برگزاری مراسم دعا و عزاداری را در اولویت امور مواکب قرار دهیم.

لازم به ذکر است در این کارگاه که با حضور عبدالرضا سعیدی‌نیا، مدیرکل اداره انتظامی و مرزی استانداری خوزستان و کارشناسان فرهنگی و بهداشت و ایمنی برگزار شد، علاوه بر ارائه نقطه نظرات توسط کارشناسان حاضر، تعدادی از مدیران مواکب نیز به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات برای پیشبرد امور و رفع مشکلات پرداختند.

انتهای پیام
captcha