نخستین جشنواره «سلاله» در خوزستان برگزار می‌شود
کد خبر: 4149699
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹

نخستین جشنواره «سلاله» در خوزستان برگزار می‌شود

نخستین دوره جشنواره «سلاله» در دو مرحله استانی و ملی با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقای فعالیت‌های بقاع و خدمات برگزار می‌شود.

جشنواره سراسری «سلاله»حجت‌الاسلام روح‌الله عرفانی، معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خوزستان در گفت‌وگو با ایکنا از استان اظهار کرد: اولین دوره جشنواره فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و مدیریتی آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه با عنوان جشنواره سراسری «سلاله» با هدف معرفی، ارزیابی و ارتقای فعالیت‌های بقاع و خدمات برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه گلستان با اشاره به زمینه‌های شرکت در جشنواره، گفت: این جشنواره در دو حوزه مدیریتی و مرکز افق برگزار می‌شود که مرکز افق شامل فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و قرآنی، برنامه‌های فرهنگی سبک زندگی اسلامی، اقامه نماز جماعت، استقرار هیئت‌های مذهبی، ترویج وقف فردی و مشارکتی، اجرای اعیاد مذهبی و برنامه‌های ابتکاری در حوزه فرهنگی است.

عرفانی ادامه داد: محور فعالیت در حوزه فعالیت‌های اجتماعی، اجرای طرح قرار دوازدهم و شمیم خدمت، در فعالیت‌های قرآنی برگزاری محافل انس با قرآن کریم، برپایی کلاس‌های قرآن و ‌تفسیر و برگزاری جلسات جزءخوانی در ماه مبارک رمضان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار تا 15 تيرماه است، افزود: این جشنواره در دو مرحله استانی و ملی برگزار می‌شود که در مرحله استانی برگزیدگان انتخاب و در سطح ملی با هم رقابت می‌کنند.

معاون فرهنگی اوقاف خوزستان گفت: جمع‌آوری فعالیت‌های بقاع و ارائه آنها برای نشان دادن خدمات آنها به مردم برای ما مهم است و تاکنون هم شاهد استقبال خوب بقاع از این جشنواره‌ در خوزستان بوده‌ایم.

انتهای پیام
captcha