امکانات لازم برای برگزاری اربعین را فراهم کردیم
کد خبر: 4160001
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

امکانات لازم برای برگزاری اربعین را فراهم کردیم

استاندار خوزستان با بیان اینکه تا ۱۷ سال آینده اربعین حسینی در فصل گرم است و نیاز داریم با ابتکارات و تمهیدات ویژه این دوران را سپری کنیم، گفت: برای اینکه اربعین خوبی داشته باشیم سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم امکانات لازم را فراهم کنیم.

علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، گردهمایی مدیران مواکب اربعین حسینی مستقر در شلمچه امروز پنجشنبه 12 مردادماه در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

علی‌اکبر حسینی محراب، استاندار خوزستان در این گردهمایی گفت: امام حسین (ع) قیام به حق، توحید و عدالت کرد اما در آن مقطع تاریخی تنها گذاشته شد.

وی افزود: مسیری که پروردگار برای عدالت گذاشته هرگز بدون امام نبوده است و امروز هم همینگونه است و امام عصر (عج) به ما نگاه می‌کند که بر مبنای اصول دین عملکردمان چگونه است.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: هدف غایی شما موکب داران و زائران اربعین این است که زیر پرچم امام زمان (عج) جمع شوید و تلاشی که موکب داران ما می‌کنند و وقت و هزینه و انرژی که در این راه هزینه می‌کنند همه در راه همین هدف است و سایر دست اندرکاران اربعین نیز همین مسیر را دنبال می‌کنند.

استاندار خوزستان یادآور شد: علی رغم اختناقی که بنی امیه ایجاد کرده بود حضرت زینب (س) با وجود متحمل شدن سختی و مشقت‌های فراوان با روشنگری که داشتند این اختناق را شکستند و از بانیان آگاهی مردم و شکل گیری اربعین شدند و به تبع ایشان ما نیز باید اختناق امپراطوری رسانه‌ای دشمنان را بشکنیم و شکوه اربعین را در سطح جهان به نمایش بگذاریم.

حسینی محراب اظهار کرد: برای اینکه اربعین خوبی داشته باشیم سعی کردیم تا جایی که می‌توانیم امکانات لازم را فراهم کنیم. امیدواریم اربعین که رزمایش پیوستن به امام عصر (عج) است را با کمک همدیگر و با همدلی جلو ببریم.

استاندار خوزستان گفت: روزهای گرمی در پیش است و تا ۱۷ سال اربعین های آتی در فصل گرم است و نیاز داریم با ابتکارات و تمهیدات ویژه این دوران را سپری کنیم. از این رو لازم است در موضوع بهداشت و سلامت و جلوگیری از گرمازدگی مراقبت ویژه داشته باشیم.

استاندار خوزستان همچنین گزارشی از اقدامات و پیگیری‌های صورت گرفته در موضوعات مختلف از جمله حمل و نقل، ساخت و ترمیم جاده‌های منتهی به پایانه‌های مرزی، اسکان، آب شرب، برق و روشنایی، اینترنت، تامین وسایل سرمایشی، استقرار آمبولانس، کانکس، وسایل امدادی و تامین دارو ارائه داد.

انتهای پیام
captcha