تأمین مسکن ۳ هزار ایثارگر در خوزستان
کد خبر: 4166104
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۱

تأمین مسکن ۳ هزار ایثارگر در خوزستان

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان درباره وضعیت مسکن ایثارگران گفت: در زمینه افراد واجد شرایط دریافت زمین و مسکن در 6 شهرستان آبادان، خرمشهر و دزفول، اهواز، ماهشهر و شوشتر، زمین برای ۳ هزار نفر تامین زمین شده که در حال معرفی به اداره کل راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد هستند.

نورانیبه گزارش ایکنا از خوزستان، حسن نورانی، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خوزستان در نشست خبری که امروز 8 شهریور برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دولت گفت: پرونده‌های شهدای تحت پوشش استان خوزستان شامل 15 هزار و 574 پرونده است. مجموعه کل جانبازان استان خوزستان 37 هزار و  690 نفر و مجموع کل آزادگان استان خوزستان 2 هزار و 697 نفر است.

وی در ادامه درباره اشتغال فرزندان شاهد و ایثارگر استان گفت: اگرچه مشکل اشتغال از چالش‌ها و دغدغه‌های مهم خانواده‌های شهدا و ایثارگران است، خوشبختانه در دولت سیزدهم توانستیم با توجه به بند دال و واو تبصره 20 قانون بودجه در سال 1400 و 1401 و ترکیب کمیته برنامه و بودجه و دستگاه‌های نظارتی و بنیاد شهید برای تبدیل وضعیت فرزندان شاهد و ایثارگر شاغل در دستگاه‌های اجرایی، تعداد 2 هزار و 19 نفر تبدیل وضعیت کنیم.

نورانی افزود: در بحث استخدام شرکت‌های خصوصی وابسته به دولت نیز موظف کردیم که قانون 30 درصد سهمیه و تبدیل وضعیت انجام شود. تسهیلات حوزه اشتغال شامل وام‌های تبصره 16، مشاغل خانگی، توسعه ملی، روستایی و عشایری، بنیاد برکت، کمیته امداد امام خمینی، بانک دی و ... است. در پرداخت وام‌های اشتغالزایی به ایثارگران تسهیلات تبصره  16 در سال 1401 به تعداد 1600 نفر وام 150میلیونی و 300 میلیونی  با سود 4 درصد پرداخت شد.

مدیر کل بنیاد شهید خوزستان ادامه داد: در زمینه آزمون‌های استخدامی با توجه به دستور العمل دولت هیچ دستگاهی حق استخدام خودسرانه ندارد، مگر با دستور سازمان استخدامی کشور و لحاظ سهمیه 30 درصد. سامانه‌ای داریم که ایثارگران می‌توانند با هر نوع مدرک و مقطع تحصیلی مدارک خود را به بنیاد شهرستان ارائه دهند و بیکاری خود را در سیستم سجایا بنیاد شهید به عنوان متقاضی کار ثبت کنند. برای فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد 2 بار آزمون برگزار شد که تعدادی شاغل شدند و طبق بند ج ماده 87 بقیه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد در آزمون مرحله دوم می توانند ثبت نام کنند و جذب خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین در بحث ماده 31 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، بنیاد شهید می‌تواند با تمامی کارفرمایان قرار داد منعقد کند و بسته‌های حمایتی خود را در قالب بند الف، ب و ج  جهت به کار گماری فرزندان شاهد و ایثارگر در اختیار ان کارفرما قرار دهد.

نورانی درباره وضعیت مسکن ایثارگران نیز گفت: در زمینه افراد واجد شرایط دریافت زمین و مسکن در 6 شهرستان آبادان، خرمشهر و دزفول، اهواز، ماهشهر و شوشتر، زمین برای ۳ هزار نفر تامین زمین شده که در حال معرفی به اداره کل راه و شهرسازی و انعقاد قرارداد هستند.

مدیرکل بنیاد شهید خوزستان اظهار کرد: با توجه به بودجه‌ای که در سفر رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید به این استان داشتند، بودجه قابل ملاحظه‌ای جهت ساماندهی گلزار شهدا تخصیص داده شد. 

وی همچنین گفت: با تلاش، استاندار، نماینده ولی فقیه، امامان جمعه و فرمانداران، طرحی در قالب طرح سپاس  و رزمایش دیدار از خانواده معظم شهدا و ایثارگران خوزستان برای اولین بار اجرا شد که در حال انجام آن هستیم. در راستای اجرای این طرح در دو سال گذشته 43012 دیدار داشتم. در سفر به عتبات عالیات توانستیم تعداد 532 نفر اعزام داشته باشیم و هم اکنون در مجتمع فرهنگی ورزشی ایثار در حال ارائه خدمات تفریحی و ورزشی به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران هستیم. 

انتهای پیام
captcha