غزه مظهر مصاف کفر و ایمان است
کد خبر: 4179790
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
منوچهر متکی:

غزه مظهر مصاف کفر و ایمان است

وزیر اسبق امور خارجه کشورمان با بیان اینکه امروز غزه مظهر مصاف کفر و ایمان است، گفت: طوفان الاقصی شرایطی را به وجود آورد که اسرائیل به غافلگیری، فریب اطلاعاتی و شکست اعتراف کرد.

منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان

به گزارش ایکنا از خوزستان، منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان امروز در مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان در اهواز، اظهار کرد: ملت ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ انقلاب عظیمی را به رهبری امام بزرگ رقم زد. دشمنان به جای اینکه از ملت ایران به واسطه دخالت و جنایت علیه نهضت مردم عذرخواهی کنند دوباره از ۲۳ بهمن ۵۷ دست به توطئه زدند. سفارت آمریکا با به کارگیری عناصر وابسته و ایجاد ناآرامی در جای جای ایران سعی کردند نظام نوپای جمهوری اسلامی را سرنگون کنند. چاره‌ای برای مردم نگذاشتند جز اینکه دانشجویان مسلمان پیرو خط امام درهای آن لانه جاسوسی را بگشایند و به تعبیر امام(ره)، انقلابی بزرگتر از انقلاب اول رقم بزنند.

وی افزود: در این جاسوس‌خانه، اسنادی به دست آمد که نشان می‌داد چگونه مزدوران و جاسوسان و خبرچینان آمریکایی در کنار وابستگان حزب توده و شوروی سابق، علیه ملت توطئه می‌کردند؛ کسانی که در دولت موقت جاباز کرده بودند و تلاش می‌کردند آب منافع نامشروع آمریکا را در ایران دوباره به جوی برگردانند. ۱۳ آبان حاوی چنین محتوای عظیمی برای مردم است.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: سوغات امام(ره) با تبعید در ۱۳ آبان ۴۳، در ۲۲ بهمن ۵۷ برای این ملت این بود که مردم خود تعیین‌کننده سرنوشت‌شان باشند و برای خودشان تصمیم بگیرند و دولت‌ها  و نمایندگان را تعیین کنند و این، یادگار امام راحل برای ملت ما است.

وی افزود: ما امسال در شرایط خاصی ۱۳ آبان را گرامی می‌داریم. خون شهید قاسم سلیمانی‌ها در رگ‌های مقاومت در منطقه جاری است و امروز مقاوم‌تر از همیشه استکبار را به مبارزه می‌طلبد.

بزرگترین مشکل رژیم صهیونیستی

متکی گفت: امروز غزه مظهر مصاف کفر و ایمان است؛ فلسطین میدان مبارزه حق علیه باطل است و به تعبیر قرآن، کوبیدن حق بر پیکر باطل است. آنانی که می‌گفتند همه ملک زیر پر ما است و ما تنها ابرقدرت دنیا هستیم، در برابر عده‌ای پابرهنه اما با ایمان و مقاوم سر تسلیم فرود آوردند. رژیم صهیونیستی ادعا می‌کرد ابرقدرت است و سرزمینش امن است و هر آنچه بخواهد انجام می‌دهد اما یکباره غرش طوفان الاقصی شرایطی برای آن‌ها به وجود آورد که فرماندهان، ناظران جهانی و سردرمداران‌شان اذعان به غافلگیری، فریب اطلاعاتی و شکست برای نیروهای اسرائیلی می‌کنند.

وی بیان کرد: آن‌ها به دنیا القا کرده بودند که کاملاً بر سرزمین اشغالی مسلط هستند و سرمایه‌گذاران را دعوت کرده بودند. در تاریخ مبارزات فلسطین، هرگز این رژیم را تأیید نکردند و بزرگترین مشکل این رژیم این است که مشروعیت و مقبولیت پیدا نکرده است. به زور ترامپ سعی کردند کشورهای عربی را متقاعد کنند که امروز اسرائیل همه‌کاره و ابرقدرت است و روابط را عادی‌سازی کنید.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: چینی‌ها آمدند در حیفا بزرگترین بندر را بسازند، از کشورهای مختلف برای پروژه‌ها به سرزمین اشغالی آمدند اما در این باتلاق به ظاهر آرام و گورستان متعفن جنایت صهیونیست‌ها، ناگهان غرشی متفاوت از همه مبارزات گذشته آغاز شد.

شمار کشته‌های اسرائیلی در طوفان الاقصی

وی بیان کرد: اسرائیل در ۱۳ سال، ۶ هزار و ۷۰۰ فلسطینی را به شهادت رساند و در این مدت، فلسطینی‌ها تنها ۳۱۵ اسرائیلی را کشتند اما در طوفان الاقصی در مدت یک ساعت یک هزار و ۶۰۰ صهیونیست را به هلاکت رساندند. خواب سران صهیونیستی آشفته شد. چرا وزاری دفاع و خارجه آمریکا سراسیمه به سوی سرزمین‌های اشغالی راه افتادند؟ بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید اگر اسرائیل وجود نداشت ما باید اسرائیل را به وجود می‌آوردیم. ان‌شاءالله خداوند مرگشان را می‌رساند و همان‌طور که رهبر انقلاب پیش‌بینی کرده‌اند ۲۵ سال آینده را نخواهند دید.

متکی عنوان کرد: آمریکایی‌ها آمدند بگویند ما از اسرائیل حمایت می‌کنیم اما این پیش از اینکه نمایش قدرت باشد، نمایش هراس آمریکا و اسرائیل و غرب حامی اسرائیل است. بر اساس راهبردی نظامی، خودشان اینجا هم سعی کردند پاسخی صریح، خشن، گسترده و مخرب بدهند؛ اما هر چه گشتند هیچ رزمنده فلسطینی را پیدا نکردند. به کجا حمله کنند؟ تمام فلسطینی‌هایی که حماسه طوفان الاقصی را آفریدند ۱۲۰۰ نفر یا کمی بیشتر بودند و اکنون نیز ده‌ها هزار رزمنده وجود دارند که اسرائیلی‌ها نمی‌داند آن‌ها کجا هستند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: اسرائیل مردم بی‌پناه و بی‌دفاع، بیمارستان، مساجد و مدارس را بمباران کرد. هرچه کشتند بدانند یک اتفاق جدید در دنیا رخ داد و آن هم حمایت بی‌سابقه مردم دنیا از فلسطین بود و از سراسر جهان به نفع فلسطینیان به پا خاستند. از کنار کاخ سفید تا استرالیا، از آمریکای لاتین تا جنوب شرق آسیا، مردم به میدان آمدند و اسرائیل در دنیا در حال منفورتر شدن است.

اتمام حجت سیدحسن نصرالله با آمریکا

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها با سکوت و خاموش نگه‌داشتن رسانه‌ها و حمایت از اسرائیل، آخرین میخ‌ها را بر تابوت تمدن پوشالی غرب می‌زنند و غرب کارنامه بسیار بدی از عملکرد خود در این جنایت اسرائیل دارد. در روزهای آینده یکی از این دو اتفاق خواهد افتاد؛ یا حامیان اسرائیل از وحشت اینکه اسرائیل دچار مشکل جدی‌تر نشود آتش‌بس را اعلام می‌کند و یا باید منتظر یک جنگ تمام عیار منطقه‌ای با مقاومت باشند. مواضع یمن، گردان‌های عراق و مردم مصر و اردن را در منطقه مشاهده کردید. سخنان طوفانی و هشداردهنده و پر رمز و راز سیدحسن نصرالله، دیروز برای آمریکا اتمام حجت بود.

متکی گفت: سران جنایتکار، به همراه خلبانان جنایتکارشان که مردم غزه را بمباران کردند باید محاکمه شوند و از کسانی که اطلاعات لازم را از این خلبانان قاتل، وحشی و خشن اسرائیلی دارند می‌خواهیم این اسامی را منتشر کنند تا جهانیان بدانند چه کسانی بیش از دو برابر هیروشیما بمب بر سر مردم ریختند.

وی افزود: صحنه‌های هولناک غزه را هر روز می‌بینیم اما به موازات آن مقاومت مردان و زنان و جوانان و نوجوانان شجاع را نیز می‌بینیم و به تعبیر سیدحسن نصرالله شکوهمندترین جلوه مقاومت در زمانه ما است. ملت ایران در طول ۲۷ روز گذشته حمایت خود را از مردم فلسطین نشان دادند و اعلام کردند که آماده‌اند بروند.

وزیر اسبق امور خارجه گفت: اگر حماقت کنند و اسرائیل را از ادامه جنایت بازندارند، بدانند که جنگی در منطقه در کمین‌شان است. ما با مردم غزه پیمان می‌بندیم و این تحول را به جهانیان معرفی خواهیم کرد. انتفاضه با سنگ تمام شده و با سلاح آغاز شده است. امروز هر فلسطینی در جای جای سرزمین اشغالی در فکر سلاح است. امروز جواب موشک، موشک است و فلسطین به این حد از توانمندی رسیده است.

انتهای پیام
captcha