سازمان نظام پزشکی و کمیته امداد خوزستان تفاهم‌نامه امضا کردند
کد خبر: 4200314
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
با هدف دسترسی به خدمات درمانی

سازمان نظام پزشکی و کمیته امداد خوزستان تفاهم‌نامه امضا کردند

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان گفت: سازمان نظام پزشکی استان برای ارائه خدمات درمانی به مددجویان و نیازمندان با این نهاد حمایتی تفاهم‌نامه همکاری با حضور مجتبی احمدلو مدیرکل بهداشت، بیمه‌های اجتماعی و درمان کمیته امداد کشور منعقد کرد. 

تفاهم نامه نظام پزشکی و کمیته امداد خوزستان

به گزارش ایکنا از خوزستان، جمال شیبه، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان بیان کرد: این تفاهم‌نامه به منظور همکاری متقابل و هم‌افزایی برای استفاده از منابع و امکانات موجود برای دسترسی هر چه بیشتر و بهتر مددجویان کمیته امداد از خدمات درمانی و سلامتی استان منعقد شده است.

وی گفت: در قالب این تفاهم‌نامه ارائه خدمات ضروری بهداشتی، درمانی و توانبخشی به مددجویان با همکاری و همت سازمان نظام پزشکی ارائه خواهد شد.

شیبه ادامه داد: همچنین مقرر شد که فعالیت‌های نوع‌دوستانه جامعه پزشکی استان و ارائه خدمات رایگان بهداشتی و سلامتی به مددجویان در مناطق روستایی و محروم خوزستان انجام شود.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان استان اظهار کرد: در این راستا بانک اطلاعاتی از نیازسنجی‌های بهداشتی و درمانی مددجویان با اولویت مناطق محروم و کم‌برخوردار گردآوری و در اختیار این سازمان قرار داده خواهد شد.

علی جواهرفروش، رییس سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی خوزستان نیز در این تفاهم‌نامه متعهد شد ارائه خدمات درمانی و بهداشتی رایگان به ویژه مددجویان مناطق محروم را از برنامه‌های دارای اولویت این سازمان قرار دهد.

وی ادامه داد: همچنین فهرست مراکز درمانی داوطلب اعم از مطب‌ها، درمانگاه‌ها و کلینیک‌های بخش غیردولتی که آماده ارائه خدمات رایگان و یا با تخفیف به مددجویان هستند اعلام می‌شود.

جواهرفروش گفت: جذب مشارکت ‌های انسان‌دوستانه خیرین جامعه پزشکی در راستای اهداف سیاست‌های کلی نظام سلامت و توسعه فرهنگ خیر، احسان و نیکوکاری و دیدگاه حمایتی محرومان در جامعه است.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه استفاده از خیرین در مشارکت‌های اجتماعی به ویژه در حوزه سلامت اظهار کرد: خیرین سلامت و کادر درمان آمادگی دارند تا با همکاری سازمان نظام پزشکی فعالیت بسیار ارزشمندی را در این حوزه انجام دهند. اولویت دادن به نیازمندان تحت حمایت در مناطق محروم جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی‌های ارائه شده توسط گروه مدد (مجمع داوطلبان درمانگر) و تجمیع ظرفیت پزشکان درمانگران و گروه‌های جهادی یکی دیگر از اهداف این همکاری است.

انتهای پیام
captcha