ثبت‌نام سومین دوره مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان» اهواز آغاز شد
کد خبر: 4203507
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۷

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان» اهواز آغاز شد

ثبت‌نام سومین دوره مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان» اهواز ویژه آقایان در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال آغاز شد.

مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان»خلیل سواری، سرپرست جلسه فنون تلاوت «ریاض‌الفرقان» اهواز، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان از برگزاری سومین دوره مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان» ویژه آقایان خبر داد و گفت: این مسابقات با همکاری حسینیه و دارالقرآن نورالثقلین اهواز در دو مقطع سنی زیر 16 سال و بالای 16 سال در رشته‌های قرائت تقلیدی، ترتیل، حفظ و اذان تقلیدی برگزار می‌شود.

وی توضیح داد: رشته‌های این مسابقات برای شرکت‌کنندگان بالای 16 سال، شامل قرائت تقلیدی تحقیق استادان منشاوی، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط، شحات محمد انور، قرائت ترتیل، حفظ 15 جزء و 20 جزء و اذان تقلیدی استادان غلوش، سبزعلی، شریف و سعیدیان است.

سواری ادامه داد: رشته‌های این مسابقات برای شرکت‌کنندگان زیر 16 سال نیز قرائت تقلیدی تحقیق استادان منشاوی، مصطفی اسماعیل، عبدالباسط و شحات محمد انور، حفظ 3 جزء و 10 جزء و اذان تقلیدی استادان غلوش، سبزعلی، شریف و سعیدیان است.

سرپرست جلسه فنون تلاوت «ریاض‌الفرقان» اهواز گفت: ثبت‌نام در این مسابقات از 13 اسفندماه آغاز شده و تا 15 فروردین‌ماه سال آینده ادامه دارد. علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام می‌توانند مشخصات خود (نام و ناخانوادگی، نام پدر، رشته انتخابی، سال تولد، شماره تماس مجازی و نام شهرستان) را به شماره 09034060366 در پیام‌رسان ایتا ارسال کنند.

یادآور می‌شود، «ریاض الفرقان» نام یک جلسه خانگی قرآن در شهرک شهید میثمی اهواز است. غالب شرکت‌کنندگان این جلسه خانگی، پسران نوجوان هستند که از نقاط مختلف اهواز گردهم می‌آیند تا بتوانند تلاوت قرآن به‌صورت تخصصی فرا بگیرند. خلیل سواری، قاری جوان خوزستانی، سرپرستی این جلسه را بر عهده دارد. این جلسه فعالیت خود را از ۹۴ در اهواز آغاز کرده است.

یکی از برنامه‌های این جلسه خانگی قرآن، برگزاری مسابقات «ریاض الفرقان» با هدف ایجاد انگیزه بیشتر برای نوجوانان و معرفی نوجوانان مستعد در حوزه حفظ و قرائت و اذان است.

اولین دوره مسابقات قرآنی «ریاض الفرقان» تیرماه سال ۱۴۰۱ و دومین دوره آن اردیبهشت سال 1402 برگزار شد.

انتهای پیام
captcha