چه افرادی نسبت به خداوند سوءظن دارند + فیلم
کد خبر: 4205916
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
قرار آسمانی/ 11

چه افرادی نسبت به خداوند سوءظن دارند + فیلم

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب با اشاره به آیه 32 سوره نور، گفت: آنها که از ترس فقر ازدواج را به تأخیر می‌اندازند در واقع نسبت به خداوند سوءظن دارند.

حجت‌الاسلام شوشتری‌نسب
حجت‌الاسلام والمسلمین شوشتری‌نسب، مؤلف و مفسر قرآن کریم در یازدهمین سلسله گفتار «قرار آسمانی» با اشاره به آیه 32 سوره نور  «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَى مِنْكُمْ وَالصَّالِحِينَ مِنْ عِبَادِكُمْ وَإِمَائِكُمْ إِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِيمٌ [مردان و زنان] بی همسرتان و غلامان و کنیزان شایسته خود را همسر دهید؛ اگر تهیدست اند، خدا آنان را از فضل خود بی نیاز می کند؛ و خدا بسیار عطا کننده و داناست.» گفت: دستور کلی از سوی پروردگار این است که بی‌همسرها را همسر دهید. در اینجا حرف از مباحث اقتصادی می‌شود که بلافاصله می‌فرماید پروردگار از فضل و کرم خود آنها را بی‌نیاز و غنی می‌کند.
 
بهترین واسطه‌گری ها برای امر مقدس ازدواج است. چنانچه در روایت آمده است کسی که واسطه ازدواج شود زیر سایه عرش الهی قرار دارد. پدر و مادری که با داشتن امکانات در این موضوع پیش‌قدم نمی‌شوند اگر فرزندشان گناهی مرتکب شد در آن شریکند. در روایت فرمود آنها که از ترس فقر ازدواج را به تأخیر می‌اندازند در واقع نسبت به خدا سوءظن دارند.
 
محبوب‌ترین و مقدس‌ترین بنا نزد خداوند ازدواج است اما برخی این بنای مقدس را نامیمون می‌کنند آنها که می‌گویند یک شب هزار شب نمی‌شود و در شب ازدواجشان معصیت می‌کنند. خدا رحمت کند شهید سیاهکالی را که با همسر خود عهد کرد سه روز روزه بگیریم که در مراسم ازدواج ما هیچ معصیتی صورت نگیرد. 
 
انتهای پیام
captcha