مسابقات «جنات» زمینه‌ساز حضور استعدادهای جدید قرآنی است
کد خبر: 4211567
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۵

مسابقات «جنات» زمینه‌ساز حضور استعدادهای جدید قرآنی است

داور دومین دوره مسابقات قرآنی «جنات» با بیان اینکه جلسات قرآن مساجد می‌تواند کودکان و نوجوانان را به سمت قرآن سوق دهد، گفت: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی «جنات» همین است که فضایی برای حضور چهره‌ها و استعداداهای قرآنی جدید فراهم کنیم.

جاسم شمیری، داور دومین دوره مسابقات قرآنی جناتجاسم شمیری، داور دومین دوره مسابقات قرآنی «جنات» (مسابقات قرآن مساجد اهواز) در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان گفت: این مسابقات در دو بخش زیر 16 سال و بالای 16 سال پنج شنبه سی اردبیهشت در دارالقرآن استان برگزار شد. شرکت کنندگان این رقابت از نظر توانمندی در سطوح مختلفی قرار داشتند و در بین آنها حفاظ کل و قاریان خوش صدایی حضور پیدا کردند.

وی که داوری مسابقات بالای 16 سال را برعهده داشت، گفت: مسابقات این رده سنی با کیفیت خوبی برگزار شد. در بخش زیر 16 سال نیز، شاهد استعدادهای خوبی بودیم.

این داور مسابقات با بیان اینکه برنامه‌‍‌های قرآنی باید بیش از پیش در مساجد گسترش پیدا کند، افزود: جلسات قرآن مساجد می‌تواند کودکان و نوجوانان را به سمت قرآن سوق دهد. مساجد هم باید روی فن قرائت بچه‌ها کار کنند و هم تربیت قرآنی آنها را مورد توجه قرار دهند. 

شمیری ادامه داد: هدف از برگزاری مسابقات قرآنی «جنات» همین است که فضایی برای حضور چهره‌ها و استعداداهای قرآنی جدید فراهم کنیم و الحمدلله استقبال از این مسابقه که امسال دومین دوره آن برگزار شد، خوب بود. گرچه همه مساجد شرکت نکرده بودند و انتظار داشتیم مساجد مناطقی مثل عین دو، لشکرآباد و کوی علوی که استعدادهای قرآنی و گروه‌های تواشیح دارند، در این مسابقات شرکت می‌کردند.

وی گفت: در درجه اول، جذب حداکثری در این مسابقات مهم است. در این بین شرکت کنندگانی هستند که استعداد و نبوغ بیشتری دارند و این فضا کمک می‌کند که دیده شوند. این چهره‌ها در آینده نمایندگان خوبی برای استان ما خواهند شد.

این داور قرآنی با تصریح به ضعف اطلاع رسانی این مسابقات گفت: نکته مهم دیگر توجه به جوایز این مسابقات و حمایت از برگزیدگان آن است. انتظار می‌‌رود که با تقویت این بخش، بتوانیم انگیزه بیشتری برای شرکت کنندگان فراهم کنیم و چهره‌های قرآنی جدیدی معرفی کنیم و از طریق این مسابقات یک خدمت قرآنی به استان خود ارائه دهیم. 

انتهای پیام
captcha