کد خبر: 4313658
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۴ - ۱۸:۳۹

تعامل مسجد، مدرسه و منزل، جامعه را برابر تهاجم فرهنگی مقاوم می‌سازد

در همایش راهبران طرح «سه میم» (پیوند مدرسه، مسجد و منزل) و راهبران کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان بر تعامل مستمر این سه کانون تربیتی و آثار آن در مقاوم سازی جامعه در برابر تهاجم فرهنگی تأکید شد.

جلسه راهبران طرح سه میم در اهوازبه گزارش ایکنا از خوزستان، همایش راهبران طرح «سه میم»(پیوند مدرسه، مسجد، منزل) و راهبران کمیته‌های همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش استان خوزستان امروز چهارشنبه هفتم آبان در اهواز برگزار شد.

حجت‌الاسلام مختار امیری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در حاشیه این همایش گفت: در راستای سند اهداف سند تحول بنیادین، پیرامون نقش آفرینی دانش آموزان و تربیت دانش‌آموز تمام ساحتی و تحقق شعار «هر دانش‌آموز یک نقش، هر دانش آموز یک تشکل» تلاش کردیم ظرفیت‌های مورد نیاز برای فعال‌سازی تشکل‌های دانش آموزی را به کار بگیریم.

وی گفت: ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حوزه هنری، بسیج، اتحادیه دانش آموزی و ... و در کنار این‌ها، کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش و طرح سه «میم» مورد نظر ما است. 

امیری افزود: امروز جلسه استانی رابطین کمیته همکاری‌ها و طرح «سه میم» یعنی منزل، مسجد و مدرسه یا محله تشکیل شد. در این جلسه، اهداف و ساختار این تشکل توضیح داده شد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در پایان گفت: امیدواریم با به بهره گیری از این طرح و استفاده از ظرفیت کمیته همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در استان خوزستان بتوانیم از ظرفیت دانش آموزان در کنش‌گری و تأثیرگذاری استفاده کنیم و در راستای تربیت دانش آموز تمام ساحتی قدم برداریم. 

همچنین، علی بلاسم، رئیس اداره قرآن عترت و نماز آموزش و پرورش استان نیز در این همایش گفت: یکی از مسائل مهم در تربیت دانش‌آموزان، تربیت دینی و علاقه مند کردن آنها به نماز و نماز جماعت است.

وی اظهار کرد: مسجد و مدرسه نقش بسزایی در پرورش حس مذهبی دانش آموزان و حتی فراهم نمودن زمینه‌های رشد و به کمال رساندن فضایل اخلاقی آنها دارند. یکی از دستاوردهای ارزشمند تعامل مستمر و موثر کانون‌های تربیتی مسجد، مدرسه و منزل پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و مقاومت جامعه در برابر تهاجم فرهنگی است.

بلاسم گفت: انتظار می‌رود راهبران مناطق در جهت برگزاری جلسات با معاونین پرورشی و تربیت بدنی، کارشناسان قرآن عترت و نماز، مدیران مدارس و معاونین پرورشی مدارس و نماینده هیئت امنای مساجد جهت هم‌افزایی و هماهنگی ویژه برنامه‌های نمازی کوشا باشند. همچنین برای حضور دانش آموزان در نماز جماعت مساجد محله و حضور امام جماعت مسجد در مدرسه جهت اقامه نماز، آموزش احکام، پاسخ به شبهات و آموزش عملی نماز تلاش کنند. جهت اعزام دانش آموزان به نماز جمعه، جلب مشارکت فعال و موثر خانواده‌ها و انجمن اولیا و مربیان در توسعه فرهنگ نماز دانش آموزان تلاش کنند و از ظرفیت دانش آموزان به عنوان مکبر، موذن، قاری و سایر فعالیت‌های مساجد استفاده کنند و ظرفیت هیئت‌های دانش‌آموزی مدارس جهت مشارکت در برنامه‌های فرهنگی مساجد را فعال سازند.

انتهای پیام
captcha