عملکرد نامطلوب دستگاه‌های عضو سند فقرزدایی تهران/ ۴۰ هزار میلیارد تومان؛ سهم اقتصاد انفاق
کد خبر: 3692001
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۷
ولیئی:

عملکرد نامطلوب دستگاه‌های عضو سند فقرزدایی تهران/ ۴۰ هزار میلیارد تومان؛ سهم اقتصاد انفاق

گروه جامعه ــ مدیرکل کمیته امداد تهران با اشاره به تدوین سند فقزدایی در استان تهران و عضویت ۴۶ دستگاه اجرایی اشاره و تصریح کرد: دستگاه‌های عضو سند فقرزدایی تهران عملکرد مطلوبی نداشتند.

دستگاه‌های عضو سند فقرزدایی تهران عملکرد مطلوبی نداشتند
 
محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد تهران در گفت و گو با ایکنا، با اشاره به تدوین سند فقرزدایی در استان تهران، اظهار کرد: در این سند مقرر شده بود که ۴۶ دستگاه اجرایی برای فقرزدایی عملیات اجرایی داشته باشند چرا که کمیته امداد به تنهایی مسئول فقر نیست.

وی کمیته امداد را دستگاهی اورژانسی خواند که در مواجهه خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی اقدامات اولیه‌ای را در حد بضاعت باید برای رفع مشکل انجام دهد و گفت: کمیته امداد نمی‌تواند فقر را ریشه کن کند، در همین راستا مقرر شده بود که این کارگروه همه دستگاه‌ها را دور هم بیاورد و در زمینه حل مشکلات خانواده‌ها تقسیم کار انجام دهد، تا اگر خانواده‌ای به لحاظ فرهنگی با مشکل مواجه است بداند باید با چه نهاد‌هایی و یا اگر در حوزه مسکن با مشکل روبرو است با چه نهاد‌هایی با در ارتباط باشد.

ولیئی با بیان اینکه همواره کار کروهی در کشور ما با ضعف روبرو بوده است، گفت: به همین دلیل سند فقرزدایی نیز نتوانست عملکرد خوبی داشته و با تقسیم کار به حل مشکلات خانواده‌ها بپردازد.

مدیرکل کمیته امداد تهران از ایجاد نظامی توسط هیئت امنای کمیته امداد تحت عنوان نظام خیر و احسان خبر داد و گفت: این سند در حال ابلاغ و اجرا است تا بتواند برخی از حوزه‌ها و خیره‌های هم سو را پای کار بیاورد و درتعاملی سازنده نظام خیر و احسان را در کشور ترویج دهیم.

وی ادامه داد: اقتصاد انفاق در کشور ۴۰ هزار میلیارد تومان است که سهم کمیته امداد هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان یعنی کمتر از پنج درصد محسوب می‌شود.
 
 انتهای پیام/
 
captcha