جایزه سازمان همکاری اسلامی برای برترین تولید سینمایی
کد خبر: 3774521
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶

جایزه سازمان همکاری اسلامی برای برترین تولید سینمایی

گروه بین‌الملل ـ سازمان همکاری‌ اسلامی از اختصاص جایزه‌ای برای برترین تولید سینمایی در زمینه مبارزه با ارائه تصویر منفی از اسلام و مسلمانان در تولیدات سینمایی جهان خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی؛ این جایزه با هدف تقویت همکاری‌های سینمایی میان کشورهای عضو سازمان و مبارزه با ارائه چهره منفی از اسلام و مسلمانان در سینمای جهان اعطا می‌شود.

این جایزه در جشنواره سینما و تلویزیون آفریقا که سال 2019 میلادی در شهر «اوآگادوگو»، پایتخت بورکینافاسو برگزار می‌شود، اهدا خواهد شد.

کارشناسان سازمان همکاری اسلامی در نشستی در شهر «جده» عربستان که روز پنجشنبه (29 آذرماه) برگزار شد، معیارهای ایجاد این جایزه و اعطای آن به برترین تولید سینمایی را بررسی کردند.

هشام یوسف، معاون دبیرکل سازمان همکاری‌ اسلامی طی سخنانی در این نشست، گفت: این سازمان اصرار دارد، نقش تأثیرگذاری در اجرای فعالیت‌های فرهنگی، همگام با استراتژی فرهنگی جهان اسلام برای مبارزه با ارائه چهره منفی از اسلام و مسلمانان داشته باشد.
 
وی افزود: تقویت همکاری میان کشورهای عضو سازمان در زمینه تولیدات سینمایی در جهان اسلام یکی از جوانب مهم برای تقویت تفاهم متقابل میان بیش از یک میلیارد و ششصد میلیون مسلمان در سراسر جهان است.
 
انتهای پیام
captcha