گروهی که دیگر تک‌خوان ندارد + عکس و فایل صوتی
کد خبر: 3370593
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
ساعات پراضطراب جامعه قرآنی خوزستان؛

گروهی که دیگر تک‌خوان ندارد + عکس و فایل صوتی

گروه فعالیت‌های قرآنی: در نوشتار زیر به معرفی برخی از فعالیت‌های گروه ممتاز تواشیح باقرالعلوم آبادان پرداخته شده که در حج تمتع ۹۴ با ۵ عضو حضور یافت ولی اینک یک شهید و دو مفقودی دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، گروه تواشیح باقرالعلوم از گروه‌های تواشیح ممتاز استان خوزستان است که با کسب رتبه برتر کشوری در سال 93 و در پی برگزاری هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح سراسر کشور از سوی شورای عالی قرآن کریم توانست به عنوان جایزه و مبلغ دینی به سفر معنوی حج اعزام شود.

گروه باقرالعلوم در مرحله فینال این مسابقات با ارائه کاری در مدح حضرت امیرالمومنین(ع) موفق شد رتبه نخست این دوره از مسابقات را از آن خود کند.

پس از کسب این رتبه بود که محمد سعیدزاده، مسئول گروه تواشیح باقرالعلوم به عنوان برترین گروه تواشیح هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح سراسر کشور در گفت‌وگو با ایکنای خوزستان در خصوص اجرای تواشیح در محضر رهبر معظم انقلاب که پس از مسابقات در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت: اجرای تواشیح در حضور مقام معظم رهبری یک توفیق الهی بود که پس از گذشت سال‌ها نصیب این گروه شد.

وی گفت: 10 نفر از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم در این اجرا حضور داشتند که سرپرستی این گروه را عبدالواحد سعیدی‌زاده برعهده داشت. مسئول گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان با اشاره به اینکه نام قطعه تواشیح اجرا شده در این مراسم «مولا» و منتسب به امیرالمومنین(ع) بوده است، گفت: شعر این متن از اشعار دعبل خزائی شاعر نامی خوزستان و صاحب بن عباد حبشی گرفته شده است.

پیش از این نیز گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان در سفرتبلیغی خود به کشور پاکستان در سال 1392 با محمدسعید سعیدی زاده، محمد علی ناصری، فواد مشعلی و سید جعفر موسوی حضور یافته بود؛ در این سفر گروه تواشیح باقرالعلوم (ع) در مسجد اثنا عشر شیعیان، محل مسکونی سفارت جمهوری اسلامی ایران، منطقه حیاط آباد پیشاور در مسجد امامیه شیعیان و... به اجرای برنامه پرداخت.

پس از کسب رتبه نخست اول مسابقات کشوری تواشیح به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در حج تمتع 94 حضور یافتند؛ اعضای این گروه را در این سفر معنوی محمدعلی ناصری، فؤاد مشعلی، امین باوی، سیدمعین موسوی و محمدسعید سعیدی‌زاده تشکیل می‌دادند که در قالب کاروان قرآنی اعزامی به حج تمتع سال 94، صبح 8 شهریور وارد مدینه شدند و مقرر بود این گروه تواشیح اجرای برنامه‌های تواشیح‌خوانی و مدیحه‌سرایی خود را با حضور در هتل‌‌ها و کاروان‌های زائران ایرانی پیگیری کنند.

امسال در فاجعه منا و هنگام رمی جمرات حجاج سراسر جهان اسلام برخی از اعضای کاروان قرآنی جمهوری اسلامی ایران قربانی بی‌کفایتی مسئولان آل‌سعود شدند که در این میان استان خوزستان با تقدیم یک شهید(امین باوی) و دو مفقود(فواد مشعلی و محمد سعیدزاده) بیشترین سهم را در این مصیبت دارا است.

ساعات  اولیه روز گذشته موضوع شهادت امین باوی از اعضای گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان و تکخوان این گروه از سوی مسئولان تایید شد تا فرزندان این شهید قرآنی بدون خداحافظی پدر را به دست ملائک سپارند.

عادل معلاوی یکی از اعضای پیشین گروه تواشیح باقرالعلوم آبادان در گفت وگو با خبرگزاری ایکنای خوزستان پیرامون شهید امین باوی اظهار کرد: مرحوم امین باوی در شهرستان آبادان دارای حسینیه خانوادگی بودند که به سخنرانی و روضه‌خوانی عربی می‌پرداخت و به عنوان خطبانی معروف و توانای شهرستان به شمار می‌رفت.

این عضو جامعه قرآنی آبادان بیان کرد: کسب رتبه اول گروه تواشیح باقرالعلوم در مسابقات کشوری به اذعان داوران به دلیل صدای خوشی و تک‌خوانی این مرحوم بوده است. از کودکی فعالیت‌های قرآنی خود را آغاز کرد.

اکنون دقایق و ساعات به کندی و پر از اضطراب برای اهالی قرآن استان خوزستان می‌گذرد تا خبری خوش از دو گمشده خود بشنوند.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
قران
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۱:۰۶
0
0
انا لله و انا الله راجعون
ای کاش بیشتر به فکر گروه بودیم خدارحتمشان کند
ثاقبه
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۱۱:۵۵
0
1
امسال، منا معراج خوبان و صالحان بود. عروج و وصالشان مبارک باد. برای خانواده و دردانه های این عزیز سرافراز آرزوی صبر جمیل و اجر جزیل دارم.
مهدی موسوی
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۵ - ۲۲:۵۰
0
0
شهید حاج امین باوی فقط یک تک خوان با صدای ویژه نبود. یک مبلغ واقعی دین و یک مدافع از ولایت امیرالمومنین علیه السلام بود. همچنین از خطبای توانای منبری عربی، شاعر عربی،مدرس کلاس های دعا خوانی و یک شخصیت مذهبی شهر بود که کاروانی از جوانان به دنبال وی به مساجد روز آوردند. روحش شاد
سوخته دل
|
-
|
۱۳۹۴/۰۷/۰۶ - ۲۱:۱۱
0
0
منا دروازه ای بود برای عروج کبوتران سبکبالی که قفس دنیا سینه های تنگشان را در هم شکسته بود، بی دلیل نبود در این قفس، قران را بهترین همدم خود یافته بودند. برادرم حاج امین شهادتت مبارک باد. ما را هم شفاعت کن.
captcha