جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی سال ۵۹ نیست
کد خبر: 3844579
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶

جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی سال ۵۹ نیست

گروه فرهنگی ــ فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان، گفت: هم‌پیمانان آمریکا فهمیدند جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی سال ۵۹ نیست. ما توانمندیم و به فرموده مقام معظم رهبری فکر پویای جوانان ما گره‌ها را باز کرده و از موانع عبور می‌کنیم.

جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی سال ۵۹ نیست

به گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان در گردهمایی رزمندگان و پیشکسوتان جهاد و شهادت که امروز، 2 مهرماه در اهواز برگزار شد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: این هفته یادآور مجاهدت‌ها و تلاش‌های همه‌جانبه نیروهای مسلح و ملت قهرمان ایران اسلامی است و باید همیشه این ایام را گرامی داشت و به آن ادای دین کرد.

وی با بیان اینکه از روزهای دفاع مقدس باید برای آینده الگو گرفت، گفت: مجاهدت‌ها و ایثارگری‌های آن روزها برای امروز ما کارآمد است و باید آنها را مشق، یادآوری و مرور کرده و برای ساختن ایران آزاد و آباد و بدون وابستگی و با اقتدار این سرمایه عظیم را در اختیار آیندگان قرار داد.

شاهوارپور با اشاره به اینکه تهدیدات دشمن همواره بوده و یکی از مسائل مهمی است که باید آن را یادآوری کنیم، گفت: در حوزه توسعه‌طلبی کشورهای قدرتمند همواره سابقه تعدی و تجاوز به ملت‌ها را داشته‌اند و هیچ مقطعی از تاریخ نبوده که شاهد این اقدامات تجاوزکارانه نبوده باشد. جنگ‌های خونینی که در مناطق مختلف بین‌المللی در سده‌ها و سال‌های گذشته رخ داده به معادله حاکم بر دنیا یعنی معادله قدرت بازمی‌گردد. به آن معنا که هر کس باید قدرت بیشتری داشته باشد می‌تواند طلب بیشتری از دنیا کند و هیچ تعریفی برای عدالت در دنیای امروز وجود ندارد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان ادامه داد: در دنیای امروز هر کس توانمند بود می‌تواند از خودش دفاع کرده و به اهدافش برسد در غیر این صورت باید مسیر وابستگی، ذلت و تسلیم شدن در برابر قدرت‌های منطقه‌ای را طی کند. در برهه‌ای از تاریخ که ملت ما برای استقلال و آزادی خود و برای آنکه بتواند در حوزه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، دفاعی و نظامی تحولی را در ساختارهای حاکمیتی ایجاد کند، دیری نمی‌پاید که دشمن تحمل این تغییر را نداشته و با هر اقدامی در تلاش برای براندازی نظام بود.

وی اولین گام دشمن در برابر نظام جمهوری اسلامی را در حوزه امنیت عنوان کرد و افزود: ملت ما همواره مورد تهدید امنیتی و دفاعی قرار داشته و دارد. ابرقدرت‌های دنیا برای اینکه هزینه کمتری را در قبال حوزه نظام متحمل شوند و یا اینکه اصلاً هزینه‌ای پرداخت نکنند تلاش کردند از ظرفیت داخلی استفاده کنند. وجود گروهک‌های ملحد مثل منافقین، گروه‌های تجزیه‌طلب در استان‌های مرزی، ظرفیت‌هایی بود که دشمن برای ناآرامی برای داخل کشور می‌خواست استفاده کند اما علی‌رغم توانمندی در حوزه داخلی دشمن نتوانست اقدامی انجام دهد. وجود 17 هزار شهید ترور از مسئولان رده‌بالا تا مردم عادی عدد کمی نیست که آنها این حرکت را برای ایجاد رعب و وحشت در میان مردم به راه انداختند.

شاهوارپور ادامه داد: به دلیل ناتوانی دشمن در حوزه داخلی برگ دیگری برای براندازی نظام توسط آنها رقم زده شد و کسی را که دارای عقده‌های تاریخی در حزب بعث بود را پیدا کرده و سلاح‌ها و تجهیزات لازم را به او دادند و تجاوز همه جانبه علیه کشور در مرزها آغاز شد. در آن زمان وضعیت بسیار نامطلوبی در حوزه دفاعی داشتیم. در مقابل ما انبوهی از تانک‌ها و نفربرها و پشتیبانی هوایی بسیار قوی و نزدیک قرار داشت. حمله زمینی به 5 استان کشور و حمله هوایی و موشک‌باران نیمی دیگر از استان‌های کشور اتفاق خطرناکی بود که رقم زده شد. آنها از حمله به هیچ موجود زنده و هیچ امکاناتی ابا نداشتند. کشتن مردم بی‌دفاع، حمله به روستاها، زیرساخت‌ها و منابع نفتی، پل‌ها و مسیرهای تردد با موشک‌های دقیق‌زن اقدامی بود که دشمن در پیش گرفته بود. در این شرایط نگرانی و استرس در همه ما بالا رفته بود.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان بیان کرد: در شش ماهه نخست جنگ با نداشته‌هایمان در مقابل ماشین جنگ صدام ایستادگی کردیم. امکانات ترابری ما در حداقل بود. در جابجایی امکانات و نیروها بسیار مشکل داشتیم. نیروهای نظامی با کمپرسی جابجا می‌شدند. مهمات ما برای انتقال به مناطق عملیاتی با وسایل نقلیه مردم جابجا می‌شد. یکی از موضوعاتی را که در شش ماهه اول سال آموختیم این بود که خودمان را باور کنیم. آنها می‌خواستند ما را در فضای انفعال نگه دارند. خودشان در مناطق اشغالی کشور بمانند و صبر مردم را تمام کنند تا در نهایت تسلیم‌شان شویم اما نتوانستند.

وی افزود: در این شرایط بود که باید راهکار دیگری را جایگزین می‌کردیم. با توجه به تفکر انقلابی امام راحل و جوانان در آن دوران، استفاده از ظرفیت نیروهای مردمی در کنار نیروهای مسلح را در دستور کار قرار دادیم. یکی از اقدامات ما در این زمینه طراحی عملیات شبانه بود. راهکار دیگر ما حوزه باورهای دینی و معنویت بود که امام به ما یاد داد. قبل از عملیات‌ها رزمندگان ما با توسل به ائمه اطهار با روحیه قوی با اقتدار می‌توانستند با یک اسلحه کلاش در برابر تانک‌های نفربر صدامیان قرار بگیرد. این حرکت نیاز به روحیه جهادی و انقلابی داشت. با این رویکرد نیروهای داوطلب و بسیجی به جبهه می‌پیوستند و با شعارهای عاشورایی و حسینی وارد صحنه شدند. عاشورا بود که این حرکت را معنی بخشید.

شاهوارپور با تأکید بر اینکه راهکار دیگر و مهم اداره جنگ مردمی کردن آن بود، گفت: ما همیشه به پشتیبانی مردم نیاز داشتیم. سیل کمک‌ها و پشتیبانی‌های مردم از هر قشر و صنفی به جبهه سرازیر شد.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: روزهای اول برای ما بسیار نگران‌کننده بود که نیروهای بعثی را می‌دیدیم و هر روز به اندازه سال‌ها برایمان می‌گذشت اما توانستیم اوضاع جنگ را عوض کنیم. 5 مهر سال 60 با عملیات غرورآفرین ثامن‌الائمه و در نتیجه آن شکست حصرآبادان و پس از آن فتح خرمشهر دنیا تکان خورد و اسرائیل به لرزه درآمد و به لبنان حمله کرد و بیروت غربی را اشغال کرد.

وی با اشاره به تحریم‌های سال گذشته گفت: دشمن از این تحریم‌ها دو هدف را دنبال می‌کرد. اول اینکه نگرانی مردم را به حدی می‌رساند که اعتراضات مردمی علیه نظام و کشور توسعه یابد و دوم ایجاد دوگانگی میان جامعه بر این اساس که عده‌ای نظرشان به دستبوسی ترامپ باشد و عده‌ای دیگر بر گزینه جنگ تأکید کند. در پی این جریان ما رویکردمان را در حوزه مقاومت راهبردی عوض کردیم. یکدلی در میان مسئولین و مردم شعار محوری کشور قرار گرفت و در کنار آن اقتصاد مقاومتی هم در جریان بود. تبدیل منابع نفتی به صنایع بالادستی و پایین‌دستی و جلوگیری از خام‌فروشی اقدام خوبی بود که انجام گرفت.

شاهوارپور بیان کرد: آنها می‌خواستند تنش جنگ را در کشور و دنیا به راه بیندازند و اعلام کردند که آماده حمله به جمهوری اسلامی هستیم. اما دنیا و متحدان منطقه‌ای آنها دیدند که جمهوری اسلامی کوتاه نمی‌آید. اگر یک پهباد بدون سرنشین از مرزهای ما داخل شود مقابله با آن قابل مشاهده است و یا در توقیف نفتکش ما جواب خود را گرفتند. متحدان منطقه‌ای ما مثل نیروهای حزب‌الله لبنان، یمن، روسیه، حشدالشعبی در عراق و افغانستان، در تعریف یک ارتش نامنظم قرار دارند و در جایی که لزومی به مقابله جمهوری اسلامی نیست در برابر متحدان آمریکا می‌ایستند.

فرمانده سپاه حضرت ولی‌عصر(عج) استان خوزستان گفت: هم‌پیمانان آمریکا فهمیدند جمهوری اسلامی امروز جمهوری اسلامی سال 59 نیست. ما توانمندیم، به فرموده مقام معظم رهبری فکر پویای جوانان ما گره‌ها را باز کرده و از موانع عبور می‌کنیم. علی‌رغم سختی‌هایی که متوجه مردم است، مقاومت و ایستادگی یکی از درس‌هایی است که از دفاع مقدس و شهدا آموختیم و این مسیر نورانی را به سمت وضعیت مطلوب‌تر طی خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایکنا خوزستان، در این مراسم از 250 جلد کتاب با موضوعات نقش دولت در دفاع مقدس، نقش جهادسازندگی در دفاع مقدس، نقش مسکن و شهرسازی در دفاع مقدس، نقش کمیته امداد در دفاع مقدس، نقش پزشکان و بیمارستان‌ها در دفاع مقدس با حضور سردار شاهوارپور و سردار علیپور رونمایی شد.

انتهای پیام

captcha