تأثیر شهید سپهبد سلیمانی بر مواضع فرهنگی/ هنر سردار فقط جنگیدن نبود
کد خبر: 3873402
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۵

تأثیر شهید سپهبد سلیمانی بر مواضع فرهنگی/ هنر سردار فقط جنگیدن نبود

گروه سیاست و اقتصاد ــ مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان با بیان اینکه بی‌انصافی است اگر بگوییم شهید سلیمانی فقط یک فرمانده نظامی بود، گفت: هنر او فقط جنگیدن نبود بلکه برانگیختن هم بود؛ در دنیا آدم‌هایی که می‌توانند روی مواضع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی دنیا تأثیر بگذارند شاید تعدادشان به اندازه انگشت هم نمی‌رسد و قطعاً شهید سپهبد سلیمانی یکی از آنها است.

تأثیر شهید سپهبد سلیمانی بر مواضع فرهنگی/ هنر سردار فقط جنگیدن نبود

به گزارش ایکنا از خوزستان، سرتیپ دوم پاسدار عباس یوسفی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان، در آیین بزرگداشت سردار شهید سلیمانی که شب گذشته، 1 بهمن‌ماه در نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد، با بیان اینکه خون شهدا الهام‌بخش همه مردم، مسئولان و تقویت‌کننده ارزش‌های دین‌باور ما هستند، گفت: خون پاک شهدا همواره باعث استقامت و موفقیت جامعه بوده و خواهد بود.

وی ادامه داد: شهدا در پیش از انقلاب اسلامی و در زمان طاغوت در مبارزه با آن رژیم همواره رنج تبعید به نقاط بسیار دور را به جان خریدند و خانواده آنها متحمل انواع نگرانی‌ها شدند اما از ارزش‌های خود دست نکشیدند. آنها همان‌هایی بودند که در دوران دفاع مقدس در سال‌های ابتدایی انقلاب که جنگ به آن تحمیل شد، ایستادگی کردند و کشور را به دشمن ندادند.

یوسفی با تأکید بر اینکه حدود 220 هزار شهید در دوران دفاع مقدس سند معتبری است که نشان می‌دهد این مملکت برای آنکه ذره‌ای از خاکش را به دشمن واگذار نکند و از شرافت، دین و مردمش دفاع کند حاضر است در این سطح شهید تقدیم کند، گفت: قبل از انقلاب اسلامی هرگاه جنگی در این کشور مقدس رخ داد، دشمن توانست بدون هیچ زحمت و چشم‌داشتی بخشی از سرزمین ایران را برای خود مصادره کند؛ عهدنامه‌های ترکمانچای و گلستان گویای این مطلب است.

دفاع مقدس؛ الگویی برای همه

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان ادامه داد: 220 هزار جوان با منزلت و جایگاه اجتماعی بالا اما به فرمان امام راحل و پیروی از تکلیف شرعی در هشت سال دفاع مقدس مردانه ایستادند و در کنار آنها زنان بسیار مقاومی در کسوت مادر، خواهر و همسر حضور داشتند که وظیفه خود را به خوبی به انجام رساندند و ما همیشه شاهد بودیم که فرزندان با اذن مادران به جبهه راهی می‌شدند. همسران و مادران جانبازان هم متحمل سختی‌های بسیاری شدند. آزادگان هم در سال‌های اسارت در نبودشان بار خانه و خانواده را همسران آنها به تنهایی به دوش کشیدند و خانه را به تأسی از حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) اداره کردند.

وی افزود: خانواده‌های شهدا و فرزندان آنها انسان‌های فرهیخته‌ای هستند که اکنون هم در جایگاه‌های مختلف از آنها استفاده می‌شود، گرچه خانواده‌های شهدا و فرزندان آنها که باقیات صالحات شهدا هستند، خوب دیده نشدند اما در جامعه از وجود معنوی آنها می‌توانیم استفاده کنیم.

یوسفی با بیان اینکه جنگ هشت ساله یکی از بی‌نظیرترین جنگ‌های یک قرن اخیر بوده است، گفت: دفاع مقدس تبدیل به الگویی برای همه ملت‌هایی شد که کشورشان در خطر حرکات تروریستی قرار داشت. در حادثه داعش خانواده شهدا و ایثارگران بهترین الگو برای مردم سوریه و عراق بودند. تشکیل بسیج مردمی در این دو کشور تحت تأثیر و الهام گرفته از عملکرد شهدا و خانواده‌های آنها بوده است.

شهید سلیمانی فقط فرمانده نظامی نبود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان درباره شخصیت شهید سردار سپهبد سلیمانی گفت: بی‌انصافی است اگر بگوییم شهید سلیمانی فقط یک فرمانده نظامی بود. وی مدیر و استراتژیست قوی بود که همه قدرت‌های استکباری در تمام دنیا می‌خواستند مانع اقدامات او شوند. هنر او فقط جنگیدن نبود بلکه برانگیختن هم بود. بعد از حضور داعش در سوریه به آنجا رفت و بسیج مردمی یا جیش‌الوطنی را تشکیل داد و بعد از آن بود که ارتش سوریه به آنان پیوست.

وی ادامه داد: در جایی که کشورهای اسلامی جایشان خالی بود و بلکه برخی از آنها در کنار استکبار قرار گرفتند، سپهبد سلیمانی با همان نیروی خاص خود در ملاقات با پوتین توانست نیروهای روسیه را به جبهه مقاومت بکشاند. در دنیا آدم‌هایی که می‌توانند روی مواضع سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی دنیا تأثیر بگذارند شاید تعدادشان به اندازه انگشت هم نمی‌رسد و قطعاً شهید سپهبد سلیمانی یکی از آنها است.

یوسفی گفت: الگویی که در سوریه، عراق، یمن در مبارزه با دشمن پیاده شد برگرفته از نقش‌آفرینی شهدا،‌ ایثارگران و آزادگان جمهوری اسلامی ایران است. ورود فرزندان شیعه علی‌بن ابی‌طالب در صحنه مبارزه با داعش باعث ایجاد تحولی عظیم در ساختار و معنویت رزم شد که 77 نور مقدس استان خوزستان در دفاع از حریم ولایت گواه این مطلب است.

انتهای پیام
captcha