گروه تواشیح «دارالقرآن الهادی» کارون‎؛ از شکست مشکلات تا کسب افتخارات
کد خبر: 3883590
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۹

گروه تواشیح «دارالقرآن الهادی» کارون‎؛ از شکست مشکلات تا کسب افتخارات

گروه تواشیح «دارالقرآن الهادی» شهرستان کارون در دومین و سومین دوره مسابقات همخوانی قرآن و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن سراسر کشور رتبه نخست را از آن خود کرد. دانش‌آموزانی از منطقه‌ای محروم اما بااستعداد که با همه کمبودها رتبه اول کشوری را به دست می‌آورند و باعث افتخارآفرینی برای استان خوزستان می‌شوند.

حسینی محسنی

گروه تواشیح دارالقرآن الهادی شهرستان کارون در دومین و سومین دوره مسابقات همخوانی قرآن کریم و مدیحه‌سرایی دانش‌آموزان مراکز دارالقرآن سراسر کشور رتبه نخست را از آن خود کرد. این دانش‌آموزان در گروه تواشیح، از منطقه‌ای محروم اما با استعداد با همه کمبودها رتبه اول کشوری را به دست می‌آورند و باعث افتخارآفرینی برای استان خوزستان می‌شوند. متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا با معلم این دانش‌آموزان و مدیر دارالقرآن الهادی شهرستان کارون است. 

سیدعلی محسنی‌حسینی، مدیر دارالقرآن الهادی شهرستان کارون در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، درباره شرایط و امکانات این شهرستان و دارالقرآن، گفت: در مسیر کوت‌عبدالله بعد از پل پنجم به سمت جنگیه و موران استعدادهای بسیاری داریم که بچه‌های دارالقرآن ما قطره‌ای از دریای نخبگان این مناطق هستند، اما متأسفانه استعدادیابی نشده‌اند. وقتی استاد بالای سر دانش‌آموز نباشد، استعدادشان رها می‌شود و در پی دیگر مسائل می‌روند و قرآن و اذان را رها می‌کنند.

وی ادامه داد: از لحاظ نیروی استاد و مدرس کمبودهایی وجود دارد اما همه استادانی که در دارالقرآن مشغول به آموزش هستند، بیشتر این خلأها را پر می‌کنند.به تازگی هم تعدادی از بچه‌های دارالقرآن که خوب درخشیده‌اند، مثل جواد حزبیان و مهدی حویزه‌نژاد، چه در تواشیح و همخوانی و چه در امر آموزش، به ما کمک می‌کنند. همچنین سجاد بالدی که دانشجوی دانشگاه فرهنگیان و از نخبگان رشته نهج البلاغه در سالهای گذشته در استان است، در آموزش رشته‌های پژوهشی در دارالقرآن فعالیت دارد. چندین سال بود که استادی برای رشته‌های پژوهشی نداشتیم و وجود آقای بالدی بخشی از این کمبودها را برطرف کرد.

کمبودهای گروه تواشیح دارالقرآن الهادی

محسنی‌حسینی با اشاره به کمبودهای گروه تواشیح دارالقرآن الهادی، تصریح کرد: گروهی که طی 2 سال مستمر رتبه اول کشوری را به دست آورده، از ابتدایی‌ترین امکانات مثل لباس‌های یک‌دست در مضیقه است. سال گذشته برای شرکت در مسابقات قرآن اصفهان باخبر شدیم یکی از خی‏ران تعدادی کت و شلوار را به مناطق محروم ارسال کرده است که توسط معاون پرورشی اداره در شب حرکت به سمت اصفهان کت و شلوارها به ما رسید. بچه‌ها تا ساعت دو نیمه شب مشغول اندازه‌زدن لباس‌ها بودند. با این همه زحمتی که بچه‌ها می‌کشند واقعاً قهرمان هستند.

مدیر دارالقرآن الهادی شهرستان کارون، دیگر کمبود این دارالقرآن را امکانات سمعی و بصری بیان کرد و افزود: استادانی که برای آموزش حضور دارند، معلم هستند و استفاده از حنجره بدون سیستم صوتی استادان را به زحمت می‌اندازد. درباره این موضوع از شهردار، فرماندار و امام جمعه شهرستان انتظار داریم. البته چند بار وعده و وعید دادند اما سر قولشان نماندند.

وی بیان کرد: مسابقات قرآن دانش‌آموزی ۱۱ رشته دارد و به این ترتیب که ما بعلت کمبود مکان و استاد رشته‌های قرائت، ترتیل و اذان را در یک اتاق، حفظ چون نیاز به تمرکز دارد برای تمرین در یک اتاق مجزا و رشته های  احکام، نهج‌البلاغه، انشای نماز و امام زمان را در یک اتاق برگزار کنیم. در دیگر رشته ها نیز به‌ دلیل کمبود استاد متاسفانه شرکت کننده‌ای نداریم. بچه‌ها اینطور اذیت می‌شوند و بخاطر اطاله وقت دو، سه ساعت طول می‌کشد تا نوبت به دیگر قرآن آموزان برسد که این شیوه از کیفیت کلاس‌ها کم می‌کند.

محسنی‌حسینی بیان کرد: بیشتر قرآن آموزان بعلت مشکلات زندگی از جمله مسائل مالی توانایی حضور در همه جلسات را ندارند به همین دلیل به جای سه جلسه در هفته برخی اوقات در یک جلسه شرکت می کنند. حتی دانش‌آموزانی داشتیم که به علت نداری در برگشت به خانه پیاده رفته است. البته در صورت شناسایی سعی کرده‌ایم کرایه مسیر را برای آنها تأمین کنیم.

این مدیر قرآنی اظهار کرد: بین همه این مشکلات همیشه قدردان مجموعه اداره قرآن آموزش و پرورش خوزستان هستم و همیشه با مستندات کامل از آنها دفاع می‌کنم. آقای بلاسم برای شهرهای استان و تقسیم امکانات به طور مساوی تلاش می‌کند. آقای حسینی‌زاده همیشه به عنوان پدر بچه‌ها، فردی دلسوز بوده و از هیچ کمکی به آنها دریغ نکرده است. کمتر استانی مثل استان خوزستان هر ساله دانش آموزان را با سفر هوایی راهی مسابقات می کنند.

کوت‌عبدالله را به همه جا ترجیح می‌دهم

وی گفت: از استاد کردستانی قدردانی می‌کنم؛ ایشان در شرایط جسمی نامناسب همیشه یار و یاور ما بودند. از استاد ناصر دغاغله که همیشه با توجه به مشغله کاری  ما را به طور ویژه راهنمایی کردند، از استاد حسین محمدی مدیر مؤسسه آفاق بخاطر ارشاداتی که در شبهای قبل از حرکت به ما داشتند و استاد سید عزیز سید نور که از استادان برجسته مرکز دارالقرآن الهادی هستند بخاطر تمامی زحمات نیز تشکر و قدردانی می‌کنم.

محسنی‌حسینی از مسئولان برای وضعیت روشنایی و آسفالت خیابان دارالقرآن و سختی تردد بچه‌ها در شب گلایه داشت و گفت: امیدوارم با توجه به قولی که از امام جمعه شهرستان کارون و فرماندار برای تأمین کمبودها و روشنایی خیابان دارالقرآن گرفته‌ایم، این موضوعات حل شود.

این مدیر قرآنی از آرزوهایش این چنین گفت: من در این منطقه بزرگ شدم. از آرزوهای قلبی خودم است که بچه‌های محروم این منطقه به جایی برسند. پیشنهادهایی برای انتقال به دیگر نواحی آموزش و پرورش اهواز داشتم اما منطقه کوت‌عبدالله را با همه مشکلات به همه جا ترجیح می‌دهم. این از تعهدات قلبی‌ام است که از خودم، وقتم و خانواده‌ام برای بچه‌های این منطقه هزینه کنم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
خادم الحسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۱۱/۲۱ - ۰۱:۲۱
0
0
درود بر سید علی حسینی عزیز که واقعا زحمت میکشند
امیداروم مسئولان بیشتر وارد مسائل فرهنگی بشوند
captcha