ای کاش‌های باقی‌مانده بسیار
کد خبر: 3913562
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۲:۵۲

ای کاش‌های باقی‌مانده بسیار

همسر شهید سعیدی‌زاده، شهید قرآنی فاجعه منا با اشاره به تعطیلی حج ابراهیمی در سال جاری به دلیل شرایط گسترش ویروس کرونا، گفت: با توجه به شرایط کنونی، ای کاش‌های زیادی برای ما وجود دارد؛ ای کاش آن سال نمی‌گذاشتیم آنها عازم حج شوند، ای کاش حج آن سال تعطیل می‌شد. درست است شهدای منا سعادتمند شدند، اما دلتنگی فرزندان و نبود حمایت مادی و معنوی از آنها چه می‌شود.

کاش‌های باقی‌مانده بسیار

دوم مهرماه سال ۱۳۹۴ همزمان با ۱۰ ذی‌الحجه سال ۱۴۳۶ هجری قمری روز عید قربان و در مراسم رمی جمرات در خیابان ۲۰۴، تعداد بسیاری از زائرن بیت‌الله‌ الحرام جان‌به‌جان آفرین تسلیم کردند.

کاروان قرآنی اعزامی به حج سال ۹۴ را یک گروه تواشیح 5 نفره از استان خوزستان، شهر آبادان نیز همراهی می‌کرد. گروهی که در هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح کشور با اجرای قطعه‌ای در مدح امیرالمؤمنین(ع) توانست حائز رتبه برتر شود. طبق روال، گروه باقرالعلوم(ع) باید سال ۱۳۹۳ به حج اعزام می‌شد، اما در آن سال این گروه به حج نرفت و پس از پیگیری‌های فراوان شهید محمدسعید سعیدی‌زاده، گروه تواشیح باقر‌العلوم در سال ۹۴ در خیل زائران بیت‌الله الحرام قرار گرفت. در فاجعه منا 3 نفر از اعضای این گروه 5 نفره به نام‌های محمدسعید سعیدی‌زاده، فؤاد مشعلی و امین باوی به شهدا پیوستند. متن زیر گفت‌وگوی خبرنگار ایکنا خوزستان، به مناسبت سالروز وقوع فاجعه منا با حمیده مطورعیدانی، همسر شهید محمدسعید سعیدی‌زاده است.


بیشتر بخوانید:


حمیده مطورعیدانی، همسر محمدسعید سعیدی‌زاده شهید قرآنی فاجعه منا، در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان، اظهار کرد: روز به روز وضعیت روحی هر سه خانواده شهدای منا در آبادان بدتر می‌شود؛ دلتنگی‌ها بیشتر و مشکلات هم بیشتر می‌شوند.

وی در پاسخ به سرنوشت پرونده حقوقی شهدای منا، تصریح کرد: هیچ قولی از هیچ نهادی به ما داده نشده است. گروهی به عنوان بیمه شهدای منا به من معرفی شد که برای کارهای حقوقی بین‌المللی تمام شهدای منای کل کشور وکیل گرفته بودند و من هم در این گروه عضو شدم، اما هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد. 

مطورعیدانی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت مالی هر سه خانواده ما، شهید باوی و شهید فؤاد مشعلی مناسب نیست. شهید فؤاد که شغل آزاد داشت و پدر و مادر او هم مسکن ندارند و کمکی هم به آنها برای خرید مسکن نشد. در حال حاضر هم همسر شهید باوی با مادرشان در یک خانه زندگی می‌کنند و همدیگر را هم می‌بینیم و از حال هم جویا می‌شویم. شهید امین باوی پیش از شهادت در حراست شرکت نفت مشغول به کار بودند، الان مستمری ایشان به همسرش تعلق دارد. زمانی که حاج محمدسعید شهید شد دو وام یکی به مبلغ ۲۸ میلیون تومان و دیگری به مبلغ ۳۸ میلیون تومان داشت. چون از بانک خصوصی وام گرفته بود شامل بیمه نمی‌شد و من تمام این چند سال هر چه داشتم برای پرداخت اقساط وام حاج سعید دادم و هیچ کسی هم به ما کمکی نکرد. 

وی افزود: اگر من و یا همسر شهید باوی برای مدارس بچه‌ها با مشکل مالی مواجه باشیم و تقاضایی هم داشته باشیم کسی جوابگو نیست؛ تعداد بچه‌های شهدای قرآنی که زیاد نیست؛ دو فرزند من و حیدر و عمار فرزندان شهید باوی. می‌شود امکانات ورزشی را با هزینه‌های کمتر در اختیار آنها گذاشت. هر آنچه که تاکنون برای فرزندانم هزینه کردم با هزینه شخصی انجام شده است چون دلم نمی‌خواهد بچه‌هایم بی‌هدف زندگی کنند. با پیگیری و نامه‌نگاری‌های بسیاری توانستم برای کلاس قرآن دخترانم تخفیف شهریه بگیرم و در حال حاضر هم کلاس‌های ورزشی و زبان را ادامه می‌دهند.

مطورعیدانی با اشاره به تعطیلی حج ابراهیمی در سال جاری به دلیل شرایط گسترش ویروس کرونا، اظهار کرد: با توجه به شرایط کنونی، ای کاش‌های زیادی برای ما وجود دارد که کاش آن سال نمی‌گذاشتیم آنها بروند، کاش حج آن سال تعطیل می‌شد. درست است همه شهدای منا سعادتمند شدند و در بهترین جا و با بهترین لباس و ذکر گویان شهید شدند اما ما چه؟ دلتنگی فرزندان و نبود حمایت مادی و معنوی آنها چه می‌شود؟ می‌خواهم فرزدانم را به همان شکل زمان حیات حاج سعید بزرگ کنم و همه اینها هزینه دارد. گفتنی‌های ناگفتنی زیادی وجود دارد اما دست تنها زندگی کردن بسیار دشوار است.

انتهای پیام
captcha