آنچه قاریان جوان برای رسیدن به قرائتی باکیفیت باید بدانند
کد خبر: 3916556
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۷

آنچه قاریان جوان برای رسیدن به قرائتی باکیفیت باید بدانند

حمید شاکرنژاد درباره مسیری که باید قاریان جوان برای رسیدن به تلاوتی مطلوب و باکیفیت طی کنند، گفت: قاریان جوان نیاز به شنیدن بیشتر دارند و باید با ردیف‌ها و الحان معروف در تلاوت بیشتر آشنا شوند و صبر و ممارست در تمرین کلید موفقیت قاریان جوان است.

شاکرنژاد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حمید شاکرنژاد، قاری بین‌المللی قرآن کریم در برنامه جمعه شب‌های مؤسسه قرآنی امام رضا(ع) اهواز که شب گذشته، 24 مردادماه، به صورت زنده از صفحه این مؤسسه در فضای مجازی پخش شد، با بیان اینکه تلاوت قرآن در استان خراسان رضوی و مشهد دارای ویژگی‌های خاصی است، اظهار کرد: استادان قرآنی این خطه علاوه بر اینکه به آموزش قرآن می‌پردازند، اعتقاد دارند که باید خودشان هم تلاوت کنند.

وی ادامه داد: استادانی در خراسان رضوی حضور دارند که با وجود سن و سال زیاد همچنان قاری قرآن هستند و به نظرم آنچه باعث می‌شود قاری در تلاوت قرآن بیشتر درک شود آن است که استاد خودش هم بداند که قرائت بر کرسی تلاوت چه حس و حالی دارد و قطعاً در این میان ارتباط مستقیم‌تری می‌تواند با قاری برقرار کند. آنها علاوه بر تجزیه و تحلیل خوب مباحث فنی، تلاوت نیز می‌کنند.

شاکرنژاد وجه مشترک میان خراسان رضوی و خوزستان را مستمعین پرشور و گرم دانست و بیان کرد: همین امر باعث انگیزه بیشتر قراء می‌شود تا تلاوت باکیفیت‌تری داشته باشند.

این قاری بین‌المللی قرآن کریم درباره مسیری که قاریان جوان برای رسیدن به تلاوتی مطلوب و باکیفیت باید طی کنند، گفت: قاریان جوان نیاز به شنیدن بیشتر دارند و باید با ردیف‌ها و الحان معروف در تلاوت بیشتر آشنا شوند. در تلاوت قرآن کریم اجرای قاریان مصری حجت است و شاهکارهایی که ما از آنها می‌شنویم از 40، 45 سالگی به بعد بوده است. پختگی صوت، گذر زمان و تجربه باعث می‌شود که ناخودآگاه قاری اگر بخواهد تلاوت تمام‌عیاری داشته باشد از چهل سالگی به بعد باشد.

وی بیان کرد: در کشور ما قرائت از سنین بلوغ شروع می‌شود و تا 20 یا 25 سالگی ادامه دارد و متأسفانه قراء ما از سی سالگی به بعد دچار افت تلاوت می‌شوند؛ در واقع صبر و ممارست در تمرین کلید موفقیت قاریان جوان است.

انتهای پیام
captcha